Aurelia Visinescu: „Consumatorul te taxeaza daca nu-i mai oferi aceeasi calitate“

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

E greu sa obtii o intrevedere cu Aurelia Visinescu. Proprietar de domeniu viticol, de crama si, totodata, creatoare a vinurilor care ii poarta numele, e mai tot timpul prinsa. Cand nu sunt lucrari in vie, sunt cele din crama, iar cand vinul ii lasa un moment de respiro apar tot felul de evenimente, prezentari sau intalniri de afaceri. Ca sa nu mai vorbim de cea mai mare creatie, Teea Maria, care, ca orice copil de 3 ani, ar vrea tot timpul mamei sale. Asa ca intre patru deplasari la Sahateni, una la Londra si una la Bordeaux, am reusit sa obtinem cateva minute. Cu scopul de a afla ce mai e nou sub soarele Sahateniului.

Semne bune anul are sau sa ne asteptam la un nou 2012?

Daca ne referim strict la vie, pana acum e bine. Iarna a fost blanda, ploile au venit cand a trebuit, grindina ne-a ocolit. Dar sa vedem ce-o sa mai fie, pana la cules mai e mult.

DSC_0860

Adica pana acum cu via nu au fost batai de cap?

N-am eu norocul asta. Ai vie, ai batai de cap, asta e regula! Am probleme cu cateva plantatii noi, mai ales de Feteasca neagra, dar le vom rezolva. Sa zicem ca ma gandeam la cifra de afaceri… Pai, 2012 nu a fost prea rau din punctul asta de vedere. Noi ne-am continuat trendul ascendent, am lansat produse, chiar game noi, chiar vreau sa ma laud cu Karakter, care a prins foarte bine. Si, drept rasplata, am si premiat-o. Cu un vin nou, Pinot Grigio 2012, care a ajuns deja in piata. Tot anul trecut am lansat si Anima Chardonnay… Am crescut in vanzari, atat pe plan intern, cat si la export. Nu mult, dar sesizabil. Plus ca, tot anul trecut, am inchis cel de-al doilea proiect de investitie in crama, in valoare de 1.100.000 de Euro. Un proiect dedicat nu maririi capacitatii de productie sau stocare, ci imbunatatirii calitatii. Am cumparat cisterne de capacitate mai mica, presa mai performanta, baricuri, am conditionat zona de maturare in baricuri, am acoperit spatiul pentru depozitarea vinului vrac.

Si in 2013 ati lansat o gama noua, Signum…

Eram obligati s-o facem, dupa ce am retras gama Nomad din retail si am alocat-o exclusiv pentru HoReCa. Signum este inlocuitorul Nomadului pe rafturile hipermarketurilor, o gama formata numai din trei vinuri, un alb, un roze si un rosu, toate cupaje.

Chiar asa, de ce ati decis sa duceti Nomad-ul numai in HoReCa?
Pentru ca, de fapt, el este un vin pentru HoReCa. La un raport pret-calitate foarte bun. Vinurile sunt numai soiuri, vinificate intr-un stil mai apropiat de Lumea Noua. Adica mai directe, mai fructate, mai proaspete. Vinuri care au si ele fanii lor.

Am vorbit de Nomad, de Karakter, de Signum. Ce ne poti spune de Artisan si de vinurile de top, Anima?

In gama Artisan nu vor aparea noutati. Ba chiar ma gandeam sa renunt la Tamaioasa demidulce, care nu prea e inteleasa in Romania. In schimb, a prins foarte bine la export, asa ca vom continua… In toamna, sau poate chiar in decembrie, vom lansa Syrah Anima 2011. A fost primul an de rod, dar, ca si Chardonnay-ul, m-a impresionat si am decis ca poate intra in elita. Iar evolutia lui mi-a dat dreptate.

DSC_0826

L-ati trimis la concurs?

Nu, pentru ca anul acesta n-am trimis niciun vin in concursuri. Multa lume m-a intrebat unde sunt medaliile din 2013. Le spuneam, zambind, ca nu poti castiga fara sa participi.

O decizie putin surprinzatoare…

Poate pentru unii, dar anul acesta am decis ca e mai bine sa folosim acesti bani pentru promovarea exporturilor. Medaliile obtinute pana acum ne-au demonstrat ca suntem pe drumul cel bun si cred ca ne puteam permite un an de pauza. Iar decizia de a investi mai mult in promovarea exporturilor a dat deja cateva rezultate. Vinurile noastre au intrat pe mai toate pietele europene, dar si in Statele Unite si in Brazilia. Nu in volume foarte mari, dar s-a creat un cap de pod. De noi depinde sa largim frontul. Si ca sa revin la concursuri, evident ca au si ele relevanta lor, insa, deocamdata, medaliile nu impresioneaza prea mult piata interna. Mai ales Bucurestiul. Daca ai apucat sa te faci cunoscut, apreciat, nu mai ai nevoie de medalii, ci mai mult de constanta in calitate. Consumatorul roman a crescut mult, te taxeaza imediat daca nu-i mai oferi aceeasi calitate.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...