Hypermarketurile Cora au lansat o gama proprie de vinuri premium romanesti. Fac marii retaileri educatia consumatorului?

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

sticlaStimabil-etiqcontra

O recenta discutie cu consultantul independent in vinuri Marius Dinu a adus în actualitate impactul (in)formativ al lanturilor de retail asupra consumului de vin. Interlocutorul nostru spunea ca, dupa ce au castigat peste 50% din piata totala a vinului, ca urmare a scaderii puterii de cumparare a populatiei si pe fondul unor adaosuri comerciale ridicate practicate de restaurante, marii retaileri au devenit veritabili formatori de opinie. Ca urmare, am purtat o discutie cu Marius Dinu si cu doi profesionisti care au adus recent o premiera pe rafturile de hypermarket: Andra Costache, achizitor de marci private, si Alexandru Eremia, achizitor de bauturi – ambii activand pentru lantul Cora. Acestia au proiectat si au reusit sa aduca „la lumina rafturilor” o gama de vinuri premium sub marca proprie „Stimabil”. Am incercat mai jos transcrierea libera a conversatiei, cu mentiunea ca aceasta a fost mai ampla, iar selectia informatiilor date publicitatii apartine redactorului, contributia ambilor reprezentanti Cora la interviu fiind la fel de importanta, intocmai ca si cea a consultantului.

Gama de vinuri pe care a lansat-o recent Cora – intitulata „Stimabil“ – reprezinta o premiera. Explicati putin?

Alexandru Eremia: Am avut curajul sa investim in crearea unei marci proprii de vinuri romanesti pe segmentul premium. Gama Stimabil reuneste, la un pret accesibil, de aproximativ 22,99 lei (in promotia de lansare – 19,99), nu mai putin de zece vinuri cu Denumire de Origine Controlata: sapte soiuri pure si 3 asamblaje (cuvee). Dupã cum stiti, acest calificativ nu reprezinta doar o indicare a sursei geografice de provenienta, ci este în acelasi timp o treapta de calitate superioara.

La ce foloseste unui mare retailer o astfel de gama premium?

Andra Costache: Întregeste, în mod cert, diversitatea specifica sortimentatiei prezente in magazinele noastre si ajuta la satisfacerea nevoilor acelor clienti orientati spre produse de calitate superioara. Ca fenomen, in ultimii trei ani, marcile proprii au inregistrat o crestere, de la segmentul entry-level la cel medium si medium plus. Prima selectie de vinuri marca privata a fost gama „Prieteni vechi“ – mai accesibila, la un nivel de 9,99 lei. De la preturi foarte mici, s-a avansat rapid catre segmentul mediu-superior, ca alternativa la brand-urile premium ale producatorilor, iar cei care aleg Cora vin la noi pentru cumparaturi mai consistente si de o calitate peste medie. Am decis, astfel, sa selectam un numar suficient de vinuri cu Denumire de Origine Controlata sub o marcã proprie, pentru a le satisface clientilor nostri si aceasta nevoie.

Este un succes gama Stimabil?

Alexandru Eremia: E prematur sa facem acum o astfel de analiza, gama a fost lansata la finalul anului trecut. Am prevazut de la bun inceput o perioada mai amplã de promovare a acestor vinuri, prin intermediul cataloagelor proprii, prin degustari, prin telemarketing direct si, mai ales, prin mediul on-line. Suntem inca la inceput, dar ceea ce e important pentru noi este sa ne diferentiem oferind clientilor vinuri de calitate, de la furnizori seriosi, vinuri reprezentative pentru sortimentele pe care ei si le doresc, la preturi competitive.

Reprezinta toate aceste activitati si o educare a publicului?

Marius Dinu: Daca o selectare atenta pe criteriul calitatii vinurilor si a furnizorilor si apoi oferirea acestei selectii in mod uniform, in toata reteaua de 12 magazine, intr-un package si cu un brand agreabil, la un nivel de pret accesibil, precum si promovarea (in special prin degustari) reprezinta educatie, atunci da, as spune ca gama Stimabil are si o componenta educativa, nu doar una de diferentiere comerciala.

Avand in vedere ca pretul strugurilor – si, in consecinta, al vinurilor – difera de la an la an, in functie de recolta, veti reusi sa mentineti acest nivel, de 22,99? Se stie ca in urma recoltelor mai mici din 2011 si 2012 pretul vinurilor a crescut in Romania, in medie, cu 25%.

Alexandru Eremia: Cand am proiectat nivelul de pret de 22,99, am luat in considerare acest aspect. De aceea si parteneriatele cu furnizorii au fost atent alese, tinand cont si de capacitatea acestora de a livra la parametrii de cost proiectati.

Cu ce crame ati lansat aceasta gama?

Andra Costache: Colaboram momentan cu Domeniile Dealu Mare Urlati si cu Gramma Wines (Casa de Vinuri Olteanu, din podgoria Iasi). Sunt producatori de marime medie, preocupati in primul rand de calitate, dar capabili, totodata, si sa furnizeze cantitatile presupuse de o colaborare de asemenea anvergura.

De unde vine denumirea „Stimabil“?

Andra Costache: Cand am demarat proiectul, parea ca brand-ul castigator va fi „Nobilis“, insa in urma consultarilor cu Departamenul Juridic, am fost nevoiti sa gasim o alta varianta. Cum imaginea era deja conturata si arata foarte bine, am decis sa pastram jobenul, cautand sa inlocuim „Nobilis“ cu ceva ce putea transmite cat se poate de bine ceea ce am vrut sa comunicam prin intermediul acestei game. Astfel, am ajuns la „Stimabil“.

 

 

 

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...