Un nou Cuvee Guy de Poix, din Fetească neagră 2012

Un nou  Cuvée Guy de Poix de la SERVE Ceptura, cel puţin la fel de încântător ca primul, va fi pe piaţă în aproximativ două luni, în ediţie limitată de circa 4.000 de sticle, au anunțat recent proprietara cramei, Mihaela de Poix, și enologul Aurel Rotărescu (foto sus). Este vorba despre unul dintre vinurile de top ale cramei, denumit astfel după fondatorul ei, contele Guy Tyrel de Poix, ceea ce sugerează multe: o Fetească Neagră din 2012 complexă, corpolentă, cu arome ce merg de la prune la fructe de pădure şi fructe confiate şi – ei bine! – cu nu mai puţin de 15,5% vol alc.

Serve Wine pairingÎn ceea ce privește recolta 2015, care survine după o vară problematică, extrem de călduroasă, Mihaela Tyrel de Poix, proprietar al SERVE dar și președinte în exercițiu al Organizației Naționale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV), e de părere că pentru Dealu Mare şi pentru crama SERVE pare a fi un an bun. Iar referitor la perspectivele financiare, dacă în 2014 SERVE a avut o cifră de afaceri de 3.500.000 euro, pentru 2015 a anunţat o creştere de 3,5% în volum și de de 11% a cifrei de afaceri. “Spre deosebire de alte activităţi economice sau agricole, în viticultură, creşterile spectaculoase de vânzări caracterizează primii 5 până la 8 ani de activizate, după care, producţiile fiind limitate, creşterile se stabilizează. Cu toate acestea, mă bucură evoluţia pieţei româneşti de vinuri şi mai ales de fidelitatea consumatorilor faţă de vinurile noastre. Acest lucru ne face să estimăm în continuare creşteri stabile, de câteva puncte procentuale şi pentru anii viitori”, a spus proprietara cramei. Mihaela de Poix a mai vorbit despre importanța educației consumatorilor și a dezvoltării turismului la crame pentru creșterea pieței de vin. Consumerismul, lipsa infrastructurii și a unor oferte turistice coerente îngreunează acest proces, după opinia ei, dar acest trend este oricum în creștere. La crama şi în viile SERVE, se pot organiza vizite în grupuri de 10 – 35 de persoane (de lunea până vinerea, între orele 10.00 – 17.00, şi în week-end pe bază de programare), iar preţurile pachetelor variază între 40 şi 100 de lei de pesoană, în funcţie de numărul vinurilor degustate şi de complexitatea prezentării, incluzând şi câte o sticlă de vin pentru fiecare participant. Un alt serviciu pe care SERVE îl oferă clienților interesați este oganizarea de degustări private pentru companiile care vor să ofere partenerilor de afaceri sau angajaţilor o experienţă diferită faţă de teambuilding-urile sau întâlnirile obişnuite.

Cum ti se pare?