Cine a înviat Maimuţa…

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Maimuţa plângătoare este unul dintre primele locuri pe care un clujean cu atingeri epicuriene ţi le recomandă atunci când îi ceri o recomandare. “Intim, preţuri decente şi personal care te poate ghida oricând către cea mai bună experienţă culinară”, este, de obicei, motivarea alegerii. Ce-i drept, nu exagerează deloc, pentru că, de câte ori am fost acolo, am plecat fericit. O fi Maimuţa plângătoare, dar oamenii ies zâmbind de acolo. Ceea ce este, până la urmă, idealul industriei ospitalităţii. Maimuţa plângătoare are poveste, are o istorie lungă şi zbuciumată, dar ultimii cinci ani sunt cei care i-au adus actuala notorietate. Pentru că atunci a venit ca manager Radu Ilea, sufletul proiectului. Intrat în industrie încă de la terminarea armatei, în 2002, când a început cursurile şcolii de ospătari la Hotel Continental în Cluj, Radu a ajuns să iubească ceea ce face. Mai ales după ce a descoperit şi vinul. În 2009 a devenit şi somelier, pentru că, pe lângă faptul că dorea să ştie cât mai multe despre vinuri, a vrut să ofere oamenilor cele mai bune asocieri între mâncare şi vin. Iar acest deziderat a devenit posibil în 2012, când a devenit manager al “Maimuţei”. Pe care a transformat-o dintr-un local fără pretenţii într-un bistro foarte bine văzut. “Nu avem mari secrete. Mâncare foarte bună, ambianţă plăcută şi vinuri multe, alese cu grijă. Toate la nişte preţuri omeneşti”, declară Radu, dacă îl întrebi despre reţeta succesului. Dar, dacă insişti, afli că acest succes este rodul a multor săptămâni pierdute cu elaborarea meniului, cu căutarea celor mai reuşite asocieri, cu instruirea personalului, cu organizarea a sute de degustări sau evenimente în care vinul e personaj principal. Şi că e foarte important să reuşeşti ca, atunci când ţi-ai creat o echipă bună, să o şi păstrezi. “Bucătarii şi cam 80% din oameni sunt de multă vreme aici, ceea ce, în ziua de azi, e un lucru rar” se destăinuie Radu, care spune că nu ştie care e principalul motiv pentru care personalul se simte aşa de bine la “Maimuţa Plângătoare”. Probabil că s-a molipsit de la manager, care crede că un bistro cu mîncare bună şi vin din belşug este locul în care eşti permanent în contact cu oamenii, este locul în care îţi educi clienţi şi afli lucruri noi de la ei, este locul care nu va muri niciodată. “Dacă ar fi să o iau de la capăt, aş merge pe acelaşi drum”, mai spune Radu, înainte să dispară în bucătărie. Seara are degustare şi trebuie să gândească meniul…

Maimuţa plângătoare

Adresă: Strada Sindicatelor nr. 1, Cluj-Napoca Persoană de contact: Radu Ilea – tel: 0740318726, e-mail: maimutaplangatoare1930@gmail.com Număr etichete: 198, din care 15% importuri. Meniul este structurat pe culori: vinuri albe, rose, roşii Preţuri vin: între 45 lei şi 350 lei 5 best sales: Prosecco , Liliac , Corcova rose, La Cetate, Ovaş (Petrovaselo) Evenimente: Cina cu vin, degustări de vin Promovare: directă şi newslettere cu evenimentele

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...