DREPT LA REPLICA: Vincon Vrancea mizeaza pe calitate

In urma aparitiei materialului „Vinuri nerecomandate!!!”, in care erau prezentate cateva exemple de etichetare neconforma, am primit la redactie un drept la replica remis de catre VINCON VRANCEA SA.

Publicitate
Domeniul Bogdan

Ca sa nu fim acuzati ca nu respectam dreptul la replica, vom publica materialul trimis de catre domnul Sorin Ichim, Director Marketing Vincon Vrancea.

Vincon Vrancea mizeaza pe calitate

Publicitate

Vincon Vrancea, printr-o tehnologie moderna, utilaje si linii de imbuteliere performante, este unul dintre cei mai mari producatori de vinuri, vinarsuri si bauturi spirtoase de o calitate deosebita, de pe piata romaneasca.

Calitatea productiei proprii este de necontestat, iar lunga lista de medalii obtinute la concursuri de prestigiu o confirma. Cu toate acestea, controlul ANPC desfasurat in aprilie 2005 asupra unor produse comercializate de societate a adus in prim plan rezultate negative izolate, desi productia proprie respecta cele mai inalte standarde de calitate din domeniu. Testele imediat ulterioare, realizate de catre specialistii in domeniu ai firmei, asupra vinurilor produse de Vincon Vrancea au infirmat rezultatele controlului in piata. In acelasi timp, in afara productiei interne, Vincon a comercializat si vinuri achizitionate de la alti producatori.

Pentru a obtine produse de cea mai buna calitate Vincon mizeaza pe cele mai moderne tehnologii, investind si in 2006 peste 2 milioane de euro pentru o serie de lucrări de replantare şi reconversie a viţei de vie şi de tehnologizare a liniilor de îmbuteliere, dar şi pentru promovarea mărcilor proprii. Anul trecut, societatea a investit in achizitionarea unor noi suprafete de vie in regiunea Podisului Dobrogei si in Podisul Moldovei.

Vincon Vrancea are o experienta in domeniul vini-viticulturii de peste 55 de ani si exploatează în prezent peste 2.150 de hectare de viţă de vie, amplasate în mai multe podgorii: Panciu, Odobeşti, Coteşti, Oltina, Pietroasa si în regiunea Huşi.

Preocuparea primordiala a societatii este calitatea. Rezultatele activitatii Vincon se percep cu usurinta – compania comercializează peste 120 de produse, iar vinificaţia se face în cele 20 de crame a căror capacitate de procesare şi depozitare este de peste 50.000 tone/sezon.

Fata de alti jucatori din piata, care folosesc pasteurizarea (stabilizarea prin fierbere diminueaza cu mult gustul si buchetul vinului), vinurile proprii folosesc tehnologii „la rece”, ce confera un plus de naturalete.

Cele mai cunoscute branduri ale Vincon în domeniul vinurilor sunt Comoara Pivniţei (vinuri de colecţie), Beciul Domnesc (segmentul premium), Viţă Românească, Proles Pontica, Cabernet Auslese (segmentul mediu), iar in domeniul vinarsurilor se remarca Baron’s, Miorita si Vrancea.

Lista de medalii ( Medalii obtinute de Vincon Vrancea ) dovedeste odata in plus constanta preocuparii Vincon Vrancea pentru vinuri si vinarsuri de calitate, ce a fost rasplatita generos atat de specialisti (nu este deloc intamplator faptul ca la Bruxelles, in 2005, vinarsul Miorita de la Vincon Vrancea a fost medaliat cu argint, singura distinctie internationala acordata vreodata unui vinars romanesc) cat si de consumatori (prin cresterea de la an la an a vanzarilor)

In aceste conditii este surprinzator si de neinteles cum un incident izolat, petrecut in urma cu un an, a fost si din pacate mai este mediatizat, iar performantele Vincon sunt considerate o exceptie, cand rezultatele dovedesc contrariul.

Luchi Georgescu
Presedinte C.A Vincon Vrancea

29 martie 2006