Crama Murfatlar, un pariu aproape castigat

In luna august a anului trecut, producatorul Murfatlar anunta demararea proiectului Crama Murfatlar, o actiune menita sa aduca vinul mai aproape de oameni. In fapt, poate cel mai agresiv plan de extindere in retail, care urma sa se muleze ca o manusa pe productia de vin pe care o dau cele 3.000 de hectare de vie ale societatii. Privita initial cu reticenta, actiunea pare pe drumul cel bun. 36 de astfel de crame vand deja vinul Murfatlar in toata tara, alte 10 fiind aproape sa-si deschida portile. Insa Daniel Negrescu, omul care a pus bazele acestui proiect, nu vrea sa se opreasca aici si promite 150 de crame pana la finalul anului 2011. Cu promotii, cu portofolii speciale, cu training pentru angajati, Crama Murfatlar are si un target: o cifra de afaceri de 10 m

Sunt sase luni de cand a fost demarat proiectul Crama Murfatlar. Cum se vede el din interior, ca o reusita sau ca un esec?

N-am facut inca o sedinta de analiza, pentru ca suntem prea ocupati cu deschiderea noilor crame. Poate ca n-o sa ma credeti, dar nu facem fata la cererile de franciza pe care le avem. N-o sa va spun decat ca, fata de cele patru crame pe care le aveam in luna august, acum avem 36. Plus inca zece care se vor deschide in cateva zile. Si ca, pana acum, n-a renuntat n

Cu ce credeti ca ati reusit sa va atrageti partenerii in acest proiect?

Pe langa ideea ca vor intra in familia unui lider de piata in domeniul vinului, oamenii sunt atrasi si de facilitatile financiare pe care le au in acest proiect. Nu platesc franciza, nici redeventa lunara, au parte de training gratuit, atat ei, cat si angajatii lor. Plus ca nici nu se incarca cu marfa, stocul este, practic, in gestiunea noastra, iar in privinta termenelor de plata suntem extrem de maleabili. Asta ca sa nu mai amintesc de faptul ca, la deschiderea cramei, obligatia lor este doar sa aiba spatiul si sa il amenajeze conform proiectului pe care i-l punem la dispozitie. Brand-ul, know-how-ul, produsele, investitia in marketing sunt bonusul pe care il primesc de la Murfatlar. Exemplu: la deschiderea fiecarei crame, ea beneficiaza de o promotie speciala, „1+1“. Adica la fiecare litru de vin cumparat, clientul primes- te unul gratis. Sigur, nu intra in aceasta promotie toate vinurile, ci doar cele din categoria vrac. Mai mult, la cramele noastre va exista permanent o promotie, fie una de sezon, cum a fost cea de iarna, cu vinul pentru fiert, fie cea in care noi platim TVA-ul. Sigur, costa, dar clientul apreciaza si duce vorba mai departe.

PROXIMITATEA, RETETA SUCCESULUI

Ce v-a determinat sa demarati acest proiect? Si cat v-a luat sa ajungeti la aceasta solutie?

Avem productie mare, traversam o perioada de criza, cu scaderi ale vanzarilor. Am anticipat acest lucru si am inceput sa ne gandim la acest proiect inca din 2008. Si am tinut cont de un principiu economic tot mai evident, nu numai in Romania: proximitatea conteaza. Si mi-am indreptat privirea spre cartierele dormitor, spre locatiile de mare trafic, locuri unde oamenii ajung, daca nu zilnic, macar de doua ori pe saptamana. Dar nu este vorba doar de aceasta proximitate, ci si de apropierea dintre noi, vanzatori, si clienti. Ne bazam pe o relatie mai personala, ii dam omului incredere in noi si in produsele noastre. Faptul ca are posibilitatea sa deguste vinul inainte de a-l cumpara conteaza. Omul e reticent, foarte greu e convins sa cumpere un produs pe care nu-l cunoaste. Asa, stie pe ce da banii. Plus ca, fiind aproape, stii si tu si stie si el ca poate sa vina sa-ti bata obrazul daca i-ai recomandat un vin prost.

Aveti deja in portofoliu peste 40 de crame. Cate vor mai aparea?

Asta nu pot sa spun, pentru ca nu stiu. Depinde cate va cere piata. Tot ce pot sa spun este ca, pana la finalul acestui an, preconizam ca vor fi 150. Chiar si in Bucuresti, unde deja exista 14, mai e loc de cinci, sase crame…

INTOARCEREA LA TRADITIE

In afara de promotii, ce surprize le mai pregatiti clientilor?

Una este deja pe raft, Colectia Murfatlar „Marile Vinuri de Altadata”. Cu etichetele vechi, de export. Sunt vinurile care ne-au facut cunoscuti, vinurile pe care oamenii le as- teapta de la noi. Avem un Chardonnay dulce, un Muscat Ottonel demidulce, o Feteasca Neagra demidulce… Dar vom extinde gama. Si mai pregatim o colectie, cu vinuri ceva mai scumpe, in serii limitate. Vrem sa cream un portofoliu special pentru crame, chiar daca stim ca 70-80% din vanzarile lor se vor face pe segmentul vin vrac.

Spuneati de targetul de 150 de crame pana la sfarsitul anului. Vreti sa continuati in acelasi ritm si anul viitor?

Ne propunem sa mentinem acelasi ritm. Vom vedea daca piata va permite acest lucru.

Cum ti se pare?

24 thoughts on “Crama Murfatlar, un pariu aproape castigat

  1. felicitari pentru amenajarea acestor locatii nota zece dar vinul vrac aste de o foarte prasta calitate

  2. Idei bune,vorbe multe si frumoase dar la capitolul comunicare cu cei care vor sa colaboreze cu ei sunt un mare zero barat,de doua luni am trimis pe site-ul lor datele solicitate si nici macar nu s-au sinchisit sa trimita un mail ca ,,poate va cautam noi in viitor.Toti stiu sa se planga de scaderea vanzarilor dar dau cu piciorul celor care vor sa colaboreze cu ei.

  3. @mihail bine punctat, multa reclama pentru nimic sau mai bine spus … tot Babanu’i la putere. Murfatlarul isi vinde acum doar numele, calitatea e pe ultimul plan.

  4. @Florin si Mihai – Murfatlar nu mai vinde nimic, nici nume nici vin. ceea ce se ascunde sub numele de vin a ceea ce vand ei este apa colorata. Nici un vin care sa fi fost macar vecin cu via, nu poate sa coste varsat 2,5 ron litrul. Este imposibil!!!!

  5. am gustat si eu din asa zisul vin de murfatlar si nu am reusit sa beau mai mult de 1/2 dintr-un pahar(dintr-o cutie de 10 L, ca doar a fost la promotie :)) ) dupa care am aruncat cutia la gunoi…deci in concluzie….MARE PORCARIE !!!! pacat de banii mei

  6. @Dumitrache: Am luat si eu de la ei un vin de 10 Lei / litru si afost ok. Nu stiu ce te asteptai sa primesti la 2.5 lei / litru.

  7. cred ca este foarte bun , dar este la 5 lei litru si este la fel ca gust cu ce este in sticla de 750ml dar cred ca vrei sa fie mai scump sa ti se para bun Sorine . eu am luat muscat ottonel si pinot noir si a fost bun.

  8. salur. ma numar printre cei care am cumparat vin vrac de la Crama Muf.si lasa de dorit calitatea. cred ca e bababnul sau MUSCATEL la pet.am gasit alt vin de caliatete al vostru e de proasta calitatate

  9. Producatorii care se respecta nu vand porcarii. Deci faptul ca baga pe piata vin ieftin, ca sa fie pentru „toate buzunarele” este o lipsa de profesionalism si o chestie de dispret fata de client. Treburile astea, cu apropierea de client sunt niste texte invatate in facultate si care dau bine in interviuri. In realitate, acesti monopolisti din industria vinului – Murfatlar, Cotnari etc. – nu au nici cel mai mic respect fata de client si’i vand orice zama sub nume de vin si orice posirca sub eticheta DOC. Garantii de autenticitate prezinta vinurile din strainatate, de regula mai ieftine decat cele romanesti de aceeasi calitate, dar si unele vinuri romanesti produse de crame mici (DaVino, Basilescu, Domeniile Franco-romane) care se chinuiesc sa reziste sub presiunea mamutilor monopolisti (Cotnari, Jidvei, Vincon, Murfatlar), care au mostenit viile fostelor IAS si din pacate si mentalitatea.

  10. pai am inteles ca se pot gusta vinurile in crama, deci nu inteleg de ce unii se plang ca au cumparat vin prost… l-ati gustat in crama? daca nu v-a placut de ce la-ti luat? a, era la oferta…………. daca tot e pe gratis nu conteaza …..

  11. „Avem un Chardonnay dulce, un Muscat Ottonel demidulce, o Feteasca Neagra demidulce…” Dupa ce citesti asta iti faci deja o impresie destul de clara despre ce se vrea la Murfatlar…No Comment
    De fapt…un PS: Sa nu uitam unde s-a nascut presedintele…No Comment

  12. Daca nu ar fi atatia rauvoitori interesati care sa-si dea cu parerea (idioata, de cele mai multe ori), ar fi viata mai frumoasa. Bravo terka! Logica simpla a comentariul tau ii lasa in curul gol pe contestatarii lui peste de mai sus.

  13. Stimabili comentatori, dacă vreți să beți vinuri scumpe, chiar dacă sunt de proastă calitate ( mai pe românește apă colorată cu diferite chimicale ), n-aveți decât! România este o țară liberă și slavă domnului, comerțul abundă de vinuri scumpe și foarte scumpe, de proastă și foarte proastă calitate; vă ține cineva de mână să nu aruncați banii pe ele? Eu cred că nu, așa că nu vă mai bateți capul de unde beau oile apă, că nu-i treaba voastră! Pot să spun că am luat și eu o cutie de 10 l, cu vin roșu demisec, de la Cramele Murfatlar, pe „negustate”, căci la promoția 1+1 dinainte de Pasti nu se putea gusta ( eu am fost mai „hoț” și am gustat la un amic ) și consider ca a fost o afacere corecta. Ideea cu vânzarea la vrac o găsesc foarte bună, că oricum „geme” lumea de ambalaje nereturnabile. Eu nu vreau să dau nume, dar mai sunt și alte crame cu oferte similare, decât că nu au vin la cutie, în schimb îți trebe „cutie” a doua zi, să-ți ții capul în ea, că-ți „crapă” de durere. Măcar de ăsta de Murfatlar, cum o fi de prost, dar nu te doare capul de el. Din păcate, acum prețul este 6-6,5 lei, iar promoția 1+1este la „loterie”. Așa că, domnii comentarori, stați liniștiți că multă lume n prea-și poate permite să cumpere; durerea voastră e că, totuși, pentru calitatea ceva mai bună, săracii îl preferă altor sortimente, cărora doriți să le faceți reclamă. Recunosc, aveți mare tupeu!

  14. poate sa deschida cate crame vor ! eu stiu pe cineva care are crama cu ei si vanzari ioc !!! si in plus nu stiu cat cer pe franchiza !! vin slab !

  15. poate sa deschida cate crame vor ! eu stiu pe cineva care are crama cu ei si vanzari ioc !!! si in plus nu stiu cat cer pe franchiza !! vin slab ! eu am luat si prost vin !

  16. NU CE PARERE AVETI DVS. DAR EU AM CUMPARAT VIN DE LA EI LA CUTIE DE 10 LITRI SI ESTE FOARTE BUN.

  17. Mariusica, te rugam sa cumperi in continuare vin la cutie de 10 litri, da ce zic eu o cutie, ia vreo trei patru, ce naiba ca vin ca asta nu o sa mai gasesti in viata ta.

  18. mai baieti..eu tocmai am cumparat 80 l de vin de la crama murfatlar..intrucat urmeaza sa cinstesc invitatii de la botezul fiului meu…ceea ce vad acum..ma ingrozeste..sper ca invitatiilor sa le placa vinul si sa nu ma fac de rusine..eu am gustat vinurile(ca am doua sortimente) si mi-au placut..e drept ca nu sunt un fin cunoscator dar…ma rog Domnului sa le placa vinul invitatiilor mei

  19. Draga io-sfratecuromanu,
    Acum ce sa zic, raul s-a intamplat, inapoi posirca nu o mai poti da. Singurul lucru pe care il mai poti face e, ca la meniu, sa mai incluzi o pastila de Algocalmin (pt durerile de cap de a doua zi, si nu uita ca acum se da pe reteta) si una de Saprosan (pt cufureala ce va urma). Pt cei mai sensibili trebbuie sa te interesezi de niste pastile pt ulcer si niste Esentiale N-Forte pt protectia ficatului. Pt o protectie si mai mare, divina, ai putea sa-l rogi pe preot, ca la sfarsitul slujbei de increstinare (sper ca termenul sa fie corect) sa adauge ceva de genul: „Doamne, Ai mila de meseni si ocroteste-i de vinul pe care o sa-l bea, ca saracii nu au nicio vina, si iarta-l Doamne si pe tatal proaspatului crestin aici de fata, ca nu a stiut ce face, cand a cumparat vinul!! Amin!”

  20. a luat fratemiu si pss… naspa de tot !! asta e ! mai sunt si alte crame !! am sa tot incerc sa vad unde -i mai bun !

  21. Este un magazin si pe unde stau eu. M-ati facut curios. Saptamana viitoare intru sa vad ce si cum. De Murfatlar eu m-am convins de mult…gama 3 hectare e cat de cat…desi am desfacut un rose cred din 2009 nebaubil…si-a sfarsit cariera in chiuveta…

    Noroc ca in Timisoara mai e un Wine Princess, un Recas, si vinurile unguresti cam la 100 km…

  22. Mai baieti … atuntci, cand spui MURFATLAR te astepti sa fie ceva SPECIAL dar la 2.5 lei L La ce poti sa te astepti? Nu stiu care alt producator de vin are litru la 2.5 lei . E normal sa doara capul daca le amesteci si cum tot romanu la o distractie nui place sa fie fidel Femeii. Ce sa mai vorbim de bautura!! … despre ce vorbim? Daca e sa ma intrebati pe mine atunci cand vreau sa beau un vin bun In nici un caz si sub nici o forma nu cumpar vin vrac. Ganditiva ca de la fabrica si pana la noi consumatorii e distanta ca de la cer la pamant. de unde stiu eu ca Nea Fanica SRL nu mai pune o alta posirca de vin mai eftina care il vinde sub numele de Murfatlar .Iasi multumi Lui Dumnezeu daca macar ar combinao dar ei pun cu totul si cu totul alt vin….Romania Te Iubesc!

  23. Odata cu lansarea oficiala a primei game de vinuri realizata de catre Wine Soul – Divizia Premium de la Murfatlar, manifestare desfasurata pe 27 iulie, la restaurantul Charme din Bucuresti, reprezentantii producatorului dobrogean au anuntat si recrutarea in echipa a unuia dintre cei mai recunoscuti vinificatori romani la nivel mondial, Razvan Macici.

    Evenimentul de lansare a gamei 3 Hectare Sable Noble, la care au participat peste 40 de persoane, reprezentanti ai media de specialitate, bloggeri de vin si specialisti, a aratat faptul ca intentiile companiei Murfatlar de dezvoltare a unui portofoliu pentru segmentul premium sunt cat se poate de serioase.

Comments are closed.