Halewood Wines, plus 15% la vânzări și o producție cu 25% mai mare față de 2014 

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Producția de struguri a anului 2015 este una bună pentru Halewood Wines, de 5.500 de tone, în creștere cu 25% față de anul precedent, a declarat Dan Muntean, directorul general al companiei (foto sus). Și asta în condițiile în care vara lui 2015 nu a fost tocmai una dintre cele mai bune pentru vii în majoritatea zonelor din țară.

Potrivit lui Muntean, și calitatea strugurilor este mai bună anul acesta, urmând să se reflecte în calitatea vinului.

Dintre soiurile produse de Halewood, se pare că Sauvignon-ul Blanc se va remarca anul acesta: „Am obținut un Sauvignon Blanc mai interesant ca anii trecuți, apropiindu-ne astfel de stilul cerut de piață, cu arome primare mai puternice, mai pregnante”.

Posibile noutăți pe partea de asamblaje

Reprezentanții companiei au evitat să dea detalii pe partea de lansări noi pe piață în 2015 (din recoltele anilor precedenți), dar au precizat că pregătesc o inovație în ceea ce privește vinurile provenind din soiuri diferite. Reprezentanții Halewood au mai anunțat și o creștere a vânzărilor din retail cu 15%. Brand-urile cele mai vândute în acest segment de piață sunt: Floare de Lună, Floarea Soarelui și Prahova Valley. 60% din vânzările totale ale grupului se fac în retail, iar restul de 40% în horeca.

Floare de lunaUna din cinci sticle care pleacă la export din România aparține grupului Halewood, potrivit reprezentanților companiei, iar Marea Britanie este cea mai mare piață pentru grup; în 2014, producătorul de vin a exportat aici 1,3 milioane de sticle, dintr-un total de 3 milioane de sticle livrate pe piețele externe. Pe locul doi, se află Estonia, pe locul trei Germania, iar pe locul patru China. Cifra de afaceri a companiei a rămas constantă în ultimii ani, între 11 – 12 milioane de euro, iar reprezentanții Halewood au subliniat că obiectivul principal este, mai degrabă, creșterea profitabilității decât a volumului.

A crescut cererea pentru Fetească Neagră dar consumul general rămâne centrat pe vinuri albe
Reprezentanții producătorului de vin au remarcat că una dintre tendințele generale pe piață în ceea ce privește preferințele pentru soiuri autohtone este orientarea către Feteasca Neagră, care începe să fie din ce în ce mai cerută. În continuare, cererea rămâne ridicată pentru vinuri albe – 65% dintre români cumpără vinuri albe (cele mai căutate sunt Sauvignon Blanc și Fetească Regală), 30% preferă vinurile roşii şi 5% rose-urile. Din punctul de vedere al reprezentanților companiei Halewood, consumul de vin rose rămâne încă la un nivel scăzut față de țările din vest, însă crește semnificativ în sezonul estival.

Halewood, subsidiară a companiei Halewood din Marea Britanie, deține 350 ha cu viţă-de vie în Dealu Mare, Sebeş şi Murfatlar, plus Pivnițele de spumante Rhein & Cie Azuga. Oenolog de circa 8 ani al grupului este Lorena-Maria Stoian.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...