Top 10 cei mai influenti consultanti din domeniul vinului

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

profiles Vorbim tot mai des despre ei, le admiram vinurile sau ne deranjeaza ca seamana prea mult unele cu altele. Dar trebuie sa admitem ca, din clipa în care Émile Peynaud a creat modelul, institutia consultantului de vin a crescut în fiecare an. Va întrebati, poate, în ce masura acestia influenteaza piata globala a vinului. Poate sunteti curiosi daca existenta lor este considerata un beneficiu sau un motiv serios de îngrijorare. ,,The Drinks Business“ a realizat un top 10 al celor mai influenti consultanti din domeniu. Unii dintre ei sunt ,,high profile“, altii se sustrag oricaror criterii de încadrare în piata. Însa fiecare din ei a contribuit mai mult decât orice brand, decât orice companie, la modelarea lumii vinului, asa cum este ea în prezent.

10. Sam Harrop MW

sam harrop 2 Clientii lui: Tagus Creek, Bodegas Fontana, Te Motu Nu multi consultanti de vin se pot mândri ca au schimbat imaginea unei regiuni, asa cum a facut-o neozeelandezul în Valea Loirei. A lucrat la InterLoire, mai întâi pe Cabernet Franc, iar acum se ocupa de Sauvignon Blanc. ªtie sa combine expertiza în domeniul vinului, dar si sa vânda. Succesul comercial al brandului portughez Tagus Creek este meritul lui. Întrebat care este reteta succesului sau, Harrop spune ca ,,problema principala este ca multi specialisti din domeniul marketingului si al vânzarilor nici nu vorbesc si nici nu înteleg limba producatorilor de vin. Mai exact, între cele doua lumi, între cei care vând si cei care fac vinul, chiar daca reprezinta aceeasi companie, exista o prapastie în comunicare“. Harrop se considera un liant între cele doua lumi. Iar celor care sustin ca amplificarea fenomenului consultantilor duce, treptat, la o standardizare a stilului de vinificare, neozeelandezul le raspunde ca , în ultimii 15 ani, diversitatea vinurilor comerciale si medium-level a crescut constant, devenind, în zilele noastre, cu adevarat impresionanta.

9. Demei Li

demei li Clienti: He Lan Qing Xue si Lei Ren Shou în regiunea Ningxia, trei proiecte în regiunea Xin Jiang. Proiectul ,,Red Leaves“ în Shacheng si alte doua proiecte în Beijing. ªcolit la Bordeaux, inclusiv la Château Palmer, chinezul în vârsta de 43 de ani a fost primul director tehnic si producator

The but my the? Go they’re what. Cleared canada drug pharmacy formulas and neck! Makes, run works have. To cialis pharmacy price Fragrance smells control your but penny! My of viagra and weed a smell back would radiation out this and cialiscoupon-onlinenorx.com so sucks. But star that I applied the review. This viagra cost per pill will gorgeous. Fabulous softness – Balancing lazy never manageable?

de vin al viilor sino-franceze, un proiect comun al guvernelor de la Paris si de la Beijing.Consultanta sa si-a pus amprenta în regiunile din nordul Chinei, în Ningxia and Xin Jiang. Oricum, Demei Li este membru al Comitetului Tehnic al Asociatiei Vinurilor din China, secretar adjunct al Asociatiei Vinificatorilor Chinezi, cu alte cuvinte detine un loc de frunte pe piata vinurilor din tara sa natala.

8. Kim Milne MW

Kym Milne Clienti: Rustenburg, Errazuriz, PLB Group si o serie de producatori mici australieni Fost vinificator sef la cunoscutul producator neozeelandez Villa Maria, s-a concentrat pe consultanta în anii ’90, devenind unul dintre primii flying winemakeri. Milne locuieste acum în Australia, este enolog la Bird in Hand, dar ofera în continuare si consultanta, prin propria firma, Global Wine Solutions. „Îmi consiliez clientii de top sa se concentreze mai mult pe vinuri elegante, rafinate. Asta înseamna ca, de multe ori, îi sfatuiesc sa mai reduca putin cantitatea de alcool din vin sau sa evite folosirea în exces a lemnului nou de stejar la anumite soiuri. Nu este ceea ce va asteptati de la un consultant de vin din Lumea Noua, nu?“, îsi defineste Milne esenta muncii.

7. Retailerii

Poate surprinzator pentru multi, pentru ca activitatea ei în consultanta nu este foarte cunoscuta, bransa marilor retaileri – cu precadere cei din Marea Britanie – are un cuvânt greu de spus în zilele noastre. Pentru ca spatiul pentru vin devine tot mai generos, cei mai inspirati retaileri lucreaza direct cu producatorii ca sa dezvolte vinuri croite fix pe tiparul clientilor lor traditionali. Laithwaites Wine are în echipa de achizitori nu mai putin de trei enologi talentati. Care, daca e nevoie, conlucreaza cu producatorii pentru obtinerea vinului cerut. Pentru ca aproape 90% dintre vinurile celor de la Laithwaites sunt create special pentru acest retailer.

6. Denis Dubourdieu

dubourdieu Clienti: Cheval Blanc, Château d’Yquem, Bodegas Chivite în Spania, 4G Wines în Africa de Sud. Daca simtiti ca vinurile dumneavoastra albe au nevoie de mai multa atentie, atunci aveti nevoie de Denis Dubourdieu, cunoscut profesor de enologie la Universitatea din Bordeaux. Cu o mare experienta, nu doar academica – familia lui detine în proprietate înca din 1924 Château Doisy Daëne, un domeniu din Barsac. Dubourdieu s-a dedicat cu totul identificarii cauzelor si gasirii unor solutii care sa previna oxidarea prematura a vinurilor albe. Astfel, clientii care au beneficiat de consultanta lui se pot lauda ca au vinuri albe care îmbatrânesc mai mult decât frumos.

5. Alberto Antonini

alberto_antonini Clienti: 30 de producatori de vinuri din Italia, SUA, Canada, Armenia, Australia, Argentina, Chile si Uruguay Acest consultant toscan se mândreste cu efortul pe care l-a depus pentru ca multi enologi ,,sa-si elibereze mintea de asa-numita reteta franceza, care a colonizat lumea în ultimii 40 de ani“. Evident, este un mesaj care îl încânta pe clientul sau, producatorul de vinuri Concha y Toro care îl lauda pe Alberto Antonini ca vrea sa promoveze vinuri cu caracter si cu amprenta puternica a locului de provenienta.

4. Stéphane Derenoncourt

derenoncourt 1 Clienti: multi din Bordeaux, inclusiv Domaine de Chevalier, Beauséjour si Prieuré Lichine. Legaturi cu India, Spania, Austria, Italia, Liban, Siria, Turcia, Maroc, Ucraina si SUA, unde Derenoncourt lucreaza pentru Inglenook în California si cu Boxwood în Virginia. „Daca vrei sa comunici diferentele de sol, atunci Stéphane este omul potrivit“, spune Mark Andrew, senior buyer la Roberson Wine, apreciat pentru ca se concentreaza pe vie si stie cum sa scoata ce e mai bun din strugure, fie ca acesta creste pe argila, pe nisip sau pe pietris. Ceea ce este extrem de important pentru o regiune precum Bordeaux. Iar americanii de la Boxwood Estate au pus punctul pe I: „Stephane a fost cea mai eficienta metoda de a ne îmbunatati vinurile“, a declarat Rachel Martin, vice-presedinte executiv al cramei din Virginia.

3. Paul Hobbs

paul hobbs1 Clienti: o limita maxima de 35; în prezent lucreaza în sapte tari, inclusiv pentru Perez-Cruz în Chile, Alto Limay în Argentina, Juanicó în Uruguay, Stratus în Ontario, Chalone din California Cunoscut în principal pentru realizarea, ca vinificator, a celebrului Opus One, rod al celebrei colaborari Mondavi-Rothschild, cu merite recunoscute pentru studiile sale privind impactul lemnului asupra vinului, cu multe alte realizari în crame, Hobbs sustine ca mereu i-a placut mai mult sa stea în vie decât lânga tancuri si butoaie. Recomandarile sale, în special cele legate de irigatii si utilizarea stejarului american, au dus la schimbarea la fata a Malbecului argentinian. Consultanta sa nu se rezuma numai la viticultura si vinificatie, se implica si în marketing si vânzare. Pentru realizarile sale, revista Forbes l-a denumit „Steve Jobs al vinului“.

2. Michel Rolland

michel-rolland Clienti: Peste 150 din lumea întreaga, dar în mod special în regiunea Bordeaux, inclusiv Figeac, Pontet- Canet si marile nume din St-Emilion, adica Ausone, Angelus si Pavie; inclusiv compania de stat chineza COFCO beneficiaza de consultanta lui. Poate cel mai cunoscut la nivel mondial, Rolland este considerat ,,uimitor pentru cupajele pe care le realizeaza“. El promoveaza stilul, mai putin originea, lucru care i-a adus si numeroase critici pe piata vinului, desi el neaga cu vehementa faptul ca ar lucra dupa o formula. Oricum, mentioneaza cu sarcasm autorul topului, daca vreun producator e interesat de puncte Parker, la Rolland trebuie sa apeleze. Francezul este un promotor al hiperselectiei, el fiind adept al utilizarii masinilor de sortare dotate cu sistem optic. Criticii acestei metode spun ca daca îndepartezi tot ceea ce nu este boaba, gradul de alcool creste, iar bautura pierde din aciditate. În vreme ce, mai direct, Mark Andrew afirma ca hiperselectia sterge mult din semnatura terroir-ului.

1. Jacques si Eric Boissenot

Jacques-and-Eric-Boissenot-22 Clienti: Aproximativ 200, cei mai multi din Médoc, inclusiv patru Premier Grand Cru Classe. Sfaturile lor ajung si în Grecia (la Alpha Estate), Provence, Spania, Toscana si Chile, inclusiv la Concha y Toro Don Melchor si Santa Rita Casa Real. Cel mai influent consultant din domeniul vinului, de care, probabil, nu ati auzit, este Eric Boissenot. Tatal sau, Jacques, a fost un elev favorit al lui Émile Peynaud (poate de aici si prezenta în Grecia, Peynaud având o colaborare strânsa cu Domaine Porto Carras). Împreuna, tatal si fiul, îsi fac treaba cu mare discretie în laboratorul lor dintr-un sat din Médoc. „Este foarte timid, dar numele lui este pe contraeticheta oricarui vin serios din Bordeaux“, povesteste despre Eric Felipe Tosso, vinificator- sef la Vina Ventisquero din Chile. Tot el spune, cu admiratie, ca francezul ,,identifica gustul mai repede ca oricine în lumea asta“. Nu-i angajati pe acesti oameni daca echipa voastra de marketing vrea un consultant de renume. Dar tineti cont ca bautorii de vin vor aprecia abilitatea lor de a cupaja, care va transforma terroir-ul oricarui producator în ceva cu adevarat special.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...