Legenda Maserati

Istoria mãrcii Maserati a început în 1914, la 14 decembrie: atunci s-a nãscut o nouã companie în Bologna „Società Anonima Officine Alfieri Maserati”.

Publicitate
IWCB

auto-maserati

Numele va deveni o legendã a asfaltului de curse, dar si a asfaltului drumurilor. Fondatorii au fost patru din cei sapte frati: Alfieri, Ettore, Ernesto si, mai târziu, Bindo Maserati. Celebra siglã în forma de trident este inspiratã de la statuia lui Giambologna, care-l reprezintã pe Neptun, si a fost creatã de unul dintre frati, Mario.

Publicitate

La Targa Florio, la 25 aprilie 1926, au concurat cu prima lor masinã, un Tipo 26. În clasamentul total a câstigat locul nouã, dar în grupa ei a fost pe primul loc. Câstigurile ce au urmat au adus un prestigiu pe mãsurã: Grand Prix-ul de la Tripoli si Mille Miglia, în 1929. În acelasi an, Borzacchini, pilotul lor, a stabilit un nou record mondial la categoria de 3-5 litri, care nu va fi depãsit decât opt ani mai târziu. Anii ’30 au fost plini de glorie pentru Maserati, atunci au fost marii piloti: Arcangeli, Varzi si Fagioli.

Totusi, în 1939, Maserati fost preluatã de familia Orsi, sub conducerea lui Alberto Massimino. Au urmat alte succese ale raliurilor, Grand Prix Nisa, dar în aceeasi perioadã a fost creat si primul automobil pentru carosabil, un A6 Sport care a fost transformat într-un coupé.

În 1957, la Grand Prix Argentina, Maserati a câstigat toate cele trei locuri ale podiumului, iar pânã la sfârsitul sezonului câstigase titlul mondial cu un 250F. Dar marea surprizã a fost când, la sfârsitul anului, Maserati a anuntat cã nu mai participã la curse, desi continuã sã proiecteze masini de curse. Si, într-adevãr, a proiectat câteva opere de artã ale domeniului, de exemplu Tipo 60 sau „Birdcage” ’61.

auto-maserati2Maserati a continuat cu producerea masinilor, în ciuda regimului impus de criza petrolului, si a creat unsprezece modele dintre cele mai importante ale istoriei masinilor de calitate ale Italiei. Ideea diferitã de la care a pornit a fost cã o masinã de performantã nu trebuie sã fie spartanã, zgomotoasã si dificil de condus. Ideea a dus la conceptul Grand Tourer, al cãrui fondator este coupé-ul 3500GT Touring.

Anii ’60 si ’70 au fost destul de tulburi, deoarece Maserati a fost vândut Citroenului, care s-a retras la scurt timp. Dar situatia s-a redresat în momentul în care a intervenit Alejandro De Tomaso, care a creat un coupé Kyalami si Quatroporte III, ce au adus Maserati-ul înapoi pe piatã.

Anii ’90 a continuat cu lansãri ce au avut mare impact asupra publicului. Un alt eveniment notabil a fost preluarea de cãtre Fiat Auto, din 1993.

În zile noastre… Prestigiu, elegantã si lux. Maserati rãmâne una dintre cele mai nobile mãrci din lumea auto, un spirit sportiv în distinsul si exclusivul stil italian! Motoarele capabile de performante uluitoare asigurã rafinamentul si emotia. Acestea sunt valorile pe care s-a clãdit legenda Maserati. Iar legenda continuã!

Maserati în România Showroom:
Calea Dorobantilor 135, Sector 1,
Bucuresti
Tel.: +40/21/230.51.58/59,
Fax: +40/21/230.37.22