Despre “Dezordinea vinului românesc”, în prima ediție pe 2016 a revistei tipărite Vinul.Ro

Catalin-Paduraru

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Prima ediție din 2016 a revistei tipărite Vinul.Ro, care va apărea la sfârșitul lunii ianuarie, va oferi cititorilor un prim episod dintr-o dezbatere mai amplă referitoare la situația actuală de pe piața vinului românesc (un subiect care va fi abordat și în cadrul Forumului Vinul.Ro care va avea loc la Good Wine, între 15-17 aprilie 2016).

Am pornit de la o ipoteză tot mai des vehiculată în ultimii ani – și anumă că există o mare doză de “dezordine” în domeniul vinului de la noi din țară, care îi frânează dezvoltarea. Fără să avem pretenția că am fi noi cei care “facem ordine”, am inițiat acest demers împreună cu Cătălin Păduraru, în calitățile lui multiple de vechi jucător, observator și comunicator în acest domeniu, pentru a propulsa în spațiul public o serie de idei a căror dezbatere poate genera energii care să conducă la progresul acestui sector. Reamintim că Păduraru este fondatorul retailerului specializat Vinexpert, Wine Ambassador al Asociației Degustătorilor Autorizați din România, Doctor al USAMV București, educator și autor de cărți de specialitate și organizatorul International Wine Contest of Bucharest, care anul acesta se va desfășura la finalul lunii mai.

Concomitent cu discuția pe care am purtat-o cu Păduraru, am rugat mai mulți bloggeri de profil sau profesioniști cu experiență în domeniu să-și spună și ei părerile cu privire la posibilele acțiuni care stau la îndemâna producătorilor de vin de la noi din țară pentru a accelera dezvoltarea pieței. Le veți regăsi și pe acestea în paginile revistei tipărite de la finalul lunii ianuarie.

Până la apariția revistei, iată câteva dintre primele teme abordate: ce condiții specifice au modelat forma actuală a domeniului vitivinicol și cu ce consecințe, cât sunt de justificate prețurile actuale și ce înseamnă competitivitatea din acest punct de vedere, care sunt, cum (și în cât timp) se consolidează brandurile la noi, cum își aleg consumatorii vinurile, cât de importante sunt concursurile de vin, blogurile și revistele de specialitate, site-urile cu rating-uri sau cu review-uri de tip “user generated content”.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...