Oprișor 2015 pe rafturi și la TV, Davino cu Flamboyantul în Selgros. Ce ne-o mai aduce Moșul?

Mos Craciun vin

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Caloian Rosecaloian sauvignon blanccaloian_feteasca_neagra_marerusalca_alba_marePrimii din România care au scos pe piață mai multe vinuri din recolta curentă înainte de Crăciun sunt, anul acesta, cei de la Crama Oprișor: Sauvignon blanc, Fetească neagră și Rose Caloian – o gamă conținând vinuri de băut tinere -, dar și asamblajul alb mai complex, Rusalcă albă (Chardonnay, Sauvignon blanc, Riesling și Pinot gris), din recolta 2015 sunt deja pe rafturi. Vinurile aceleiași crame sunt și protagonistele unor spoturi de promovare a ofertelor de Sărbători din Metro și Mega Image, unde beneficiază și de prețuri speciale și plasări preferențiale în zonele de maximă vizibilitate.

Mișcarea Cramei Oprișor – atât din punct de vedere al deciziei de apariție rapidă pe piață cu vinurile 2015, cât și din punct de vedere al articulării unei campanii care include apariții TV, prețuri speciale și promovări in-store – pare să prefigureze un 2016 în care producătorii de vin decid să nu mai aștepte „ajutor divin” pentru accelerarea vânzărilor, ci să încerce să se apropie în mod activ de consumatori, oferind produse accesibile gustativ și ca poziționare de preț, cu gamele, la timpul și în locurile cele mai susceptibile să genereze consum semnificativ mărit.

Așa cum remarcau mai mulți bloggeri și comercianți de vin în ultima vreme, asistăm în același timp și la o presiune din ce în ce mai mare a retailerilor performanți de a oferi la rafturile lor vinurile super-premium românești (colecția de top Davino, cu Flamboyant ca vârf de lance, disponibilă în fostul cash & carry Selgros, poate fi relevantă: „dacă până și Davino’…”, au spus mulți). Decizia nu este unică, evident: după ce Rotenberg a încercat mai întâi marea cu degetul pe segmentul exclusivist și nișat HoReCa și a constatat că totuși pierdea mulți clienți care și-ar fi permis și dorit vinurile respective, dar care nu ajungeau neapărat în restaurante sau în magazinele specializate, tot mai mulți producători l-au urmat pe „merlot-istul” din Dealu Mare și au listat etichete de top în marele retail.

Vinuri tinere mai ieftine și mai promovate, vinuri super-premium mai accesibile în marele retail? Să vedem ce altceva ne mai aduce Moș Crăciun.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...