Noi ambitii in Vrancea

Dupa ce a vandut Fabryo (fosta Guzu Chim), companie pe care a infiintat-o in acum mai bine de 15 ani, Daniel Guzu a inceput sa aloce timp unui alt tip de pasiune: vinul. Si, si-a ales ca loc de desfasurare al acestui nou hobby zona Vrancea, loc din care provine.
VALENTIN CEAFALAU

Publicitate
IWCB

guzu-vz2i1540„Sunt nascut in zona Panciu si pasiunea pentru vinuri e genetica, parintii, bunicii, strabunicii, ocupanduse cu producerea vinului”, declara Daniel Guzu, subliniind ca aceasta noua alegere nu este una intamplatoare si ca trecerea de la vopsele la vin, nu a fost una radicala: „Vopselele mi-au oferit multe satisfactii, dar gandul la vin il am de mic copil, de cand il ajutam pe bunicul in crama”.

Astfel, a inceput sa cumpere mici suprafete de vita de vie de la zeci de mici proprietari pana cand a atins o suprafata de 150 de hectare. Aceasta investitie, impreuna cu procesul de reabilitare a costat mai multe milioane de euro, dar efortul a meritat, rezultatul reflectandu-se intr-o livada de aproape 50 de hectare si intr-o podgorie de vita de vie de 56 de hectare. „Am defrisat viile care nu s-au putut reabilita si care nu fusesera cultivate multi ani si am infiiintat o vie si o livada, restul putand fi reabilitat in continuare. La vie am lucrat cu o firma foarte serioasa din Arad, iar la livada cu firme din Olanda”, spune Daniel Guzu. Ca sortimentatie, pe acesta podgorie au fost replantate soiurile Feteasca Neagra, Feteasca Regala, Feteasca Alba, Cabernet Sauvignon, Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Sarba, Galbena de Odobesti si Babeasca.

Publicitate
IWCB

Dupa terminarea amenajarii plantatiei de vita de vie, Daniel Guzu a mai investit si in constructia unei crame foarte moderne, cu o capacitate de apoximativ 600.000 de sticle pe an. „Pentru vinificatie am inceput sa lucrez de anul trecut cu doamna Mariana Ochean, o colaborare in care cred, impartasind impreuna pasiunea pentru vin”, precizeaza Guzu, afirmand ca mai are in vedere si construirea unor spatii de cazare, care vor fi disponibile din primavara acestui an, precum si un depozit frigorific pentru fructe. Intrebat cat din aceasta noua aventura este business si cat pasiune, Daniel Guzu afirma ca „am inceput activitatea cu vinul ca hobby, iar daca o stateam sa o analizez economic, nu o mai incepeam. Fireste, ca orice investitor, nu vreau pe viitor sa pierd bani!”.
guzu-img_1562Legat de credinta potrivit careia in vinificatie, ca sa faci o mica avere, trebuie sa ai o avere mai mare, multa inspiratie si noroc „noul podgorean” din Vrancea afirma: „Este adevarat ca pentru a atinge excelenta este nevoie de investitii considerabile, rezultatele financiare fiind modeste si obtinute in timp indelungat. Nu cred in noroc. Reusita e data de permanenta focusare spre client, munca dublata de pasiune, ceea ce deschide canalele pe care vine inspiratia”.

In afara de cele doua etichete prezente in acest moment pe piata, „Setila” si „Casa Panciu”, compania condusa de Daniel Guzu va mai scoate o linie de vinuri sub brandul „Sagio”, care are ca tinta segmentul premium. Toate etichetele au fost lucrate cu Aneta Bogdan, de la agentia de publicitate Brandient. Principalul obiectiv fixat pe viitor de Daniel Guzu, este „atingerea excelentei in calitate. Avem tot ceea ce ne trebuie pentru aceasta: o zona extraordinara, cum rar intalnesti in Europa, struguri de calitate, tehnologie moderna, oameni buni si multa dragoste de vin.” „Vrancea are potential pentru vinuri de inalta calitate. Comunismul a deteriorat mentalitatea localnicilor punand accentul pe cantitate. E o problema de timp pana lucrurile vor reveni la normal. Ceea ce ma bucura e ca dragostea de vie nu a disparut. Cu siguranta va ajunge si in paharele consumatorilor”, afirma Daniel Guzu.

MAI ESTE LOC PENTRU CRESTERE

guzu-img_1552Editorii Vinul.Ro au degustat cinci dintre vinurile scoase pe piata de Daniel Guzu, iar parerile nu au fost foarte blande. Toate vinurile au fost din recolta anului 2008. Destul de suferinde la capitolul tipicitate si expresivitate, vinurile nu impresioneaza aproape deloc. Insa, tinand cont de investitia facuta in crama si podgorie, se poate spune ca premise pentru cres- terea in calitate exista. Asteptam noile recolte!

 

SETILA 2008 – VIN VRANCEAN PENTRU BUNUL MESEAN

guzu-setila-tfz-300_mg_3386

Feteasca Alba, Feteasca Regala, Riesling, Aligote, Galbena de Odobesti
demidulce, 11% vol. alc.
Aromele acestui vin sunt inexpresive, usor plate, cu note de dojdii si flori, iar gustul este primitiv, cu un inceput de oxidare. Dezechilibrul dintre zahar si aciditate aduce note de mere batute. Finalul este acru-amarui. Muncitoresc.

CASA PANCIU 2008

guzu-casa-panciu-feteasca-regala-muscat-ottonel-tfz-300_mg_3390

Feteasca Regala, Muscat Ottonel
IG Dealurile Vrancei
sec, 11,8% vol. alc.
Nasul este usor tern, dar ajutat in mare parte de aromele de Muscat. Aciditatea foarte ridicata este prima impresie gustativa, fiind urmate de unele nuante savonificate. Gust scurt, cu un final acrisor, citric.

 

CASA PANCIU 2008

Feteasca Regala, Muscat Ottonel
IG Dealurile Vrancei
demisec, 11,8% vol. alc.
Arome curate de drojdii, fructe si flori albe. Gustativ este ajutat de zaharul rezidual. Este un vin popular, cu gust placut, usor apos, aciditate moderata, si final decent, de coaja de mere.

 

CASA PANCIU 2008

guzu-casa-panciu-feteasca-alba-tfz-300_mg_3400

Feteasca Alba
IG Dealurile Vrancei
sec, 13% vol. alc.
Arome nu foarte intense, dar placute, de flori ce camp. Gustul, in schimb, dezamageste, note foarte amarui ascunzandu- se sub niste senzatii dulcege. Final astringent, cu o amareala sacaitoare.

 

CASA PANCIU 2008

guzu-casa-panciu-babeasca-rose-tfz-300_mg_3393

 

Babeasca rose
IG Dealurile Vrancei
sec, 13% vol. alc.
Culoare rose-inchis, cu unele tonuri ruginii. Aromatic aminteste de ciresele galbene, dar la fel ca in cazul vinului Casa Panciu – Feteasca Alba persista notele amarui de medicament. Aciditate ridicata si final amarui, gliceric.