Bouquet-ul care creşte prin ambianţă şi comunicare

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Wine Bouquet este încă un exemplu că, dacă vrei să vinzi vin, trebuie să fii captivat de domeniu. Înainte de criză, Nicu Marinescu era doar pasionat de vin, de bucătărie, de asocieri culinare. „Găteam împreună cu Carolina şi de fiecare dată încercam să găsim un vin pe care să-l asociem cu mâncarea. Era cam dificil pe vremea aceea, că exista doar Vinexpertul care mai aducea câte un vin bun din afară. Că ale noastre abia începeau să-şi arate colţii, nu aveam prea multe variante”. Vânzarea de vin nu exista nici măcar ăn stadiul de proiect. Dar a venit criza şi Nicu, inginer constructor cu multe proiecte imobiliare în derulare, a constatat că trebuie să schimbe macazul. „Am făcut o consfăturie de familie şi am decis că, dacă tot iniţiem o altă afacere, măcar să fie una care ne şi place”. Şi aşa, în august 2008, a apărut Wine Bouquet.

Iniţial cu doar vreo 150 de etichete, dintre care multe erau vinuri de vinotecă (le mai ţineţi minte, cele cu dopuri ceruite şi etichete din carton), Wine Bouquet a fost construit cărămidă cu cărămidă de Nicu şi Carolina. Dar construcţia a luat avânt odată cu relocarea în Jolie Ville. „A contribuit enorm şi faptul că oamenii de acolo, în majoritate străini, aveau cultura vinului”, povesteşte Nicu. Dar a contat şi faptul că Nicu şi Carolina au evoluat şi ei constant, că au învăţat şi au început să îi înveţe şi pe ceilalţi. În primul rând, pe angajaţi, care, acum, îţi pot oferi detalii despre fiecare produs din magazin. Şi îţi şi recomandă cu ce să-l asociezi. „Ne-am propus încă de la început să ne poziţionăm în zona high end. De aceea am eliminat din start produsele care se găseau în retail şi, la început, ne-am axat numai pe vinuri premium şi pe exclusivităţi. Am vrut să facem diferenţierea prin plusvaloarea la produs, or asta o poţi face şi prin selecţie, dar şi printr-o comunicare de calitate”, susţine Nicu Marinescu.

Afacerea a crescut constant. „Nu mult, dar sunt mulţumit. Nu doar de vânzări, ci şi de faptul că a crescut cât de cât interesul faţă de vin. Nu mult, dar sesizabil. Dar ce e îmbucurător este că tinerii sunt tot mai interesaţi de vin. Am avut clienţi pe care i-am rugat să îmi arate buletinul, ca să fiu sigur că au 18 ani, care mi-au vorbit despre vin mai bine ca un reprezentant de cramă”

În cele două magazine, preţurile diferă. Nu mult, dar diferă „În Promenada costurile sunt mult mai mari”, justifică Nicu diferenţele. Dar şi spaţiul e mai generos, amenajarea induce deopotrivă senzaţiile de lux şi intimitate. Iar când eşti nehotărât, ai parte de ajutor specializat. „Când cineva ne spune că vrea o sticlă de vin, dar nu ştie ce, prima întrebare pe care o punem este pentru ce eveniment îl vrea. Abia apoi încep poveştile”.

În fiecare sâmbătă, la Wine Bouquet poţi să guşti câteva vinuri. Este degustarea săptămânală oferită gratis de magazine. Se deschid, în general, vinuri nou intrate în portofoliu sau vinuri pe care magazinul le recomandă pentru sezonul în curs. Ocazional, apar şi mici gustări, dar numai din delicatesele proprii.

Nici soţii Marinescu nu se gândesc să se oprească aici. „Vrem să mai găsim o altă locaţie foarte bună, tot pe zona de Nord”. De ce în Nord? „Pentru că aici puterea de cumpărare e mai mare. Şi nu vrem să renunţăm la poziţionarea noastră”.

Wine Bouquet

Wine Bouquet Jolie Ville – str. Erou Iancu Nicolae nr. 103 bis, parter

Persoană de contact: Carolina Marinescu  – tel: 0723.074.796

Wine Bouquet Promenada Mall – Calea Floreasca 246B, nivel -1

Persoană de contact: Nicu Marinescu – tel: 0371.112.331

e-mail: office@wine-bouquet.ro

website: www.wine-bouquet.ro

Număr etichete: 700 vin, 400 distilate. 40 % produse româneşti, 60 %  importuri

Preţuri vin: între 26 şi 2000 lei

Evenimente: degustări (organizate de producători/importatori), degustări de promovare a brandurilor noi, sâmbăta, în ambele magazine

Promovare: pe reţeaua internă de advertising a Mall-ului

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...