Ruxandra Chendi şi povestea Corks: magia unei zile de vară în St. Emillion

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Despre Corks, cozy wine bar-ul Ruxandrei Chendi, nici nu mai ştiu de câte ori am scris, de fiecare dată câte ceva nou, despre lucrurile şi evenimentele minunate pe care le face aici; locul are un je ne sais quoi special al lui: rafinament şi preţiozitate şi, în acelaşi timp, o căldură şi un farmec familiar şi friendly. La fel ca personalitatea Ruxandrei, “amphitrywine” Corks. Despre ea voi scrie mai mult acum pentru că povestea pasiunii ei pentru vin, pentru modul de viaţă, cozyness-ul  din jurul lui, legată cu apariţia wine barul-ului este cu adevărat frumoasă. Ruxandra e un exemplu de antreprenor de succes chiar dacă vorbim de un business mic, cu atât mai mult cu cât era deschis în plină „nouă economie” (august 2012) şi cu cât a  crescut frumos, în condiţiile în care hăţişurile birocraţiei au pus şi aici piedici şi vedem cu toţii că nu multe locuri rezistă în timp. Ca să înţelegeţi povestea ar trebui să pornesc de la primele trăsături pe care le-am remarcat la ea.
unnamed (2)Ştiam că este economist şi strateg de marketing şi comunicare, a lucrat în auto, leasing şi imobiliare, a avut proiecte foarte reuşite, unul dintre ele – Clubul Rezidenţial Stejarii obţinând şi un premiu internaţional, despre care a scris toată presa noastră; s-a ocupat de magazinul online Smart Drinks şi chiar şi-a ajutat o prietenă în relansarea Lancel în România, un succes. I-au reuşit multe şi asta datorită tenacităţii, dar şi datorită faptului că pune mult suflet în ceea ce face. „Am fost mereu îndrăgostită de proiectele mele. Imaginează-ţi că eram o dată după o petrecere, toată lumea se simţea bine, iar eu mă gândeam să ajung la job mai repede”, îşi aminteşte ea. Şi atunci şi cu alte ocazii, Ruxandra spune că apropiaţii se mirau de implicarea ei prea entuziastă la job, dar o întrebau frecvent de ce nu-şi face “ceva al ei”.
Ideea nu-i era străină, se gândea de ceva timp să încerce să fie pe cont propriu, să aibă experienţa antreprenoriatului. Pe atunci era, mai degrabă băutoare, ei bine, de bere. Vin bea ocazional, mai mult şampanie, la aniversări. O revelaţie a avut loc când a văzut filmul Un an bun, o poveste de viaţă în Provence (care îi inspira ulterior evenimentul Experience Provence).
„Atunci prindea contur pasiunea mea, începeam să văd latura cumva romantică a vinului. A fost un moment care m-a marcat. Am observat că toate momentele cu impact asupra mea se leagă cu lucruri care până la urmă mi se întâmplă”.
Un moment important care a contat în decizia ei a fost unul trist, decesul tatălui ei, despre care spune că era gura ei de aer, de energie pozitivă. “Mi-am dat seama cât de scurtă e cu adevărat viaţa, că trebuie să încerc să fac ce-mi doresc. Ştii cum e, chiar dacă nu reuşeşti, măcar nu regreţi că ai încercat.” Se lega acest lucru şi cu povestea legăturii strânse a personajelor din filmul ei de suflet. Aşa cum fusese şi relaţia cu tatăl ei.
În domeniul vinului intrase şi datorită afacerii fostului ei soţ, George Chendi, şi pentru că voia să-l cunoască mai bine a ajuns la Vinexpo, la Bordeaux. Printre treburi, a ajuns la un spa grozav cu tratamente pe bază de resveratrol (din struguri), cu peisajul mirific al viilor din St. Emillion în faţă.
“A fost magic, atunci m-am îndrăgostit cu adevărat de lumea vinului, mi-am dat seama că vreau să lucrez în acest domeniu. Ce crezi, după spa, toată lumea îmi spunea că arăt extraordinar, mă întreba ce mi-am făcut. Mă luminasem la propriu şi la figurat.”.
St Tropez (1)Un alt pas concret a fost când trebuia să se întoarcă la job, după concediul de maternitate şi legat cu cele anterioare a apărut ideea wine bar-ului. A început să caute spaţiul, dar după ce l-a găsit, spune că… nu simţea locul. Or, aţi văzut că fără pasiune nu se poate, iar vibe-ul a venit în momentul amenajării. “Trebuie să zicem de Mihai! (Mihai Popescu, artizanul amenajării Corks/ Biutiful/Uanderful/Fratelli na.), zâmbeşte Ruxandra. De-abia când ne-a adus primele schiţe, am simţit din nou acea gură de aer, energia pe care o aveam când vorbeam cu tatăl meu. Atunci mi-am zis: da, îl simt, ăsta-i wine bar-ul meu! Şi iată Corks”, i se luminează faţa.
Acum, Corks are unul din cel mai mari meniuri de vin dintre wine barurile noastre (peste 200 de etichete), foarte variat din punct de vedere al soiurilor şi regiunilor, cu vinuri grozave, cu multe puncte Parker, unele care nu sunt prin alte părţi, vinuri grandioase, şampanii ş.a. Iniţial, 10% erau româneşti, iar acum sunt circa 45%; Ruxandra şi-a dorit să aibă vinuri româneşti din toate regiunile reprezentative în ideea de a promova cât mai mult soiurile locale; pe lângă promoţiile cu tombole ce le dau clienţilor posibilitatea să câştige vizite la crame şi vinuri, vor avea loc şi alte evenimente tematice pentru ca oamenii să intre mai mult în contact cu soiurile noastre.

„Mă fascinează latura epicuriană a vinului, ideea ospitalităţíi, a cozyness-ului din jurul lui”.
ruxandra_chendiCum am ajuns la evenimente, repet cu mâna pe inimă, că Ruxandra are cele mai grozave idei. Au fost Experience Provence cu lavandă, rose-uri provencale, cărţi de Petre Mayle şi preparate delicioase, Vacanţă la St. Tropez cu nisip, şezlonguri şi midii, OscarWines@Corks, votarea şi premierea celor mai bine vândute vinuri. Despre acesta, spune cu regret că nu îl mai poate face deoarece “nu e voie de la Academie” să folosescă denumirea Oscar. “Dar ştii că sunt într-un fel mândră, fiindcă se poate traduce şi ca o dovadă că evenimentul a fost corect mediatizat, încât a auzit de OscarWines@Corks chiar Academia?!”. Alte evenimente actuale sunt Sangria Chillax Wenesdaze şi Liqued Spirited Thursdaze cu Dj Jiji, party-uri pentru a atrage către vin publicul mai tânăr; şi mai recent  Master-Licious Tuesadze, prezentare şi degustare de ginuri din toată lumea. Şi mâncarea este bună, mereu mă mir de creveţiiîn vin rose şi nu mă pot abţine de la tortul de ciocolată cu macaron şi vin de Porto. Mai sunt brânzeturi şi charchuteries, paste şi orez integrale, salate bune, quesadilla, coaste glazurate ş.a.

Concluzia e că toţi iubitorii de vin au ce face la Corks, atmosfera e cool, vinurile pe alese, iar dacă eşti în căutarea unui eveniment special, urmăriţi-i pagina de facebook. Aşa că la întrebarea mea de unde îi vin Ruxandrei toate ideile astea, vedeţi că se leagă toate. Din viaţa de zi cu zi, din experienţe, din atenţia la ce se întâmplă pe afară şi la ce vor iubitorii vinului.

13912640_916090135183972_1650715842895683777_n (1)Ruxandra Chendi, 37 ani, co-proprietar Corks
Studii: Masterat ASE, Marketing şi Comunicare în Afaceri
Studii în domeniu: WSET 1, WSET 2, passed with „Distinction”
Vinuri preferate: Balla Geza Furmint, La Petite Sophie, Domaine Barville Optimum Chateauneuf-du-Pape, Federalist Dueling Pistols, Cabernet Sauvignon Oprişor.
Corks Cozy Bar
Contacte: Str. Băcani nr.1, Centrul vechi, Bucureşti
Tel.: 021.311.22.65. E-mail: hello@corks.ro
www.corks.ro, www.facebook.com/Corks CozyBar
Vinuri: peste 200 de etichete, 45% românești, 149 la pahar
Best sales (crame): Lacerta, Davino, Recaş, Oprişor, Corcova
Best sales (străine): Chateau La Verriere Sauv. Blanc, Elodie Cabernet, La Fiole Chateauneuf-du-Pape
Best Wine 2014&2015@Oscar Wines: Domaine Barville Chateauneuf-du-Pape, 92 pct. Parker

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...