City Best & Meet The Chef – upgrade-ul experientei gastronomice

restaurant 163746908 ThinkStockIn curand, piata ospitalitatii din Romania va fi martora a doua noi proiecte cultural-gastronomice, City Best si Meet The Chef, menite sa vina atat in ajutorul consumatorilor, cat si in cel al actorilor HoReCa. Artizanul acestor doua proiecte este Adriana Popescu, jurnalist si critic gastronomic cu o experienta de peste cinci ani de presa HoReCa, fost redactor-sef adjunct al publicatiei Food & Bar. „In tot acest timp, am reusit sa cunosc domeniul restaurantelor in detaliu si sa ma bucur de ceea ce are de oferit. Am avut ocazia de a ii cunoaste pe cei mai buni profesioni sti in domeniu, de la care am invatat ce inseamna placerea experientelor gastronomice”, afirma Adriana. In afara de presa, Adriana Popescu s-a implicat si in organizarea unor evenimente, expozitii, food show-uri si concursuri de bartending, cel mai important dintre acestea fiind topul industriei Horeca – Premiile Food & Bar, proiect demarat in 2008 de Tiberiu Fueriu, redactorul sef de la Food & Bar. Anul acesta, Adriana Popescu a hotarat sa isi demareze propriile proiecte personale, printre acestea numarandu-se City Best si Meet The Chef. Pentru a ne face o imagine cat mai elocventa despre aceste doua noi concepte, i-am cerut Adrianei sa le descrie in detaliu.

Ce este City Best?

adriana popescuDupa ce am parasit echipa Food & Bar, in aceasta primavara, am demarat mai multe proiecte personale – activitati de marketing, PR si organizari de evenimente. Printre acestea am unul “de suflet”, un blog, la inceput inca, dar sper sa am timp si pentru el. Acum ma concentrez pe cateva proiecte majore, la care lucrez de ceva timp. Iar cel mai important dintre ele este City Best, un site de review-uri, recomandari de restaurante si cultura gastronomica. Impreuna cu cativa parteneri incerc, sa creez un mediu de comunicare cu o perspectiva noua, generata de cunostintele mele despre industrie, care sa fie atat in avantajul clientilor, dar si al celor din Horeca. Proiectul nu este inca finalizat, este foarte mult de munca, dar cred ca pana la sfarsitul anului vom putea fi online.

Care au fost motivele ce au stat la crearea acestui nou concept?

Pentru proiectul City Best am plecat de la ideea ca site-urile care ofera acum informatii despre restaurante o fac intr-un mod, sa spunem, automat, poate chiar simplist, bazat de multe ori pe o singura vizita in restaurant, ceea ce nu e tocmai relevant. Poti prinde o zi proasta – a ta sau a ospatarului – sau poti nimeri intr-un moment nepotrivit, pur si simplu. Si nu cred ca e corect sa hotarasti totul fara a avea o privire mai de ansamblu. Eu si ceilalti membri ai echipei City Best avem o mare experienta in ceea ce priveste restaurantele, stim sa vedem dincolo de aparente, avem informatii din interior sau din exterior, de la furnizori, care ne ajuta sa ne formam si sa transmitem o imagine corecta a restaurantelor catre clienti.

Cum va functiona acest site si cu ce vine nou?

imsis598-042Tu, ca si client, vrei sa iesi intr-un restaurant frantuzesc sau fusion sau intr-un loc cu sushi, vrei un pranz de business ca sa iti impresionezi partenerii sau o cina linistita. Te apuci si “googalesti” sau mai cauti pe ceva site-uri, si aici incep problemele: de cele mai multe ori gasesti review-uri despre restaurante care nu te intereseaza sau despre restaurante slabe. Noi vrem sa scriem doar despre restaurantele bune ale Bucurestiului, pentru ca nu vrem sa incarcam inutil clientul cu review-uri despre toate restaurantele care pur si simplu nu merita. Oferim doar alternativele pe care noi le consideram bune. Venim cu recomandari pertinente, practice, un rating pentru mancare, servire, atmosfera, niste repere decente si complete, as zice. Aici vor fi parerile noastre care evident, sunt subiective, dar argumentat subiective. Nu vrem sa cadem in “pacatul” obiectivitatii, pentru ca asa ceva nu exista – toti suntem subiectivi; ideea este sa poti oferi argumente solide pentru ceea ce recomanzi. Tot ceea ce vom scrie va fi bazat pe experienta noastra nu doar de clienti, ci – si acesta cred ca este atuul nostru, pe experienta de oameni de Horeca si pe inside-urile pe care le avem din mai multe surse, asa cum spuneam mai devreme. Pe langa asta, vor fi si rating-urile si comentariile clientilor, pentru o perspectiva cat mai buna a celui care ne citeste si ne foloseste ca sursa de incredere. Va fi un site de recomandari pentru restaurantele bune, nu un site care sa cuprinda toate restaurantele. Ne dorim o abordare calitativa, nu una cantitativa.

Care este parerea ta despre nivelul de obiectivitate al criticii de restaurante din Romania?

restaurant dv1399021 ThinkStockEu consider ca una dintre cele mai mari probleme la noi in ceea ce priveste critica de restaurant, lasand la o parte multe altele, e urmatoarea: te-ai dus o data la restaurant, toate bune si frumoase, te apuci sa scrii cat e de grozav sau, din contra, cum ai nimerit vreun preparat prea picant si gata, umpli tot internetul ca acolo se mananca prost. Haide sa mergem de mai multe ori in restaurantul ala si apoi ne construim critica. Michelin-ul nu se duce doar o data, nu? Nu intereseaza pe nimeni, de exemplu, ca mie nu mi-a placut mancarea prea condimentata, (citez) “dupa gustul meu”; poate cuiva ii place asa sau poate chiar asa se face. Sau enunturi de genul “este prea scump” – poate ce pentru mine e scump, pentru altcineva e rezonabil. Vrem sa informam corect si cu argumente, iar clientii care intra site-ul nostru sa isi poata face propria parere.

Cat de necesara este critica de restaurant in acest moment, in conditiile in care legea este inca facuta de fast food, mici, saorma si ceafa cu cartofi prajiti?

Construind review-uri si critici de restaurant, speram sa construim si cultura gastronomica. In site vor aparea cuvinte si notiuni noi si pentru consumatorul de fast food – unde gasesti vongole, cum e St. Jaques- ul acolo sau ce vin merge mai bine la un steak de vita medium rare. Apoi, vor exista sectiuni de educatie gastronomica sau de food & beverage, cu pareri avizate ale specialistilor in diferite domenii, interviuri de tipul “special guest” cu chef-i, somelieri, bartender- i, barista etc. Dorinta mea este sa avem puterea de a transmite cultura gastro si de bar si aici ne bazam nu numai pe ce am invatat in noi timp, ci si pe cunostintele si recomandarile profesionistilor din domeniu. Toate acestea sunt lucruri pe care nici eu nu le stiam, dar despre care am aflat incet-incet si care acum mi-au transformat complet modul in care ma bucur de mancare si de bautura care o insoteste. Imi doresc ca aceste informatii sa ajunga la cat mai multi oameni care sa invete sa se bucure la randul lor de o iesire la restaurant.

Un alt proiect pe care il pregatesti este „Meet the Chef“. Despre ce anume este vorba?

restaurant 135705235 ThinkStockAsta este grozav! Meet The Chef este un win-win intre restaurant si client. Pe scurt, vrem sa aducem in restaurante clienti noi si in acest fel sa le facem cunostinta. Pentru restaurant, inseamna un proiect de marketing, de „brand experience“, pentru ca au ocazia se se prezinte cu ceea ce au mai bun in fata clientilor care nu i-au mai vizitat niciodata si sa ii convinga pe acestia sa revina sau sa ii recomande. De cealalta parte, pentru clienti inseamna o „experienta”. Aici intervine noutatea cool: clientii nu numai ca vor savura aceste meniuri extraordinare, dar au efectiv ocazia sa il cunoasca pe The Chef, figura cea mai importanta a unui restaurant, sa interactioneze cu el, sa afle lucruri noi, idei, retete. Prin aceasta actiune incercati sa aduceti maestrii din bucatarie la masa consumatorilor, mai aproape de acestia. Care sunt avantajele unui astfel de demers? Inainte sa fac asta, am facut un mini-studiu de piata. Mi-am intrebat prietenii ce parere au despre ideea de a ii cunoaste pe chef-i, chiar am organizat o masa pentru niste persoane care nu mai statusera de vorba cu un bucatar de calibrul celor pe care iam ales. Stii si tu ca sunt putine restaurante la noi, unde proprietarul ori bucatarul vin la masa ta, daramite sa le mai spuna ce folosesc ei in nu stiu ce preparat si cum il fac. Ei bine, oamenii au fost incantati ca au putut interactiona cu chef-ul, l-au ascultat cu atentie, au povestit cu el si s-au simtit foarte bine! Serile Meet the Chef vor fi nu doar niste iesiri la restaurant, ci adevarate ocazii speciale, asa cum mergi la teatru sau la un spectacol. In plus, clientii vor vedea cu alti ochi preparatele culinare si bauturile si vor intelege ceea ce se intampla intr-un restaurant. De cealalta parte, restaurantele vor avea o ocazie foarte buna sa se prezinte in cea mai buna lumina si sa ii convinga pe clienti sa ii viziteze din nou sau sa ii tina minte pentru o ocazie speciala.

Meet the Chef pare sa contribuie la nasterea unor noi tipuri de vedete, de eroi. Are nevoie gastronomia romaneasca de astfel de personaje?

Uite, show-urile TV au contribuit in mare masura la conturarea autoritatii chef-ului, iar oamenii au inteles pe parcurs ca un bucatar este cheia esentiala in acest angrenaj, si nu doar cineva care gateste, ci si trudeste, creeaza, face lucruri grozave. Eu spun asa: Meet the Chef nu va contribui la nasterea unor vedete, ci va recunoaste personalitatea chef-ului si o va aduce in atentia clientului, ii va arata acestuia cine i-a facut preparatul ala nemaipomenit, ce face exact si cum este el, The Chef.

Care sunt chef-ii ce vor participa la primele editii ale conceptului Meet the Chef?

restaurant 137397844 ThinkStockAm alcatuit o lista scurta, cu nume atent selectionate dintre chef-i de top. Vor fi atat chef-i din restaurante premium, renumiti, pe care ii vedem pe micile ecrane, cu experiente si povesti extraordinare, dar si chef-i care poate nu s-au afirmat pana acum, dar care au ceva de spus, au talent si o carisma aparte sau care promoveaza ceva extraordinar, care pot capta atentia clientului dornic sa incerce lucruri noi.

Cine poate participa la aceste evenimente?

Oricine doreste sa se bucure de o experienta unei mese bune! Fiecare actiune Meet the Chef va fi anuntata pe pagina de Facebook a evenimentului. Acolo vom spune ce eveniment urmeaza, care este chef-ul ales, ce meniu va pregati acesta, ce vinuri il vor insoti si care este pretul participarii. Cei care vor dori ne vor putea contacta, iar noi vom forma grupuri in functie de cererile pe care le primim. Numarul de persoane pentru o astfel de seara este de minim 10, dar nu mai mare de 20, cel putin pentru inceput, pentru a putea asigura o companie placuta si un eveniment intim.

Cum ti se pare?