Ce facem în 2016. Dar voi?

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Începusem acest editorial întrebându-mă ce schimbare poate să aducă 2016 pieței de vin de la noi: o relansare sau o reașezare, pe alte baze (inclusiv de preț și de imagine)? După care am renunțat. Mai bine mă concentrez pe ce avem noi de făcut în 2016.

Vom continua să scriem. Nu vom reuși să pigulim fiecare mărgică de vin care apare și să vă oferim “lumina” noastră asupra ei… dar o să scriem, având grijă să surprindem tendințele și aparițiile relevante.

Vom continua să prezentăm “spectacolul vinului”, prin evenimente care facilitează experiențe intelectuale și multisenzoriale și care sunt destinate în primul rând consumatorilor care nu caută doar “Cabernet de pe o parcelă de 1,25 hectare, obținut la 918 metri altitudine, după 8 tăieri succesive în verde și cu productivitate limitată la jumate de ciorchine pe butuc”. Adică pentru oamenii care apreciază vinul nu neapărat “per se” și la modul absolut, ci și într-un context social, gastronomic și artistic. Unii ar spune că ne abatem de la “principiile pure și dure ale ortodoxiei vinului”. Noi – căci nu ne credem niște “înalți prelați”, ci mai degrabă popi de țară 😉 – vă vom răspunde că e nevoie de atragerea unei baze de consumatori mai mare, pe orice căi. Am făcut deja asta scriind și organizând degustări private sau întâlniri precum Cercul de Fetească (unde am avut și 450 de oaspeți într-o singură seară).

Vrem să oferim oamenilor deschiși la minte și alte vinuri, din soiuri balcanice sau riverane Mării Negre. De fapt, nu doar vinuri, ci experiențe: prietenie, gastronomie, artă, vin… știința de a trăi pe care prea adeseori noi o deplângem aici, “la porțile Orientului”, dar pe care mulți occidentali o privesc cu invidie.

Vom organiza și vom sprijini eforturile profesioniste de formare de noi “oameni ai vinului”. Nu, nu “mari sacerdoți” în turnurile lor de fildeș, ci oameni normali și convingători, iubitori și cunoscători ai vinului, apți să “vândă” și să “contamineze” și pe alții cu știința și cu pasiunea lor autentice. Oameni care nu fac “PR cu ranga cuvintelor” într-o mână, și cu cealaltă mână la buzunarul clientului.

Vom continua să oferim “oamenilor și vinurilor” o platformă corectă de promovare, prin intermediul mijloacelor de comunicare administrate de noi (online, tipărituri, evenimente): producători, organizatori de târguri și concursuri sau de cursuri, bloggeri, vânzători – toți vor găsi în noi un susținător, atâta vreme cât vom considera demersurile respective drept corecte și benefice. Vom sprijini concursuri și jurizări imparțiale, care să identifice și să promoveze vinul românesc și pe celelalte de calitate, disponibile pe piața de la noi. Știm că nu există obiectivitate perfectă, dar credem că acele vinuri care sunt cu-adevărat bune se vor distinge prin constanță, în timp. Iar publicul are nevoie și de astfel de repere.

Vom oferi, de bună credință, priceperea și experiența noastră celor care vor considera că le poate fi benefică. E mult? E puțin? Viața ne va arăta. Până atunci, le mulțumesc celor care au fost alături de noi în 2015 și îi asigur că vom continua să fim un “jucător” constructiv și în 2016.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...