Noutăți de la Liliac: primul spumant rose, icewine și o creștere peste așteptări a CA la 1,25 milioane de euro

Așa cum ne-au obișnuit de câțiva ani și tot prin luna mai, reprezentanții cramei Liliac au făcut și în primăvara asta încă un tur de forță cu presa la podgoria din Transilvania, unde am aflat și noutățile companiei. Înainte de ele, aș puncta munca echipei de aici care se ambiționează să vină în fiecare an cu câte ceva chiar nu doar nou, dar și destul de spectaculos, aș zice, unele vinuri fiind, la momentul lansării lor, premiere pe piața din România. Nu o să dezvolt prea mult, am mai scris și altădată, dar pe scurt, amintesc faptul că Liliac a fost prima cramă de la noi care a făcut un vin de desert prin metoda schilfwein – și anume, Nectarul de Transilvania din Muscat Ottonel (strugurii sunt lăsați iarna la stafidit pe paturi de paie, acumulând astfel o cantitate mare de zahăr), apoi primul orange wine din România, un vin nefiltrat din Chardonnay și a lansat și un concept foarte interesant de interacțiune cu publicul  – gama young. Liliac, ale cărei vinuri și etichete se schimbă de la an la an, la propunerile și votul consumatorilor. Aș mai menționa și ediția limitată Titan Fetească Neagră 2013  –  600 de sticle, care nu se mai găsesc însă la vânzare, fiind sold out de la finele lui 2016.

Publicitate
IWCB

Liliac_batosDar revenind la noutățile de anul ăsta: una dintre ele este va fi lansarea primului spumant rose al cramei, 100% din Pinot Noir, din producția lui 2015. Vinul liniștit a fost trimis pentru a doua fermentare în sticlă conform metodei de fermentare tradiționala Champenoise la Szigheti, unul dintre cei mai importanți producători de spumante din Austria. Prima producție a stat pe drojdie 18 luni și va fi gata pentru lansare în România în septembrie 2017, în serie de 6.000 de sticle . Analizele finale vor fi gata în luna iulie. Vinul spumant se va vinde sub brandul Private Selection și va costa aproximativ 20 euro.

A doua noutate este icewine-ul (atenție, nu il confundați cu Nectarul de Transilvania), cupaj de Neuburger și Pinot Gris, făcut în colaborare cu producătorul Kracher din Austria, care îl va comercializa pentru început doar pe piețele externe, dar e posibil să îl avem și la noi din 2018.
În septembrie 2015, crama a lansat vinurile reper din gama Private Selection: Merlot 2013 (medaliat cu Marea Medalie de aur la Premiile de Excelență Vinul.Ro 2015), Pinot Noir 2013 și Orange Wine. Preturile sunt în categoria high premium, cuprinse între 78 lei și 150 lei.

Publicitate

liliac_young

Spectaculoasa este și creșterea cifrei de afaceri a companiei, care în 2016, a ajuns la 1,25 milioane euro, față de 750,000 euro din anul anterior, depășind estimările.

„Se spune că primii 7 ani formează personalitatea. Asa simțim că a fost și pentru brandul Liliac. Crescut frumos, cu răbdare, pasiune, implicare și dăruirea unei familii, Liliac a ajuns la aniversarea de 7 ani. Că vinul naște pasiuni adevarate nu e un mit. Că poți crea din asta un business solid e un pariu pe care familia Beck, alături de echipa Lliliac, și l-au asumat cu entuziasm și încredere. Pariu pe care l-au câștigat! LILIAC este o poveste despre calitate, despre creativitate, despre neconvențional, despre istorie, despre întâlnirea dintre strugurii transilvaneni și expertiza austriacă, despre gustul bun al vietii( …) LILIAC este un brand care își propune să inoveze industria vini-viticola. Strategia pe care am dezvoltat-o si pe care o urmăm constant este aceea de a comunica către clientul final calitatea și unicitatea vinurilor noastre,” a spus Simona Mardale, Director Național Vânzări Liliac.

Înființată în  2010, amb Wine Company a finalizat procesul de dezvoltare a cramei in 2015 – investiție totală de 10 milioane de euro. Crama cultivă 51,55 ha în Batoș (Mureș) și Vermes-Lechința (Bistrița-Năsăud). Structura plantației este următoarea: Sauvignon Blanc 10 ha, Merlot 6 ha, Pinot Noir 5.8 ha, Fetească albă 5.8 ha, Fetească regală 5.5 ha, Fetească neagră 4.5 ha, Pinot Gris 4.5 ha, Muscat Ottonel 3.3 ha, Chardonnay 3.2 ha, Gewurztraminer 1.6 ha, Neuburger 1.40 ha. Crama are o capacitate de producție totala de 350.000 l, care va fi atinsa în acest an. Volumul de sticle vândute a  ajuns la 270.000 sticle în 2016. Conform statisticilor interne, vinul cel mai vândut a fost Rose Pinot Noir Sauvignon Blanc din gama premium, urmat de young.LILIAC Fresh (Sauvignon Blanc, Feteasca Alba). Gama de vinuri a cramei este destinată îndeosebi industriei HoReCa, însemnând 80% din volumul vândut. În prezent, crama e listata în peste 700 de restaurante,  din Bucuresti, Cluj, Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Constanța, Iași ș.a. Restul de 20% din volumul total de sticle vândute se distribuie în IKA (International Key Account) si retail traditional (magazine specializate). amb Wine Company exportă 10% din totalul producției în țări precum Austria, Danemarca, Elveția, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia și Polonia și estimează o creștere cu încă 15% până la finalul lui 2017.

wine_trip_liliac

Rudolf Križan, enologul companiei, este profesor la Universitatea Agronomica Viena, catedra de oenologie, specialist în domeniul producției de vin, care a studiat ani de zile diversele aspecte ale producerii vinului.

Crama are si o frumoasă cabană – tip lodge –  la hotarul superior al viei, cu o sală de degustare de 20 de locuri (vezi foto). Imagine reprezentativă: Miron Radic, Managing Director Marketing, Vânzări, Finanţe & Planificare strategică amb wine Company, Simona Mardale, Director Național de Vânzări; foto team Liliac: Victor Ciupercă, Managing Director Probleme Legale & Planificare strategică, Paula Bota – responsabil cramă și vie, inginer agronom,  Simona Mardale, Miron Radic; foto jos – „wine hunting” în vie.