Cramele Recas revitalizeaza segmentul mediu

 

Dupa cresterea vanzarilor inregistrata anii trecuti cu vinurile premium, Cramele Recas se reorienteaza catre dezvoltarea segmentului mediu din portofoliu, un palier destul de neglijat de producatorii romani. Iar aceasta noua abordare nu iese deloc din tiparele dictate de filosofia Recas, aceea a bunului raport pret-calitate. Proaspat lansate, gamele Castel Huniade si Cocosul dintre vii au reusit sa impresioneze nu numai la capitolul pret, dar si la cel al calitatii, aproape toate etichetele din aceste linii numarandu-se printre castigatorii concursului Vinurile Primaverii, organizat de Vinul.Ro si OSR 2011 la Festivalul Provino de la Cluj.

La inceputul lunii martie, Cramele Recas a organizat o prezentare pentru presa a celor mai noi game din portofoliu, Castel Huniade si Cocosul dintre vii, invitatii – jurnalisti din presa de vin si cea generalista, bloggeri de vin, manageri de restaurante si magazine specializate, prieteni ai pasionati cramei, avandu-i drept gazde si indrumatori pe Philip Cox, co-actionar, si pe Ciprian Rosca, directorul comercial al companiei. „Am luat decizia sa cream aceste game deoarece aveam nevoie de o reimprospatare a imaginii pe segmentul mediu, dar mai ales pentru ca ne dorim o revitalizare a acestui palier de pret. In Romania, tara in care venitul este unul relativ mic, segmentul premium la un pret mediu de 80 de lei nu prea are ce cauta“, a afirmat Philip Cox. Castel Huniade, noua linie destinata pietei romanesti si internationale, este compusa din opt vinuri seci si demiseci si a inlocuit Castle Rock incepand cu luna februarie 2012, la un pret previzionat in jurul a 17 lei / sticla. Potrivit lui Ciprian Rosca, „Castelul Huniade este un monument istoric si cea mai veche cladire din Timisoara, finalizata la 1447 de catre Ioan de Hunedoara – anul primei atestari a viilor de la Recas. Noua gama raspunde – prin sortimentatia marita, prin calitatea vinificatiei si prin prezentarea comerciala – tendintelor actuale de consum”. Vinurile albe din aceasta gama arata o buna tipicitate de soi, sunt minerale si expresive, cu o aciditate ridicata. Senzatia de efervescenta, caracteristica comuna pentru toate albele Castel Huniade, nu numai ca le confera prospetime si vioiciune, dar le face si mai prietenoase gustului comun. Dintre vinurile rosii, Cabernet-ul Sauvignon este cel care are un aer mai „serios” deoarece este vinificat la sec si isi poate exprima mai bine calitatile, fara „fardul” senzatiilor dulci. Folosirea unui rest de zahar generos la aproape toate vinurile din gama poate fi perceputa de multi ca fiind o concesie facuta gustului popular, insa aceasta decizie a fost luata pentru ca apropierea de clientul mediu sa se faca mai facil.

Cealalta linie prezentata, „Cocosul”, pe langa extinderea de gama (au fost adaugate un Dry Muscat, un Pinot Noir si un Sauvignon Blanc baricat) a suferit si o restilizare a etichetei, una care sa permita o comunicare mai facila a acestui brand.

Obiectiv: 18 milioane de litri de vin anual

Poate una dintre cele mai bine puse la punct crame din Romania, combinatul de vinificatie de la Recas este rezultatul unui proces de lunga durata si a unei investitii realizate cu atentie. Pariind atat pe constanta, dar mai ales pe cresterea calitatii, vinul de Recas a obtinut intr-un mod cat se poate de natural un loc de lider in peisajul vinurilor romanesti. Anul trecut, in urma unui proiect de 2 milioane de euro, capacitatea cramei a fost extinsa cu o linie de ultima generatie pentru vinificarea la rosu. In prezent, Cramele Recas produce 12 milioane de litri anual, insa, potrivit lui Philip Cox, obiectivul principal este acela de a ajunge la 18 milioane de litri. In acest sens au fost facute si investitiile in vie, numai anul trecut desfasurandu-se un proiect de plantari de 3,5 milioane. Compania Cramele Recas exploateaza o suprafata de aproximativ 800 de hectare vita de vie situate in judetul Timis si aproximativ 20 de hectare langa Minis (Arad).

Producatorul banatean este unul dintre cei mai importanti exportatori de vin romanesc in tari precum Statele Unite, Marea Britanie, Japonia, Suedia, Canada, Estonia si Slovacia. Luand in considerare datele prezentate mai sus, nu mai mira pe nimeni ca la editia 2012 a targului de vinuri Prowein reprezentantii Recas au realizat un contract pentru un milion de litri, vin care va fi comercializat in Anglia la 6 lire pe sticla. Ca o curiozitate, Recasul va fi furnizorul oficial de vinuri pentru finala Europa League de anul acesta, eveniment ce se va desfasura la Bucuresti.

FETEASCA REGALA CASTEL HUNIADE 2011
DOC-CMD Recas, 12,5 % vol. alc., demisec
Arome expresive si proaspete de citrice, carcei de vita si seminte de floarea soarelui. Gustul usor efervescent pleaca cu niste senzatii dulcege de mere, pe final avand o usoara amareala. Un vin cu o buna tipicitate, sprintar si cu o aciditate ridicata.
Punctaj: 75 de puncte

RIESLING CASTEL HUNIADE 2011
DOC-CMD Recas, 12 % vol. alc., sec
Culoare stralucitoare si nas exotic, cu tente citrice si florale, insotite de usoare urme de drojdii. In spatele simplitatii gustative, sta o oarecare eleganta, vinul avand o textura placuta, aciditate ridicata si un gust efervescent. Un vin corect, citric, cu o linie directa, prietenoasa.
Punctaj: 74 de puncte

SAUVIGNON BLANC CASTEL HUNIADE 2011
IG Viile Timisului, 13,5 % vol. alc., demisec
Un vin ierbos, ce aminteste de Sauvignonul de Lume Noua, cu arome expresive, exotice si directe. Merge mai mult spre tonurile vegetale, ierboase, cu senzatii de grapefruit si corcoduse. Gustativ sta si mai bine decat olfactiv, avand o aciditate ridicata, sustinuta de restul de zahar si mineralitate.
Punctaj: 80 de puncte

CHARDONNAY CASTEL HUNIADE 2011
DOC-CMD Recas, 13 % vol. alc., demidulce
Gustul acestui vin este o combinatie de dulceefervescenta, zaharul dominant aducand niste note de gutuie si piersica. Are o textura onctuoasa si un postgust destul de condimentat, usor amarui. Olfactiv trimite mai mult catre banana si lamaie.
Punctaj: 72 de puncte

CASTEL HUNIADE ROSE 2011
IG Viile Timisului, 12,5 % vol. alc., sec
Are o culoare mai aprinsa, rose-coral, si un nas ce aminteste de mirosul cireselor coapte si de cel al cerii de albine. Este un vin prietenos, dar pare sa nu aiba energie din cauza aciditatii mai scazute. In atac aduce senzatii de cirese si visine, iar pe final vine cu tonuri condimentat-amarui.
Punctaj: 73 de puncte

CABERNET SAUVIGNON CASTEL HUNIADE 2011
DOC-CMD Recas, 14,5 % vol. alc., sec
Un Cabernet tanar, cu o culoare intensa, rosupurpuriu, si arome puternice si sobre, de brusture si gemuri. Nota vegetala din nas se transmite si in gust, aici aducand mai mult a ardei capia si pruna uscata. Un vin plin, destul de corpolent, ce are o aciditate ridicata si taninuri prezente. Pe final vinul lasa senzatii de stafide si ierburi exotice.
Punctaj: 78 de puncte

MERLOT + FETEASCA NEAGRA CASTEL HUNIADE 2011
IG Viile Timisului, 14 % vol. alc., demisec
Exista o discrepanta intre nasul si gustul acestui vin. Daca olfactiv vinul are niste reflexii mai amarui, de ienupar, ce stau langa notele de visine negre, gustativ, zaharul reuseste sa acopere aceste senzatii. Taninurile sunt astringente, usor granulate, iar aciditatea moderata.
Punctaj: 76 de puncte

MERLOT + PINOT NOIR CASTEL HUNIADE 2011
IG Viile Timisului, 13,5 % vol. alc., demidulce
Pamantos, sobru si vegetal in acelasi timp, vinul „surprinde” prin gustul dominat de zaharul rezidual. Este un vin comercial, mai scurt, cu un final usor amarui. Aromatic aduce destul de multe senzatii, de la piele pana la prune afumate, insa pare stigmatizat de zahar.
Punctaj: 70 de puncte