Dosar Dealu Mare: Domeniile Urlati campanie de reinventare

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Inca de la aparitie, crama Domeniile Dealu Mare Urlati s-a recomandat ca fiind una dintre promisiunile regiunii Dealu Mare, mai ales ca reprezenta in momentul respectiv una dintre cele mai mari investitii in zona. Dupa aceasta etapa, evolutia ezitanta, impreuna cu mai multi alti factori, a dus la o disparitie temporara a cramei din peisaj. De mai putin de un an, Domeniile Urlati incepe sa dea semne de reintrare in joc, principalul artizan al revenirii in atentia publica a cramei fiind Rares Marinescu, noul manager al companiei.

Dupa un inceput cu ceva ezitari, Domeniile Dealu Mare Urlati reintra din nou pe piata. Cu ce vine in plus fata de incercarile anterioare?

Infiintarea companiei a avut loc in 2006 si nu a fost un inceput grozav pentru ca managementul firmei a avut o orientare catre partea agricola si de productie a acestui business, iar consultantii externi care au creat portofoliul au fost interesati doar sa incaseze un comision, nu sa construiasca niste branduri fezabile si cu valoare reala. O data cu venirea mea in firma (mai, 2010) lucrurile s-au schimbat radical. Schimbarile aduse de mine la Urlati au inceput de la reformularea brandurilor la nivel teoretic si apoi la crearea unor vinuri potrivite pentru aceste noi branduri. Cam asta ar fi povestea pe scurt a lucrurilor cu care venim in plus. Varianta lunga a povesti este mai complicata, pentru ca apar multe detalii tehnice legate de cum se face vinul, de igiena din crama, si este chiar o poveste dureroasa pentru ca a fost necesara chiar schimbarea anumitor oameni care lucrau in crama inca de la inceput, pentru ca am vrut sa impun un mod de lucru nou.

Claudiu Porumb, Rares Marinescu, Alexandru Marinescu - Domeniile Dealu Mare UrlatiCand vor putea fi simtite aceste schimbari?

Afacerea a pornit in 2006 cu un entuziasm fantastic, iar in 2010 cand am intrat in aceasta afacere, am gasit multa blazare si un gust amar al dezamagirilor. Am reusit sa aducem compania la o situatie financiara stabila si sa penetram o parte din piata. Doar o parte din schimbarile facute anul trecut se regasesc acum in vinurile noastre, pentru ca asta este specificul acestei afaceri. Abia din aceasta primavara vor fi vizibile schimbari majore, insa doar in 2012 am sa pot spune ca am ajuns unde ne-am propus. Cum arata in cifre si date podgoria Domeniile Dealu Mare Urlati? Avem 120 de hectare de vita de vie, pe arealurile Urlati si Ceptura, din care jumatate este vie noua, de inalta calitate, care intra in anul 5 de productie. Avem un complex de vinificatie foarte modern, cu o capacitate de stocare de 1 milion de litri de vin. Investitia initiala a fost de peste 5 milioane de euro si am incheiat anul trecut cu o cifra de afacere de peste 900.000 euro, o crestere fata de 2009 care nu poate fi pusa in procente, pentru ca sunt mai mult de 4 cifre inaintea virgulei.

Aduc noile branduri „Incantation“, „Paganus“ si „Romania Pitoreasca“ un suflu nou fata de ce cunosteam pana acum?

Nu e vorba de un suflu nou, ci mai degraba este vorba despre o noua viata, despre o renastere a companiei. Practic ceea ce se intampla acum, si mai ales ce va urma, nu are nici o legatura cu trecutul Domeniilor Dealu Mare Urlati.

Ce mecanisme veti folosi pentru consolidarea noului brand, mai ales la cresterea consumului ?

Ne concentram in primul rand asupra calitatii, si mai ales asupra constantei calitatii produselor. Apoi ne pozitionam pe un raport pret/calitate corect, unde luam ca reper si produsele autohtone dar mai ales preturile vinurilor de la producatorii mari din Europa si lumea noua. Cele de mai sus, impreuna cu o politica comerciala corecta vor duce la cresterea vanzarilor in mod sanatos. Problema dobandiri unei recunoasteri din punctul de vedere al consumatorilor prin comunicare in mass-media si evenimente va fi accentuata in momentul in care situatia financiara ne va permite. La ora actuala surplusul financiar este investit in calitatea produselor.

DOMENIILE DEALU MARE URLATI
VITIS PROD SRL

ADRESA: loc. Urlati, Str. Valea Urloi
TEL: 0244/271881
FAX: 0244/271573
E-MAIL: office@domeniile-urlati.ro

SUPRAFATA: 120 de hectare
SOIURI: Riesling, Feteasca Alba, Muscat Ottonel, Sauvignon Blanc, Cabernet Sauvignon, Merlot, Feteasca neagra, Pinot Noir, Burgund.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...