Primul orange wine, de la Liliac

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

amb Wine Company, producătorul vinurilor Liliac și Crepuscul, a anunțat că va lansa, în septembrie, primul orange wine  din România, un vin nefiltrat, obținut din struguri Chardonnay din producția anului 2014. (Adriana Popescu)

Metoda de obținere a acestui vin este asemănătoare vinurilor roșii, mustul fiind lăsat la macerat în contact cu pielițele strugurilor pentru un timp mai îndelungat decât în mod normal la vinurile albe, pentru a extrage culoare, taninuri și fenoli, după care se mută în butoaie. Rezultatul este un vin alb cu o culoare mai închisă (bătând spre portocaliu), apărând ușor tulbure.

În primul an de producție, „vinul portocaliu” Liliac  va fi îmbuteliat în aproximativ 2.000 de sticle, care vor fi vândute în magazine specializate, online și către clienții direcți. “Ne-am propus să facem lucruri noi, care nu s-au mai făcut în România, cum a fost, de exemplu, cazul “Nectarului de Transylvania”, vin de desert din Muscat Ottonel, obținut prin metoda schilfwein (strugurii sunt lăsați la deshidratat pe rafturi din rogojină și trec printr-un proces natural de îngheț – în corturi special amenajate, n.a.) și a vinurilor Young Liliac – vinuri lejere, fructate, de vară care sunt făcute din soiuri diferite în fiecare an, în ediții limitate și țintesc publicul tânăr, în special. Orange Wine este un trend în Europa, așa că, din toamnă va fi și acesta mai aproape de consumatorii români“, au declarat reprezentanții amb Wine.

Anunțul a fost făcut cu ocazia organizării Zilelor Deschise la crama Liliac din Batoș (Mureș) care vor avea loc pe tot parcursul lunii mai, pentru că – spun reprezentanții Liliac  – mai este luna de vegetație optimă și luna în care înfloresc liliecii (deși numele brand-ului provine de la pasăre, nu de la floare).

Tot cu această ocazie, reprezentanții amb Wine au prezentat probe de tanc cu cele mai recente recolte de Pinot Noir, Fetască Neagră și Merlot (2014), care urmează să fie lansate pe piață.  Compania a anunțat că își menține în continuare intenția de a produce vinuri spumante (pentru că viile se află într-o zonă care beneficiază de o aciditate naturală a solului foarte bună), prima producție fiind estimată pentru anul 2016, cel mai târziu în 2017.

Victor Ciupercă, Area Manager amb Holding, a vorbit și despre finalizarea ultimei etape de investiții a companiei, care a constat în extinderea cramei de la Batoș, în valoare de 800 de mii de euro. Până în prezent, amb Wine Company (parte a concernului austriac amb Holding) a investit circa 7,5 milioane de euro în trei etape de dezvoltare, bani direcționați în achiziţionarea şi cultivarea viilor din Batoș şi Vermeş Lechinţa, în dezvoltarea unităţii de vinificare, a  suprafeţelor de vie cultivate şi a facilităţilor de producţie, inclusiv cheltuieli operaționale.

amb Wine produce şi comercializează brand-urile de vinuri Lliliac (care se găsesc exclusiv în horeca și magazine specializate), Young Liliac şi Crepuscul (gama de retail). Compania deţine 52,8 ha plantate cu struguri de soiuri nobile în regiunea Batoș (Mureş) şi Vermeș-Lechința (Bistriţa-Năsăud) şi estimează că va atinge o capacitate de producţie maximă de 350.000 de sticle.

Vinurile Liliac sunt produse sub supravegherea vinificatorului austriac Rudolf Kritzan.

Din producția totală de vin a cramei, potrivit reprezentanților companiei 10% merge la export în țări precum Austria, Germania, Danemarca, Luxemburg. „Cele mai apreciate vinuri pe aceste piețe sunt Sauvignon Blanc și Feteasca Albă, precum și Nectarul”, a precizat Simona Mardale, National Sales & Marketing Liliac. „Odată cu abordarea de noi pieţe, printre care şi Canada, sperăm să creștem exporturile la 20%. Focusul nostru rămâne segmentul Horeca din țară (restaurante independente, restaurante de hoteluri şi magazine specializate, n.a.), unde vindem vinurile Liliac și Young Liliac”, a mai declarat Mardale.

Pe categorii de piață, crama Liliac vinde 70% din producție în segmentul HoReCa. În retail se comercializează gama Crepuscul (25-30% din totalul producției – momentan în magazinele Mega Image și, posibil, și în alte rețele de hypermaketuri, în viitor).

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...