Domeniile Ostrov vrea 5% din piaţa vinului, după o investiţie de 24 milioane de euro

Producătorul de vinuri Domeniile Ostrov a ajuns, în 2010, la investiţii de 24 de milioane de euro în podgorii şi ţinteşte, în următorii trei ani, obţinerea unei cote de piaţă de peste 5% dintr-o piaţă evaluată în 2009 la 450 de milioane de euro.

Publicitate
Domeniul Bogdan

Potrivit lui Marian Moise, directorul executiv al companiei, din cei 24 de milioane de euro investiţi până acum de Domeniile Ostrov în podgorii, 4 milioane au fost bugetaţi pentru anul 2010, banii urmând a fi direcţionaţi spre acţiuni de promovare a produselor din portofoliu, atât în România, cât şi în Rusia, China, Japonia şi Thailanda.

Domeniile Ostrov deţine în prezent 1.300 de hectare, din care 900 sunt pe rod, iar alte 300 vor fi replantate în 2010. În prezent, capacitatea de îmbuteliere este de 20.000 de sticle pe zi, iar compania deţine două fabrici în Ostrov, judeţul Constanţa, care asigură o capacitate de depozitare de 130.000 de hectolitri pe an.

Publicitate
IPPU

Investiţiile în Domenii Ostrov au început în anul 2006, şi au urmat trei direcţii de dezvoltare: reconversia plantaţiilor, utilaje şi sisteme de irigaţii şi echipamente de vinificaţie.

Potrivit lui Moise, targetul imediat al noului producător de vinuri de pe piaţa românească este accesarea canalelor de distribuţie, a conturilor, a retailului clasic şi pătrunderea în sectorul HoReCa, considerat de acesta printre puţinele segmente unde publicul caută vin de calitate.

„Consumul de vin în România este unul condus încă de impuls. Marea bătălie pe care o au de câştigat producătorii români de vin nu se dă între ei, ci pe o piaţă mai largă, pe consumatorii care oscilează între vin şi alte tipuri de băuturi. Scopul nostru comun trebuie să fie continua educare a consumatorilor noştri”, a declarat Moise. Potrivit acestuia, dacă în Europa, consumul de vin pe cap de locuitor, pe an, este situat undeva la nivelul a 60 de litri, în România el abia atinge 22-26 litri, din care mare parte este reprezentat de vinul vrac, de casă.

„Pe fondul investiţiilor masive în promovarea berii din ultimii ani, consumatorul de vin de 18 – 35 de ani aproape că nu există, el optând pentru bere sau băuturi alcoolice”, explică directorul executiv al companiei.

În ceea ce priveşte poziţionarea companiei, Marian Moise a spus că se doreşte în special zona medium-premium, fără a se ignora, însă, segmentul economic.

În plus, investitiile companiei din acest an se vor îndrepta şi spre dezvoltarea turismului în zona Ostrov, pentru acest obiectiv fiind alocate „câteva milioane de euro”. Marian Moise a spus că, în principal, se doreşte deschiderea unei reţele de magazine proprii, în franciză: „Vrem să deschidem în acest an între 25 şi 40 de magazine”, a spus acesta, precizând că în aceste locaţii vor fi comercializate opt sortimente de vinuri la vrac.

În ceea ce priveşte gamele de preţ pentru vinurile produse de Domeniile Ostrov, acestea variază între 6,5 şi 30 de lei la raft, a mai spus directorul companiei. „Vrem să acoperim întreaga plajă”, a precizat el.

Domeniile Ostrov reprezintă brandul umbrelă sub care se comunică gamele de vinuri ale companiei Ostrovit. Firma deţine plantaţiile localizate în zona Ostrov şi Lipnita, situate în sud-vestul judeţului Constanţa, de-a lungul Dunării. Soiurile cultivate sunt Merlot, Cabernet Sauvignon, Fetească Neagră şi Pinot Noir pentru vinurile negre. Pentru vinurile albe, Domeniile Ostrov cultivă Sauvignon Blanc, Chardonnay, Pinot Gris, Fetească Albă, Fetească Regală şi Cramposie. Primele game de vinuri care vor fi aduse pe piaţă sunt Vinaria Ostrov, Premiat, Cosa di Vino, Domeniile Ostrov, Canaraua Fetii şi Cetatea Durostorum.

Ostrovit mai deţine 700 de hectare de pomi fructiferi şi 200 de hectare de legume şi fructe.

2 thoughts on “Domeniile Ostrov vrea 5% din piaţa vinului, după o investiţie de 24 milioane de euro

Comments are closed.