Aurelia Visinescu: „Nu vreau sa fac volum, ci calitate”

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Pana mai an, ii vedeam semnatura pe etichetele vinurilor Prahova Valley. Si acum, e greu de spus cine pe cine a facut celebru in lumea vinului romanesc: ea a promovat Prahova Valley, sau Prahova Valley a facut-o cunoscuta pe ea? Indiferent de raspunsul la aceasta intrebare, un lucru e limpede: in ochii cunoscatorilor, Aurelia Visinescu e un „nume”. Din acest an, „numele” are si propria afacere, iar iubitorii vinului au de pe-acum mari asteptari de la ea. Aurelia Visinescu spune ca a investit energie, timp si bani ca sa aiba propria vie, propria crama, ca sa poata face vinuri deosebite, de calitate, asa cum viseaza demult.

Firma se numeste Fontana Di Vini, dar numele nu e batut in cuie, sustine ea. Daca politica de marketing o cere, denumirea poate fi schimbata.
Intentiile sunt, insa, foarte clare: vinuri de calitate peste medie, premium si super-premium, productie anuala de cca 1 milion de sticle, seriozitate maxima. Accentul se va pune pe soiurile autohtone si, pentru inceput, pe vinurile rosii – asa cum se cade unui producator care are vie in zona Dealu Mare. Cei vizati sunt, desigur, connaisseurii – din tara si de-afara.

Miza e pe soiurile autohtone

fontanadivini„Vrem sa ne pozitionam ca un mic producator local”, subliniaza Aurelia Visinescu. „Nu vreau sa fac volum, ci calitate. Ma gandesc inclusiv sa nu scot un anumit vin, daca e an slab”.
Deocamdata, are 75 hectare de vie, dar vrea sa mai cumpere si sa ajunga la 100. Si sa investeasca serios in replantari. De costat, costa: 17.000 de euro pentru fiecare hectar replantat. Va fi nevoie de cel putin cinci ani pentru a termina cele 100 de hectare.
Spune ca a investit energie, timp, bani pentru a demara business-ul. Pentru crama, a accesat o finantare SAPARD (1,5 milioane euro), pentru replantari asteapta fondurile postaderare. Are un asociat care a venit cu o parte din bani, a facut si imprumut la banca… Rezultatele deja se vad. E gata crama de vinificatie primara, doua cladiri au fost renovate, linia de imbuteliere vine la primavara. Iar in decembrie-ianuarie, primele vinuri vor fi scoase la degustare.

Va folosi „la greu” soiuri romanesti, separat sau in cupaje: Feteasca Neagra, Feteasca Alba, Feteasca Regala, Tamaioasa Romaneasca. Este vizata astfel piata externa, care apreciaza tot ce este autohton, dar – in egala masura – si piata interna.
fontanadivini2Cat priveste partea de promovare, Aurelia Visinescu crede ca e nevoie si de o „alianta” a producatorilor mici si mijlocii care fac vinuri de calitate. Mai mult decat atat, ea este de parere ca trebuie pusa la punct o strategie de tara in domeniul vinului – insa nu una doar pe hartie. „Degeaba faci strategii daca turismul e la pamant, daca infrastructura e la pamant. Sa vedeti ce gropi sunt pe drumul care trece pe langa crama mea. Iar producatorii… fiecare isi vede de treaba lui, sunt foarte putini interesati intr-un plan de promovare comuna”.
Turismul enologic isi va avea si el locul in business-ul Aureliei Visinescu. A fost deja restaurata o cladire veche, care a apartinut unui viticultor din zona, unde vor fi amenajate spatii de degustare si de cazare.
(L. Budin)

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...