Viitorul e online, pe eMAG.ro! “Vinuri premium, direct de la producători”

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

Prezentul e online, din ce în ce mai mult, așa că nu prea avem motive să ne îndoim că viitorul va fi altfel. Ultimii ani, însă, n-au reușit să demonstreze fără echivoc că vânzarea vinului ar fi vreo mare reușită în acest domeniu. Temerarii care s-au aventurat pe tărâmul acesta mișcător nu s-au îmbogățit (încă): fie că a fost vorba de platforme de comerț electronic aparținând producătorilor, importatorilor sau unor retaileri specializați – cu o singură excepție oarecum notabilă (unvinpezi.ro), dar care vinde, practic, o singură ofertă super-specială pe zi – niciun vânzător online n-a dat lovitura decisivă. Începând cu luna martie 2016, Vinul.Ro a devenit comunicatorul celei mai noi inițiative de profil (în curs de instalare la momentul publicării acestui articol, și așteptată să fie pe deplin funcțională în câteva săptămâni). Am stat de vorbă cu antreprenorul care a pus proiectul pe picioare, ca să aflăm ce așteptări are și cu ce se deosebește de încercările de până acum. E vorba de o mai veche cunoștință a cititorilor noștri, un om cu experiență profesională în vânzarea de vin de peste 20 de ani, actualmente unul dintre puținii consultanți independenți de specialitate de la noi din țară: Marius Dinu.

– Marius, ce are așa de special inițiativa ta?

Marius Dinu IntervittAcest proiect a plecat tocmai de la necesitățile consumatorului de vinuri premium. Pentru a lămuri mai bine, propun să facem o scurtă analiză – atât a valorilor la care se raportează consumatorul avizat, cât și a mecanismului de vânzări online de până acum:
consumatorul avizat se raportează prioritar la calitate, iar aceasta este garantată de propria experiență, de recomandări, descrieri profesioniste, detalii despre cramă, bloggeri și – cel mai important! – de trasabilitatea produsului (cu toții știm cât de important este ca un vin premium să beneficieze de condiții optime (producție, stocare, transport, livrare). Fără condiții bune păstrare, vinul poate suferi scăderi semnificative de calitate;
online-ul cotidian oferă recomandări, descrieri, preț, promoții, etc… mai puțin trasabilitatea, cea de care tocmai depinde calitatea vinului premium.
Ca să facem lucrurile mai clare: de cele mai multe ori, în momentul de față sticla de vin pleacă de la producător cu multe luni înainte de a fi vândut consumatorului, poposește în diverse spații, în condiții mai mult sau mai puțin bune, zguduit prin mașinile firmelor de transport, stocat prin depozitele distribuitorilor – unele proprii, altele improprii stocării în condițiie optime (lumină, temperatură, umiditate, vibrații etc). Uneori, după ce a stat în astfel de condiții, vinul nevândut este returnat la furnizor – și uite cum se poate plimba o sticlă buclucașă până ajunge să fie achizitionată de către consumatorul avizat, care nu mai înțelege de ce descrierile și recomandările nu seamănă cu ceea ce ajunge la el în pahar.

– Cine poate să acceseze aceste vinuri?

Prin intermediul eMag – cel mai mare vânzător online al momentului, cu aprox 8 milioane de clienți, și având în vedere rata de penetrare a internetului în România – oricine poate achiziționa o sticlă de vin premium, în condiții optime de calitate și preț. Să nu uităm că prețurile sunt cele stabilite de producători!

– În condițiile în care mulți producători români de vinuri au mai degrabă profil de „producători agricoli” decât de negustori, și au descoperit e-mail-ul abia de câțiva ani, cât de dificil va fi pentru ei să acceseze proiectul tău?

Proiectul a necesitat peste 8 luni de muncă în vederea perfectării unei platforme care să poată prelua informația de la orice producător, astfel încât sistemul eMAG.ro să o gestioneze eficient. Prin urmare, orice producător – cu sau fără experiență în domeniul IT sau al comerțului online – poate să acceseze acest proiect!

– Chiar crezi că e suficient de deschis consumatorul român să cumpere vin online? Mă gândesc, în primul rând, că produsul în sine ține de gusturi foarte subiective, necesită cunoaștere și eventual degustare prealabilă, este fragil și din această cauză greu de transportat. Mai e și problema firmelor de curierat, care dau rateuri exact în perioade de maximă cerere – vezi întârzierile de livrări pentru comenzile de la ultimul Black Friday.

Consumatorii de premium s-au îndreptat în ultima perioadă spre sursa online tocmai din nevoia de informații în vederea alegerii unui vin bun. Aici au găsit recomandările celor avizați din industrie, ale blogerilor și ale altor consumatori, iar acum – prin intermediul proiectui derulat pe eMag – vor beneficia și de calitate, prin trasabilitatea controlată și prin prețul stabilit chiar de producător, în corelație cu parametrii calitativi ai prodsului.
Referitor la firmele de curierat, și acestea au evoluat: au abordări diferite pentru coletele fragile, utilizează ambalaje specifice, ceea ce garantează transportul în condiții optime. Dacă au ajuns să transporte flori, de ce să ne mai facem probleme că nu pot efectua cu success o livrare de vin? Chiar și întârzierile încep să devină de domeniul trecutului, pentru că toți evoluăm în activitățile pe care le întreprindem. Iar pe măsură ce firmele de curierat vor fi tot mai solicitate să transporte vin, cu siguranță vor evolua și mai rapid.

– Cât de încrezător ești că proiectul tău va face o diferență notabilă în raport cu cele anterioare? Te poți aventura la niște previziuni de cifre (număr de furnizori care se înscriu în proiect, număr de cumpărători, volume vehiculate anual etc)?

Proiectul “Vinuri premium, direct de la producător” este în momentul de față cel mai acoperitor – începând de la profesionalismul (tradus în cota de piata a vânzătorului online eMAG.ro) până la trasabilitate, care certifică într-o măsură importantă calitatea vinului. Diferența între acest proiect și ceea ce s-a derulat până acum în online este reală, dar lăsăm consumatorul avizat să o confirme, prin achizițiile efectuate.
Alt aspect care generează diferența este faptul că în acest proiect producătorul este direct implicat în ofertarea vinurilor și în construcția prețurilor, ceea ce garantează consumatorului avizat accesul la întreaga ofertă de vinuri într-un raport calitate & preț optim.
Referitor la furnizori, cred că nu există producător de vinuri premium care să fie rezervat în fața unui asemenea proiect, în condițiile în care majoritatea au accesat deja online-ul și în formula incipientă.
Estimez că volumele derulate prin intermediul acestui proiect vor fi considerabile, cred că vor depăși 300.000 sticle pe an.
În concluzie, acest proiect are rolul de a facilita consumatorului avizat accesul la calitatea vinurilor premium de la o diversitate de surse, iar producătorilor le garantează suport și echidistanță în vederea penetrării pieței, a conturării identității de cramă și de brand, toate ducând la evoluția pieței de consum.

Marius Dinu e convins că proiectul “Vinuri premium, direct de la producător” se mulează 100% pe nevoile și valorile consumatorului de premium! Oferă – pe lângă informații, recomandări, descrieri, asocieri gastronomice – cel mai scurt și mai sigur drum de la producător până la client. Mai exact, în baza comenzii lansată prim eMAG.ro, vinul va fi livrat direct de la crama producătorului! Este o inițiativă fără precedent în România, care cu siguranță va fi confirmată de către consumatorii avizați, mai ales în condițiile în care eMAG.ro este deja o platformă de comerț online care se bucură de încrederea a milioane de clienți!

* Sursa ilustrației principale: WineFolly.Com

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...