Etichete haute couture – hainele de gala ale vinurilor (advertorial)

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

IPPU2Probabil ca frunza primordiala care i-a acoperit pe Adam si pe Eva a reprezentat primul fashion statement al omenirii. Nevoia de a ne apara de priviri indiscrete si de frig a evoluat de-a lungul vremii in dorinta de a ne exprima personalitatea prin stilul vestimentar, de a comunica cine suntem prin intermediul hainelor.

Aruncati o privire in dulap sau in dressing. Aveti atatea tinute si accesorii, pe care le puteti combina in functie de sezon, de evenimentele zilei sau de starea de moment. Multe optiuni vestimentare – si toate va reprezinta. Altfel n-ar sta cuminti, atarnate pe umerase, la dumneavoastra in casa.

Iar acum imaginati-va un vin bun. Un vin vechi, cu o personalitate puternica, in care zeci sau chiar sute de oameni au investit timp, pasiune si expertiza. Un vin pe care cunoscatorii il apreciaza, iar juriile il premiaza. Oare nu merita acest vin o haina – una singura! – croita exact pe masura sa? IPPU, compania producatoare de etichete autoadezive, crede ca merita. Convingerea are la baza 20 de ani de experienta si milioane de etichete de vin produse. Totodata, aceasta convingere se traduce in investitii majore in tehnologia care sa permita redarea exacta a personalitatii vinului.

Masina de cusut etichete

Cand Napoleon Bonaparte a ajuns pe tronul Frantei, in 1804, economia franceza era slabita dupa Revolutie. Liderul politic si-a propus sa o revigoreze printr-o lege cu stil: a interzis importul textilelor britanice si le-a interzis doamnelor de la curte sa poarte aceeasi rochie de doua ori. Astfel, industria modei a cunoscut o noua ascensiune, sustinuta de fashion iconul vremii, imparateasa Josephine. Dar adevarata explozie a industriei haute-couture are loc prin anii 1850, atunci cand Isaac Singer inventeaza masina de cusut, iar croitorul de lux Charles Frederick Worth se muta la Paris.

ippu1Schimband registrul si pastrand proportiile, in Romania “revolutia” etichetelor de vin a avut loc abia la inceputul anilor 2000, cand au fost produse primele etichete de vin pe material autoadeziv. La fel ca in Franta anului 1850, (r)evolutia de la lipiciul umed la rolele cu etichete autoadezive s-a datorat introducerii tehnologiei in tara – si in atentia producatorilor de vin. Acest salt calitativ s-a reflectat intr-o noua abordare a etichetei: povestea vinului putea fi exprimata mult mai coerent estetic, mai interesant din punct de vedere vizual si tactil.

Concomitent, piata locala de vinuri a crescut, la randul ei. Vinuri noi, vinuri vechi cu un look nou, producatori seriosi, interesati de calitate, nevoia de diferentiere pe o piata care incepea sa se aglomereze – iata cateva dintre elementele care au stimulat productia de etichete. IPPU a imbratisat provocarea, a ales sa se specializeze in etichetele de vin, sa investeasca in tehnologii noi, speciale, la paritate cu cele de pe pietele dezvoltate.

Pastrand paralela cu lumea modei, nu de putine ori IPPU a lansat trenduri pe piata etichetelor de vin din Romania, prin sistemele de productie recent achizitionate. Un astfel de boom tehnologic este pe cale sa se intample din nou, prin achizitionarea “masinii de cusut etichete haute-couture”, cel mai performant instrument de tiparire a etichetelor autoadezive la nivel mondial. Adaugati la aceasta expertiza “maestrilor-croitori” IPPU, acumulata in doua decenii de activitate, si veti vedea cum povestile prind viata pe materialul tiparit.

Prêt-à-porter vs “la comanda”

In trecutul recent, designerii vestimentari si-au permis mici escapade in lumea etichetelor de vin. Este cazul lui Karl Lagerfeld, care a desenat eticheta Chateau Rauzan-Ségla Grand Cru Classé, cu ocazia celebrarii a 350 de ani de existenta a vinariei. Ilustratia realizata in culori pastelate imprumuta din stilul grafic oniric, usor abstract al creatorului de moda.

Societatea umana, in forma ei actuala, trebuie sa accepte in mare masura vestimentatia standardizata, prêt-à-porter. Totusi, atunci cand vrei o rochie pentru o ocazie speciala sau un costum care sa-ti urmareasca fidel linia corpului, este recomandabil sa vorbesti cu un croitor priceput, care sa iti ia cu grija masurile, sa iti indice materialul si croiala care sa te puna in valoare si sa fie atent la toate detaliile si retusurile finale.

Prin natura lucrurilor, situatia este similara in industria etichetelor: nu exista reteta standard, nu exista design universal sau solutie de productie one-size-fits-all. Dar, la fel cum croitorului ii sunt solicitate recomandari cu privire la materialul din care va croi haina, producatorul de etichete ar trebui consultat inca de la inceputul procesului de design al etichetei. Asistenta tehnica si know-how-ul expertilor IPPU, care lucreaza de 20 de ani cu hartii, texturi, stante si cerneluri, sunt cruciale. Iar uneori, o “simpla discutie tehnica” despre lacuri speciale si adezivi poate genera o idee care sa imbrace cu eleganta necautata sticla de vin si sa o puna intr-o lumina inedita.

Hainele cele noi ale vinului, in lumina reflectoarelor

In fiecare an, la sfarsitul lunii februarie, asteptam cu sufletul la gura premiile Academiei Americane de Film. Tot atunci, ochiul de sticla al camerelor video “vaneaza” vedetele pe celebrul covor rosu de la Hollywood. Revistele glossy prezinta extravaganta sclipitoare, stilul avangardist, rochiile create de designeri renumiti pentru a fi purtate o singura noapte. Se pare ca niciun efort nu e prea mare pentru ca starurile sa straluceasca in luminile rampei.

In schimb, vinurile trebuie sa fie mereu imbracate “de gala”. Pentru vin, “Oscarul” e in fiecare zi. Covorul rosu este raftul magazinului – specializat sau nu – din care cumparatorul – avizat sau nu – alege ce ii place. Si studiile arata ca peste 12% din decizia de cumparare este influentata de eticheta: fie ii seduce pe novici, fie ii convinge pe connaisseuri.

Asigurati-va ca hainele ii vin bine vinului pe care il produceti. IPPU va poate ajuta cu realizarea etichetei, la cele mai inalte standarde de calitate din lume. Haute couture, biensûr!

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...