“Italian Wine and Food Day” – 3 iunie, Hotel Novotel, Bucuresti

italian wine & food day

Marti, 3 iunie, incepand cu orele 10:30, in Sala Paris a Hotelului Novotel Bucuresti, va avea loc evenimentul „Italian Wine and Food Day” , organizat de Agentia ICE Bucuresti si Camera de Comert Italiana pentru Romania, sub patronajul Ambasadei Italiei.

Peste 150 de participanti, importatori, distribuitori, reprezentanti ai marilor retelele de retail si HoReCa, se vor bucura de cele mai bune produse italiene alimentare si vinicole, avand posibilitatea de a simti diferenta intre italian sounding, falsul „Made in Italy” si gustul inimitabil al vinurilor produse in Italia.

Initiativa, care face parte din Festivalul Italian 2014, va cuprinde un Seminar de combatere a contrafacerii, organizat de catre Camera de Comert , urmat de o „mini-expozitie” destinata operatorilor din sector, cu o degustare de produse italiene veritabile si intalniri intre producatori si potentialii clienti, organizate de catre ICE .

Seminarul CCIpR, intitulat „Protejarea produselor agroalimetare <<Made in Italy>> in Romania”, işi propune sa aduca in atentia publicului tema protejarii adevaratelor produse italiene, bucurandu-se de participarea asociatiei Coldiretti, una dintre cele mai importante şi reprezentative asociatii ale agriculturii italiene. Sesiunea succesiva se va deschide cu prezentarea publica a celor unsprezece societati italiene invitate de catre ICE Agentia – reprezentanti ai mai multor regiuni viticole din Italia – şi va continua cu o degustare de vinuri si alte produse si, nu in ultimul rand, cu intalniri B2B intre companii si operatorii locali .

Contrafacerea produselor italiene şi italian sounding (produse cu un nume italian, dar care provin din alte tari) sunt doua fenomene in constanta creştere care consista in imitarea produselor, vizand buna credinta a consumatorului şi pacalind in mod conştient.

Cifra de afaceri estimata a imitatiilor de produse „Made in Italy” este de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai in Europa.

Sectorul agro-alimentar din Italia este al doilea dupa industria metalurgica. Sectorul vinicol, in special, reprezinta 30% din exporturi, cu o valoare de 5 miliarde de euro. Italia concureaza de mai multi ani cu Franta pentru ocuparea primul loc in lume in ceea ce priveşte productia de vin, oferind consumatorilor 73 de vinuri DOCG, 332 DOC, 405 DOP şi 118 IGT.

 

Cum ti se pare?