English > Translate this page
«    »

Vinul rosu sau “tinerete fara batranete”

Comments Feed
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading ... Loading ...
Newsletter
AUTOR:
Publicat la data de: 05 May 2008
Rubrica: Vinul si sanatatea


Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Leu

Fecioara

Balanta

Scorpion

Sagetator

Capricorn

Varsator

Pesti

Recomandari:


Business Live - Prima revista live cu stiri si afaceri Romania - afla informatii despre piata vinului si ultimele evolutii | detalii...


Retetele Amelie - Mancaruri savuroase si delicatese pe care le poti gati in timpul liber - descopera retetele culinare ale pasionatilor | detalii...


Universitati si facultati - Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti pregateste viitorii specialisti oenologi | detalii...


Cercetarile facute de-a lungul timpului au aratat faptul ca anumite calorii pot prelungi durata de viata de la celulele mononucleare pana la mamifere. Insa cine poate crede o una dintre modalitatile de a-ti prelngi viata poate fi mai usoara decat destupatul unei sticle de vin?
O echipa de cerectatori din cadrul Universitatii Harvard a descoperit un ingredient, in vinul rosu, care prelungeste durata de viata a unor organisme cu pana la 80 %.Moleculele descoperite in vinul rosu, alune sau alte produse vegetale au prezentat, in urma cercetarilor, capacitati de prelungire a duratei de viata la organisme cu regim limitat de clorii. Molecula, denumita resveratrol, apartine unui grup binecunoscut de compusi de plante, numti polifenoli, ce sunt cunoscuti pentru proprietatile lor antioxidante.

In urma tratarii cu resveratrol, drojdia si-a marit durata de viata cu 80 de procente. De asemenea, au mai fost efectuate teste asupra viermilor si mustelor, ce au dat rezultate “incurajatoare” David Sinclair, asistent la catedra de patologie din cadrul Univestrsitatii Harvard si coautorul studiului, a declarat ca scopul studiului nu este acela de a mari durata de viata a drojdiei sau a organiselor multicelulare, precum viermi sau muste, ci la om.
Potrivit experimentelor, resveratrolul are, de asemenea, si efecte asupra celulelor umane, pe care le face mai rezistente in fata radiatiilor.

Oameni de stiinta au demonstrat faptul ca trecerea unui organism la un regim de hrana limitat in calorii reduce frecventa bolilor legate de imbatranirea organismului, precum cancerul, osteoporoza sau boli ale inimii. “Credem ca moleculele dau celulelor destul timp pentru a repara stricaciunile. Exista o realizare in continua crestere: blocarea mortii celulelor – atata timp cat nu duce la aparitia cancerului – prelungeste durata de viata”, a declarat doctorul Sinclair.

Studiile efectuate la Harvard explica, intr-o ultima masura, de ce persoanele care consuma moderat vin rosu prezinta un risc minim in ceea ce priveste accidentele cardio-vasculare.
Aceasta descoperire ar putea duce la crearea unor noi medicamente pentru prelungirea duratei de viata sau pentru prevenirea sau tratarea maladiilor legate de imbatranire.





Tags: , , , ,

Comenteaza articolul

Alte articole din Vinul si sanatatea

Boasca poate combate cariile
Anumiti compusi descoperiti in semintele si pielitele fermentate al strugurilor pot preveni cariile dentare, potrivit unui studiu american, citat de...

citeste tot »

Mananca de placere, sanatatea vine de la sine!
Placerea de a manca face parte din puzzle-ul numit Paradoxul francez. Francezului ii ia de obicei doua ore pentru a...

citeste tot »

De baut pe burta plina!
RADU RIZEA De pe vremea cand se inganau industrializarea si globalizarea, tariile distilate din plante, vinurile fortifiate, lichiorurile de maceratie...

citeste tot »

Bauturile racoritoare pot cauza cancer
Bauturile racoritoare contin de opt ori mai mult benzen, un compus chimic cancerigen, fata de nivelul acceptat in apa de...

citeste tot »

Bea ca un francez daca vrei sa traiesti cat un francez
Cea mai vehiculata explicatie a paradoxului francez sta in paharul cu vin rosu. Descoperirea a fost facuta cand oamenii de...

citeste tot »

Sarbatoarea vinului nou romanesc – un instrument de marketing
Loreta Budin Ce-ar fi daca, in fiecare an, pe 14 noiembrie, s-ar tine Sarbatoarea vinului nou romanesc? S-ar reinnoda astfel...

citeste tot »

Paradoxul francez: iubeste mancarea si traieste mult!
Raluca Curteanu De mai bine de zece ani, britanicii si americanii incearca se dezlege miracolul francez. Desi francezii au o...

citeste tot »

Pastile cu vin rosu?
Ultimul numar al revistei Nature publica rezultatele unui studiu desfasurat pe mamifere (cobai), prin care s-au demonstrat efectele pozitive ale...

citeste tot »

Bautorii de vin mananca mai sanatos
Persoanele care prefera vinul in locul berii au diete mult mai sanatoase decat persoanele care consuma frecvent bere, potrivit unui...

citeste tot »

Vinul rosu combate afectiunile pulmonare
Bacteriile care duc la aparitia infectiilor pulmonare si a bolilor de inima pot fi distruse prin consumul moderat de vin...

citeste tot »

Cauta vin dupa:
Cod de bare
(brand sau nume)
Cumpara vinuri online
Ultimele posturi de pe bloguri

Budureasca Shiraz 2011


UPDATE: Cherry Three Hill Pinot Noir 2006 sau lupta cu lemnul continua…


JDERILOR le plac si biscuitii… Jderii – Eurex 6 – 1


Despre lucruri omenesti, biserici si o feteasca regala care imbatraneste frumos


Cele mai puternice 10 branduri de băuturi din lume


Asasinul din Sicilia: Mannara Merlot 2009


Weingut Geiben – Thornicher Ritsch Riesling Auslese 1975


Blind de rose-uri la Madame Pogany


Achiziții în HORECA


Vinul Miresei


Parteneri vinul.ro
Calculator greutate ideala
GREUTATEA: kg
INALTIMEA: m (ex:1.65)
Limite de greutate: 40 - 150 kg
discutam despre vinuri oamenii si vinul articole despre vin top 10 vinuri
producatori vinuri restaurante magazine de vinuri lifestyle


Revista Connaisseur - Vinul.ro - Despre vin si stil de viata | Editia Online - Fondata de Cezar Ioan in anul 2002 | Astazi este 25 May 2012

Recomandari: Vinul.ro | Producatori-Vinuri.ro | Vinuri-Romanesti.ro | BusinessLive.ro - Curs valutar / Convertor valutar | Amelie.ro - Horoscop Zilnic / Felicitari online