IB Cargo

«    »

Crama Murfatlar, un pariu aproape castigat

Comments Feed
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading ... Loading ...
Newsletter
AUTOR:
Publicat la data de: 07 Mar 2011
Rubrica: Interviuri si portrete, Magazine de vinuri

Comunitatea Facebook - Vinul.ro

CITY BEST RESTAURANTS:

Recomandari:


Business Live - Prima revista live cu stiri si afaceri Romania - afla informatii despre piata vinului si ultimele evolutii | detalii...


Retetele Amelie - Mancaruri savuroase si delicatese pe care le poti gati in timpul liber - descopera retetele culinare ale pasionatilor | detalii...


Universitati si facultati - Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti pregateste viitorii specialisti oenologi | detalii...


Comanda acum!

In luna august a anului trecut, producatorul Murfatlar anunta demararea proiectului Crama Murfatlar, o actiune menita sa aduca vinul mai aproape de oameni. In fapt, poate cel mai agresiv plan de extindere in retail, care urma sa se muleze ca o manusa pe productia de vin pe care o dau cele 3.000 de hectare de vie ale societatii. Privita initial cu reticenta, actiunea pare pe drumul cel bun. 36 de astfel de crame vand deja vinul Murfatlar in toata tara, alte 10 fiind aproape sa-si deschida portile. Insa Daniel Negrescu, omul care a pus bazele acestui proiect, nu vrea sa se opreasca aici si promite 150 de crame pana la finalul anului 2011. Cu promotii, cu portofolii speciale, cu training pentru angajati, Crama Murfatlar are si un target: o cifra de afaceri de 10 m

Sunt sase luni de cand a fost demarat proiectul Crama Murfatlar. Cum se vede el din interior, ca o reusita sau ca un esec?

N-am facut inca o sedinta de analiza, pentru ca suntem prea ocupati cu deschiderea noilor crame. Poate ca n-o sa ma credeti, dar nu facem fata la cererile de franciza pe care le avem. N-o sa va spun decat ca, fata de cele patru crame pe care le aveam in luna august, acum avem 36. Plus inca zece care se vor deschide in cateva zile. Si ca, pana acum, n-a renuntat n

Cu ce credeti ca ati reusit sa va atrageti partenerii in acest proiect?

Pe langa ideea ca vor intra in familia unui lider de piata in domeniul vinului, oamenii sunt atrasi si de facilitatile financiare pe care le au in acest proiect. Nu platesc franciza, nici redeventa lunara, au parte de training gratuit, atat ei, cat si angajatii lor. Plus ca nici nu se incarca cu marfa, stocul este, practic, in gestiunea noastra, iar in privinta termenelor de plata suntem extrem de maleabili. Asta ca sa nu mai amintesc de faptul ca, la deschiderea cramei, obligatia lor este doar sa aiba spatiul si sa il amenajeze conform proiectului pe care i-l punem la dispozitie. Brand-ul, know-how-ul, produsele, investitia in marketing sunt bonusul pe care il primesc de la Murfatlar. Exemplu: la deschiderea fiecarei crame, ea beneficiaza de o promotie speciala, „1+1“. Adica la fiecare litru de vin cumparat, clientul primes- te unul gratis. Sigur, nu intra in aceasta promotie toate vinurile, ci doar cele din categoria vrac. Mai mult, la cramele noastre va exista permanent o promotie, fie una de sezon, cum a fost cea de iarna, cu vinul pentru fiert, fie cea in care noi platim TVA-ul. Sigur, costa, dar clientul apreciaza si duce vorba mai departe.

PROXIMITATEA, RETETA SUCCESULUI

Ce v-a determinat sa demarati acest proiect? Si cat v-a luat sa ajungeti la aceasta solutie?

Avem productie mare, traversam o perioada de criza, cu scaderi ale vanzarilor. Am anticipat acest lucru si am inceput sa ne gandim la acest proiect inca din 2008. Si am tinut cont de un principiu economic tot mai evident, nu numai in Romania: proximitatea conteaza. Si mi-am indreptat privirea spre cartierele dormitor, spre locatiile de mare trafic, locuri unde oamenii ajung, daca nu zilnic, macar de doua ori pe saptamana. Dar nu este vorba doar de aceasta proximitate, ci si de apropierea dintre noi, vanzatori, si clienti. Ne bazam pe o relatie mai personala, ii dam omului incredere in noi si in produsele noastre. Faptul ca are posibilitatea sa deguste vinul inainte de a-l cumpara conteaza. Omul e reticent, foarte greu e convins sa cumpere un produs pe care nu-l cunoaste. Asa, stie pe ce da banii. Plus ca, fiind aproape, stii si tu si stie si el ca poate sa vina sa-ti bata obrazul daca i-ai recomandat un vin prost.

Aveti deja in portofoliu peste 40 de crame. Cate vor mai aparea?

Asta nu pot sa spun, pentru ca nu stiu. Depinde cate va cere piata. Tot ce pot sa spun este ca, pana la finalul acestui an, preconizam ca vor fi 150. Chiar si in Bucuresti, unde deja exista 14, mai e loc de cinci, sase crame…

INTOARCEREA LA TRADITIE

In afara de promotii, ce surprize le mai pregatiti clientilor?

Una este deja pe raft, Colectia Murfatlar „Marile Vinuri de Altadata”. Cu etichetele vechi, de export. Sunt vinurile care ne-au facut cunoscuti, vinurile pe care oamenii le as- teapta de la noi. Avem un Chardonnay dulce, un Muscat Ottonel demidulce, o Feteasca Neagra demidulce… Dar vom extinde gama. Si mai pregatim o colectie, cu vinuri ceva mai scumpe, in serii limitate. Vrem sa cream un portofoliu special pentru crame, chiar daca stim ca 70-80% din vanzarile lor se vor face pe segmentul vin vrac.

Spuneati de targetul de 150 de crame pana la sfarsitul anului. Vreti sa continuati in acelasi ritm si anul viitor?

Ne propunem sa mentinem acelasi ritm. Vom vedea daca piata va permite acest lucru.





Tags: , , , , , , ,

Comenteaza articolul

Alte articole din Interviuri si portrete, Magazine de vinuri

Radu Tinc: „Mai mult rafinament în executii“
Traian Panghe Radu Tinc a lucrat sapte ani în McCann Erickson, cea mai premiatã agentie româneascã în strãinãtate, ajungând de...

citeste tot »

Europa, definita prin vin
Franta, Italia, Spania si Portugalia au fost, pe rand, la presedintia UE. Insa a trebuit sa apara Ungaria pentru ca...

citeste tot »

Vinul alternativ: Carol 53 – arta underground (arhiva foto)
L-am cunoscut pe Florin Dobre dupa cateva zeci de ciocniri prin aglomeratele cluburi bucurestene. Intotdeauna remarcabil prin felul in care...

citeste tot »

Razvan Macici: „Caut acele parcele care sa-mi permita sa fac o bestie de vin!“
De aproape trei recolte, Razvan Macici revine in Romania pentru a-si pune amprenta pe viitoarele vinuri de la M1.Crama Atelier,...

citeste tot »

Marcel Simota: „Ma preocupa vinurile de calitate”
Marcel Simota este un impatimit al vinului bun. Traieste la Piatra Neamt, pe taramul vechilor vinuri moldovenesti, si conduce o...

citeste tot »

Forumul Vinul.Ro – Vinul: o lume aparte, unde clientul se simte deosebit
CATALIN MAHU, PROPRIETARUL RETELEI „LA MAMA“, GASESTE UN NOU IMPULS PENTRU AFACEREA LUI „Vanzarea de vin reprezinta, acum, cam 4%...

citeste tot »

Antonio Passarelli: „Românii abia încep sã aibã culturã gastronomicã“
Valentin Ceafalãu Este pasionat de gastronomie, despre care spune cã este „totul”, „un act real, o culturã”. Antonio Passarelli, chef,...

citeste tot »

Ghislain Moritz, Avincis: „Prioritatea mea, relatia cu terroir-ul“
Ce poate face un enolog strain relocat in „spatiul si timpul” Dragasaniului? Ei bine, o replica elocventa in acest sens...

citeste tot »

Vinul este purtatorul lui de cuvant – Iustin Urucu
Astfel de oameni fac multe pentru vin, chiar daca nu lucreaza neaparat intr-o crama. Insa lor li se datoreaza in...

citeste tot »

Vigna – investitie in oameni si terroir
Cu toate ca a fost infiintata in 2002, compania Vinga SRL nu si-a prezentat portofoliul publicului consumator din Romania pana...

citeste tot »

Cristian Tabara: “Vinul romanesc are un potential urias.”
Valentin Ceafalau Primul lucru pe care il observi este siguranta de sine in felul de a se purta si vorbi....

citeste tot »

Conf. dr. Radu Mihailescu: „Dependentii nu se recruteaza din categoria bautorilor de vin“
Interviu de Bogdan Pacurar // Un pahar, placere, baut, bautura, dependenta. Senzatia de bine si cautarea ei intr-un pahar sunt...

citeste tot »

Octavian Popescu: Mandragora
Preparate rafinate, vinuri bune, atmosfera relaxata în decor parca vrajit. Totul sub semnul matragunei – si al calitatii. La Mandragora...

citeste tot »

Alfred Binder: Strategiile de marketing din piata vinului, aproape inexistente
Piata vinului din Romania pare destul de dezorganizata, iar una dintre cauze este reprezentata de faptul ca strategiile de marketing...

citeste tot »

Caroline Gilby MW: Vinul romanesc creste, dar lent!
A devenit Master of Wine in 1992, ca sa „fuga de viata din spatele microscopului“ impusa de doctoratul in botanica...

citeste tot »

Decat un interviu: Cristian Lupsa
Oricine a pus mana pe vreunul dintre cele trei numere aparute pana acum din „Decat o revista“ stie ca a...

citeste tot »

Roberto Cipresso si fascinatia pentru terroir-ul din Banat
Acum aproape doua luni, intr-una din degustarile Vinul.Ro au intrat si doua vinuri propuse pietei de cel mai nou producator...

citeste tot »

Boutique du Vin, cel mai nou jucator pe piata de vinuri premium
Pe Calea Calarasilor, la numarul 133, in zona Halei Traian, a luat fiinta, la inceputul acestei saptamani, cel mai nou...

citeste tot »

Casa Merlot
Rating:♣♣♣♣♣  Preturi: €€€€€ Adresa: Str. Dobreta, Nr. 19 “Casa Merlot” – magazinul cu somelier Daca prezenta vinurilor nu ar demasca...

citeste tot »

CRAMELE RECAS – PREMIER VIN
Rating:♣♣♣♣♣ Preturi: €€€€€ Str. Lanariei 93-95 Piata Matache, Str. Popa Tatu 90-92 Magazinul Titan În 2006, producatorul banatean si-a extins...

citeste tot »

Vital Activ
Vital Activ este o firma distribuitoare de vinuri austriece. Aici gasiti oameni ce au o pasiune deosebita pentru vinurile si...

citeste tot »

In premiera pentru Romania: Autorul care face „vinul sa vorbeasca”, la Arte&Vino
Trei dintre cele mai premiate si apreciate carti despre vinuri din Italia, “Il Romanzo del Vino”, „Vinosofia” si „Vineide”, semnate...

citeste tot »

Vin Alliance
Rating:♣♣♣♣♣  Preturi: €€€€€Str. Abus, Nr 4, sector 1, Bucuresti www.vin-alliance.eu Telefon Contact: 0728.081.839 Mail: contact@vin-alliance.eu Compania Vin Alliance, prin conceptia...

citeste tot »

Magazin de vinuri Cramele Halewood, pe DN1
Cramele Halewood a deschis la inceputul lunii iulie cel de-al treilea magazin de vinuri, „Winery Outlet”, dupa cele deschise la...

citeste tot »

Depozit de vin
Magazinul de vinuri Depozit de vin Companie: S.C. Consult Invest Grup S.R.L. Compania a fost infiintata in anul 2000 in...

citeste tot »

La Chambre
La Chambre – inclusiv magazin online Adresa: Calea Dorobantilor nr 111 – 131 E-mail: vinuri@lachambre.ro Tel: 0769.006.181 Contact: Catalina Chivu,...

citeste tot »

Degustare de vinuri vrac
Criza a lovit crunt in comertul cu vinuri imbuteliate, insa pare sa fie de bun augur pentru comertul cu vinuri...

citeste tot »

Lizar – magazin online
Oferta de 169 de vinuri din tari precum: Argentina, Australia, Chile, Franta, Italia, Portugalia, Romania, Spania. Tel./fax: 021-350.24.47 Mobil: 0722.502.429 /...

citeste tot »

Lizar
Adresa: Magazin 1: Sos. Pipera-Tunari nr. 34 Magazin 2: Str. Radu Beller nr. 3-5, în incinta Pietei Dorobanti Tel./fax: 021-350.24.47...

citeste tot »

Vinoteca mea, un nou magazin de vinuri in Bucuresti
La inceputul lunii august, a avut loc inaugurarea celui mai nou magazin de vinuri din Bucuresti, Vinoteca mea (Str. Pieptanari...

citeste tot »

Un nou magazin de vinuri in Bucuresti: Beros & Van Schaik
Iubitorii de vinuri din Bucuresti au acum o noua sursa de unde isi pot achizitiona vinurile favorite, dar si unde...

citeste tot »

Rovinoteca
Magazin online de vinuri Rovinoteca Companie: S.C. NOVA VISION CONSULTING S.R.L. Adresa: Str. Crângului Nr. 68, Ploiesti, Prahova Telefon: 0733.980.211,...

citeste tot »

Winery.ro, magazin virtual si cultural pentru amatorii de vin
„Winery este o unitate producatoare de vin sau un business implicat in productia de vin, deasemenea poate fi un depozit,...

citeste tot »

ETHIC WINE
Rating:♣♣♣♣♣ Preturi: €€€€€  Adresa: Str. George Calinescu nr. 52 Trusa cu arome Sorina Iordan Una dintre cele mai mari provocari...

citeste tot »

Cauta vin dupa:
Cod de bare
(brand sau nume)

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Comunitatea Facebook - Vinul.ro

Ultimele posturi de pe bloguri

Turul ciclist al cramelor din Dealu Mare – 27 septembrie 2014  


Un Merlot mainstream de peste Dunare: Telish Merlot 2010


Rhea Viognier 2011 – Cramele Halewood


Aniversare cu degustare!


Aniversare cu degustare!


Turul biciclist al cramelor din Dealu Mare


Feteasca Regala, prietena pestelui


Feteasca Regala, prietena pestelui


Pinot Noir 2009 Domeniul Coroanei Segarcea


Amintiri despre un Pinot Noir


Parteneri vinul.ro
Calculator greutate ideala
GREUTATEA: kg
INALTIMEA: m (ex:1.65)
Limite de greutate: 40 - 150 kg
discutam despre vinuri oamenii si vinul articole despre vin top 10 vinuri
producatori vinuri restaurante magazine de vinuri lifestyle


Revista Connaisseur - Vinul.ro - Despre vin si stil de viata | Editia Online - Fondata de Cezar Ioan in anul 2002 | Astazi este 31 Oct 2014

Recomandari: Vinul.ro | Producatori-Vinuri.ro | Vinuri-Romanesti.ro | BusinessLive.ro - Curs valutar / Convertor valutar | Amelie.ro - Horoscop Zilnic / Felicitari online