Sânge proaspăt pentru revoluția cu pelin

Marius-Pruna

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Marius Prună are 39 ani, e constănțean la origine, „adoptat” de capitală din 1995, odată cu începerea studiilor. Antreprenor din 2000, domeniile lui de expertiză sunt advertising, marketing, design, branding, packaging, printing, online – în toate formele lui. “Profesional vorbind, de-a lungul timpului m-am intersectat cu nenumărate branduri, destule dintre ele fiind și acum prezențe notabile pe rafturile magazinelor”, spune Marius. După cum spune el, în tot acest timp era imposibil ca activitățile profesionale să nu întâlnească și câteva branduri autohtone de vinuri, ceea ce a făcut proiectul Vin-Pelin.ro mai ușor de realizat. Dar să vedem ce înseamnă, mai concret, acest proiect.bucurestiul-bea-pelin

 

- De unde până unde v-a venit ideea acestui site?
Pornind de la pasiunea pentru vinul pelin, ideea în sine a fost foarte facilă. Unde ai putea să cauți online vin pelin în altă parte decât pe Vin-Pelin.ro? Oportunitatea pe care piața a oferit-o în momentul demarării proiectului ne-a făcut să parcurgem anumiți pași într-un ritm sustinut și să ajungem repede la rezultate palpabile, la nivel național. Mai repede decât ne așteptam, chiar.

- De ce doar pelin?
Și aici răspunsul este simplu: focusul pe o singură nișă ne ajută să ne consolidăm poziția, fără a fi distrași de factori perturbatori, fără a exista niciun fel de constrângere cu care alți producători se confruntă câteodată – atunci când pelinul este doar unul din multele sortimente din portofoliu. De asemenea, vinurile pe care le comercializăm sunt „private label”, un proiect dezvoltat exclusiv pentru Vin-Pelin.ro, astfel avem absolut toată libertatea de a crea produse extraordinare, atât în avantajul consumatorului cât și al nostru, în ultimă instanță.

Atât producția cât și îmbutelierea se realizează în Bulgaria, ca urmare a unui parteneriat cu o cramă cu management tânăr dar cu o istorie de trei generații, cu rezultate notabile atât pe plan intern cât și internațional. După cum spune Marius Prună, această cramă a obținut câteva medalii de aur și argint la IWCB. Vor lansa curând în România un pelin rosé, pe bază de Cabernet Sauvignon și Merlot, altă noutate fiind folosirea strugurilor rkatsiteli pentru pelinul alb, destul de rar întâlniți pe piața românească. Livrările în București, door-to-door, au loc în general în 24 de ore. Prețurile încep de la 14 lei / sticlă, produsele sunt disponibile și la bag-in-box-uri de până la 10 litri, există și pahare speciale pentru evenimente și răcitoare dedicate, pentru clienții HoReCa.

- Cum merg vânzările?
Deoarece consumul de vin este un fenomen social, propagarea pelinurilor noastre atat în HoReCa, cât și printre consumatorii obișnuiți, a luat amploare oarecum de la sine, la un moment dat. Astfel, am ajuns să fim solicitați de restaurante, cluburi, terase, reselleri etc, să fim apreciați și recomandați de unii somelieri cunoscuți. Toate activitățile noastre de marketing, mai mult sau mai putin convenționale, sunt dublate de niște produse excelente, așadar rata de revenire a clienților, de peste 90%, este un indicator excelent pentru noi și ne duce cu gândul că celelalte 10 procente de cumpărători nu s-au întors la pelinurile noastre “încă” – dar și așteptăm cu drag.

- V-ați gândit și la evenimente de promovare, sau rămâneți doar online? (am văzut o comunitate destul de mare pe Facebook, cu aproape 1.400 de likes)
Vom parcurge, în timp, toate modalitățile convenționale de promovare, dar vom inova permanent, cu aplecare către modalități neconvenționale, astfel încât segmentului de consumatori nostalgici de vin pelin să se alăture și “fresh blood”, tineri care până acum nu au interacționat cu aceste vinuri.

- E un business în sine, sau mai mult pasiune? Cu alte cuvinte, o astfel de nișă poate genera suficientă „masă critică” încât cineva să trăiască din așa ceva?
Când ajungi să monetizezi o pasiune, devine business-ul perfect. Consumatori există, în primul rând din generația nostalgică în căutarea „pelinului pierdut”, iar consumul de vinuri creste vizibil în rândul tinerilor, sperăm ca aceste date să apară și în statisticile institutelor de specialitate.

- Mai aveți în vedere și alte nișe de acest tip, sau vreți să rămâneți doar la pelin?
Vin-Pelin.ro nu ne permite să ne distanțăm prea mult de nucleul acestui proiect, vinurile pelin. Dar, oricum, momentan nu e cazul să ne gândim la diluarea conceptului, ci la creșterea cotei de piață. Urmează foarte multe surprize, conform unui calendar bine stabilit. Există, desigur, și alte nișe care ar putea fi exploatate, în timp, de noi sau de alții.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...