BurgerFest, WhiskyFest, Bucharest Craft Beer Festival… Și Zaiafest cu crame mici!

Dragos Gurarosie VinulRo 104 site

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Nu e foarte cunoscut în lumea vinurilor, dar sunt sigur că va deveni. Fiindcă tot ce a făcut până acum în domeniul evenimentelor cu mâncare i-a ieșit… iar de la gastronomie și atmosferă până la vin nu mai e decât un pas. Dacă sunteți cititori ai acestei reviste – și, deci, preocupați de gusturile bune – ați auzit cu siguranță despre BurgerFest, Bucharest Craft Beer Festival sau WhiskyFest, indiferent în ce parte a României locuiți. Dragoș Gurăroșie a adus mii de oameni la conceptele lui, iar de la așa ceva “mi s-a tras” și mie întâlnirea cu el. O întâlnire la care am descoperit un “pasionat rațional”, un mic mogul (n-o să-i placă asta, cred: el zice că mogulii-s trecători) al festivalurilor faine, cu mâncare, muzică, băuturi bune și oameni lângă care chiar te-ai vedea bând un pahar.

- Dragoș Gurăroșie, ce ai făcut mai exact înainte de a te apuca de aceste evenimente de “atmosferă, gastronomie și băuturi”?

M-am angajat în 2000 la Prima TV, în departamentul de vânzări, iar de atunci și până acum am lucrat în vânzări. În afară de Prima TV, am mai pus umărul la Radio Star (fostul Uniplus Radio, actualul Magic FM), National Geographic Channel, F5 – divizia de digital a Trustului Realitatea-Catavencu, Metropotam – iar din 2011 am început să cochetez cu antreprenoriatul. Așa au luat naștere Mixtopia.ro și o serie de alte proiecte.

- Cum ai ajuns în lumea gastronomiei – ai făcut studii în domeniu, ai practicat-o sau doar ai fost atras dintr-o perspectivă de business / comunicator?

Mixtopia, pe lângă secțiunile de muzică și gadget-uri, avea și una de cooking, iar prin intermediul ei am început să iau contact direct cu bucătari și antreprenori din această zonă. Am început să cunosc de foarte aproape ce înseamnă să faci business în HoReCa și, lucru deloc de neglijat, provin dintr-o familie de oameni cărora le place să trăiască bine.

 – Cum ți-ar plăcea să te cunoască lumea, ce ți-ar plăcea să înțeleagă despre evenimentele pe care le faci împreună cu echipa ta?

În primul rând, așa cum ai spus și tu, este vorba despre munca în echipă. Dar evenimentele nu sunt despre noi. Ele sunt despre business-urile care participă activ și pentru publicul acestora. Încercăm să mărim acest public și să-l facem să înțeleagă cu adevărat ce înseamnă să faci un burger de la zero, care e diferența dintre o bere artizanală sau un cidru artizanal și variantele industriale ale acestora, sau ce înseamnă să bei un whisky adevărat. Facem evenimente culinare, la care acordăm o atenție mult mai mare unor detalii care pentru alt gen de evenimente nu sunt foarte importante. De la intrarea în zona evenimentului și până la plecare, încercăm să acordăm publicului atenția pe care o acordăm unui oaspete în casele noastre. La prima ediție de BurgerFest am fost surprinși de atmosfera creată, de festival de muzică, lucru care s-a repetat și la a doua ediție, când oamenii dansau în ploaie și chiuiau când soarele apărea de după nori. E mult suflet pus în aceste evenimente. E ca atunci când rupi în două o pâine proaspăt scoasă din cuptor și te bucuri de mirosul acela divin. E ceva ce nu poți atinge, dar care-ți place foarte mult. Și-l bagi în sertărașul cu amintiri frumoase. Despre asta este vorba la evenimentele noastre. Și, dacă tot vorbim de amintiri frumoase, aș vrea să-i mulțumesc lui Adrian Rugină pentru c-am rupt împreună din pâinea asta caldă.

- Dragoș, spune-mi câte ceva despre Zaiafest.

Va avea loc în 26, 27 și 28 mai, la Verde Stop, pe Barbu Văcărescu 162-164, București. Ne-am propus să scoatem în lume (și afară din saloanele simandicoase) vinul produs de cramele mici românești. Credem că vinul micilor producători merită mai mult și vrem să-l punem în paharele cât mai multor oameni. Festivalul, pentru că este vorba despre un festival, nu despre un târg, o să se desfășoare în aer liber, o să ofere vizitatorilor și mâncăruri pe măsura vinurilor participante, dar și momente muzicale care vor puncta cele trei zile de eveniment.

- Ce se va întâmpla în București după 2017, în materie de evenimente de gastronomie? Nu cumva numărul tot mai mare al acestora va determina o scădere a interesului, nu cumva evenimentele „curate” vor deveni „noua normă”? Ce vei face atunci?

Am fost primii care am făcut acest gen de evenimente. Datorită BurgerFest-ului se întâmplă toată această explozie de evenimente culinare – și suntem mândri de treaba asta. Am deschis o nișă și, în principiu, cred c-am făcut bine. Doar că trebuie avut grijă la faptul că publicul de la noi se plictisește foarte repede. Organizatorii de evenimente au tendința să ardă etapele și să sară câte două trepte, iar acest sindrom “haplea” nu e benefic pentru nimeni. Noi am ales să mergem pe nișe și am ales de la bun început să facem evenimente cât mai “curate”, ca să folosesc termenul tău, așa că suntem cumva liniștiți din acest punct de vedere. Există nișe mai mari (iubitorii de burgeri) și nișe mai mici (iubitorii de whisky), dar mai există și acele nișe foarte mari la care nimeni, cel puțin până acum, nu s-a gândit ca la un potențial public pentru un eveniment. Am gândit o serie de evenimente și le vom anunța atunci când o să fie cazul, cel mai probabil pentru 2018. “Noua normă” este una bună și nu trebuie să fugim de ea, trebuie doar s-o explorăm și să inovăm în cadrul ei.

- Ai de gând să devii un “mogul” al evenimentelor cu mâncare din București sau din România? Și dacă ai deveni, unde te-ai retrage?

Mogulii sunt efemeri, noi vrem să facem evenimente care să genereze amintiri frumoase.

www.burgerfest.ro – 12-14 mai 2017 (a treia ediție): “Iarbă verde, muzică bună și mâncare adevărată. Vom aduce cei mai buni burgeri din țară și bucătari amatori care cred despre ei că fac cel mai bun burger. Și multe surprize. Dar, pentru că sunt surprize, n-o să le spun acum”.

www.craftbeerfestival.ro – 9-11 iunie 2017 (ediția cu numărul 2), tot la Verde Stop, cu mai multe beri artizanale produse în România, cu mai mulți producători din regiune (Bulgaria, Serbia, Moldova, Ungaria). Mai multă muzică, selecție mai mare de food-truck-uri. “A crescut industria, deci trebuie să creștem și noi”, spune Dragoș.

www.whiskyfest.ro – noutăți despre cea de-a 2-a ediție, poate în curând pe site-ul organizatorilor și pe Vinul.Ro

Pe lângă Zaiafest, și Mixtopia Festival este o noutate. Va avea loc între 23-25 iunie: “Viața noastră e un mix de alegeri. o muzică bună merge cu gadgetul potrivit, un vin bun se asortează unei mese gătite perfect, persoanei iubite îi faci doar cadouri special alese și-i spui doar anumite vorbe. Viața noastră înseamnă, de fapt, mixul nostru. Noi vom pune la dispoziție culorile, care se adresează tuturor categoriilor demografice, iar publicul este invitat la desenat și colorat o experiență de festival unică pe meleagurile noastre. Mixtopia Festival înseamnă diversitate, distracție, mâncare delicioasă și mixuri inspirate”, crede Dragoș Gurăroșie.

Zaiafest Afis

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...