Artistul lunii în Vinul.Ro: Andreea Bogdan! O găsiți și la Marche de Noel în București, 9-10 decembrie

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Pe Andreea Bogdan deja o cunoașteți, dacă urmăriți Vinul.Ro sau site-ul Gastronomie-Romaneasca.ro. Este autoarea majorității pozelor cu mâncăruri din toată țara la care v-a lăsat gura apă. Dar – pentru că noi am cunoscut-o mai bine, și suntem convinși că e mai mult de știut despre Andreea decât se vede din fotografiile cu mâncare – am decis s-o aducem în fața voastră și cu alte fațete ale activității ei.

Și am invitat-o să devină o permanență în paginile revistei noastre (vedeți până la sfârșit).

– Andreea, cine ești și cu ce te ocupi când nu bântui prin țară cu echipa Vinul.Ro care scotocește după gastronomie românească de secol XXI?

Mi-e greu întotdeauna să răspund la întrebarea asta, fiindcă mă preocup de lucruri diferite. Am ajuns, recent, la concluzia că m-ar descrie cel mai bine cuvântul “generalist”. Îmi place să jonglez cu diferite activități, dar cred că toate au în comun creativitatea. Sunt fotograf – în special de modă – cu un Master în designul de bijuterii obținut la Londra – și recent am creat o colecție de haine împreună cu prietena mea Crina Bulprich și o colecție mititică de genți de răchită împreună cu Florina Dascăl și câțiva artizani transilvăneni. Dincolo de astea, sunt un avid colecționar de lucruri vintage.

Andreea Bogdan,
fotografiată într-o pauză de acțiune
pentru Style du Monde

– Unde vedem mai multe detalii, unde aveți ceva de vânzare?

Colecția creată împreună cu Crina e un proiect foarte drag, pe care l-am început – ca multe alte lucruri bune – la o ceașcă de cafea. O cunoscusem pe ea prin lentila aparatului de fotografiat, când pozasem colecția ei anterioară, la festivalul Zain de anul trecut, de la Cluj. Îmi plăcuseră foarte mult creațiile ei, și când s-a ivit ocazia să lucrăm împreună am fost foarte nerăbdătoare. Am lansat colecția noastră la ediția de anul acesta a Zain – și a fost prezentată sub forma unui spectacol de teatru și modă regizat de prietenul meu Mihail Onaca. Tocmai am terminat de fotografiat și toate creațiile vor fi disponibile în curând pe Cajun.ro, iar eu și Crina vom veni la București, pentru “Marche de Noel” – târgul cadourilor de designer care va avea loc în 9-10 decembrie la Casa Universitarilor. Vă invit să treceți pe-acolo!

– Faci fotografii de modă. Pentru cine, cu cine, de ce? Ce te recomandă, crezi, pentru așa o activitate importantă, în ochii multora dintre conaționalii noștri?

Am început să fac poze de stret style la Săptămâna Modei de la Londra, în 2013. De-atunci am intrat într-un soi de “rollercoaster creativ” care m-a purtat prin mai multe țări, făcând fotografii pentru GQ SUA, Glamour, Grazia Italia, Bloomberg și Elle – ca să numesc doar câteva. Am lucrat, de asemenea, pentru câteva case de design – cel mai recent, în septembrie, la Milano, unde am fost fotograful pentru social media al Fendi, una dintre cele mai cunoscute case de creație din lume. Fotografiez atât street style – acel gen de oameni foarte bine îmbrăcați care asistă la spectacolele de modă – cât și “din spatele scenei” – unde surprind un crâmpei din zgomotul și agitația mai puțin văzute de public. Sigur, fac și sesiuni de fotografie de modă clasică, așa numitele editoriale. Cine e interesat, poate găsi o parte din aceste imagini pe website-ul meu, www.andreeabogdan.co.uk sau pe contul de Instagram/andreea_bogdan/.

– M-am țăcănit tot auzind despre „vintage” (și nu doar de la tine). Ce e, mai exact, acest „vintage” – și de ce ne-ar interesa pe noi? Mai ales aici, în România, care abundă de magazinele cu vechituri de prin toată Europa și unde, altminteri, snobismul e la putere: „vintage” e pentru bogați care vor să pară săraci sau pentru săraci pur-sânge? Sau pentru cine?

Pentru mine, “vintage” e o pasiune veche cât jumătate din viața mea. Am colecționat haine  și obiecte vintage încă de când eram foarte tânără și mergeam cu mama să “vânăm” astfel de “comori ascunse”. În România, pentru o vreme, “vintage” și “second hand” s-au îngemănat și au fost încărcate cu un fel de stigmat social: dacă intrai într-un magazin second hand, însemna că ești sărac. Dar cred că, încet-încet, ne-am depărtat de această percepție. Și e bine de știut că “vintage” înseamnă să aibă cel puțin 30 de ani vechime, așa că nu toate hainele second hand pot fi numite așa. Eu am o oarecare nostalgie față de timpurile trecute și cred că hainele vintage au puterea să păstreze și să transmită ceva din sufletul proprietarului inițial. Așa că, pentru mine, hainele vintage au atașată o poveste – una pe care hainele “fast fashion” nu o au.

– De la tine am auzit pentru prima dată despre „street style”, de la alții am auzit că „oamenii din România sunt foarte frumoși”. Este motivul pentru care te-am invitat să susții în fiecare lună, dacă vrei, o rubrică de fotografii „street style fashion” în revista noastră, ca să arătăm cât de frumoși și de bine îmbrăcați sunt românii. Ce ai de spus în apărarea ta?

Mi-ar plăcea mult să mă ocup de un context puțin mai amplu, să nu fie doar street style – pentru că nu știu dacă este de un interes atât de mare în România. Mi-ar plăcea să fie, eventual, și portrete ale unor oameni creativi – și, dacă e să mergem sub o umbrelă de “oameni faini”, atunci ar putea să fie și o doză de fashion, dar nu numai.

* Fotografiile care ilustrează acest interviu provin din arhiva Andreei Bogdan

 

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...