Wine Speed Networking – alternativa la targul de vinuri (galerie foto)

FOTO/Vinul.ro - vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...

IMG_8637Cu ocazia celei de-a doua editii a Forumului Vinul.Ro, a fost lansat si conceptul Wine Speed Networking, o alternativa inedita la la clasicele targuri de vinuri. Wine Speed Networking (WSN) este o oportunitate de socializare profesionala si negociere directa intre producatorii de vinuri si ceilalti actori din piata vinului si industriile conexe.

Prima editie a avut loc pe 12 Aprilie, la Marshal Garden Hotel in Bucuresti si a adus laolalta cativa producatori si cativa potentiali cumparatori. Potrivit lui Rares Marinescu, creatorul conceptului, „Wine Speed Networking este un concept nou de targ de vinuri, adaptat vitezei cu care se schimba mediul de afaceri si specificului pietei din Romania – o piata mai fragmentata si cu lanturi comerciale mai lungi decat in alte tari“. In comparatie cu targurile traditionale, Wine Speed Networking nu este deschis publicul larg, fiind orientat exclusiv catre comercianti. Acest fapt aduce avantajele timpului alocat, ale unor costuri extrem de reduse si ale unei eficiente maxime. Pe parcursul celor doua ore ale intalnirii, fiecare producator a avut 10 – 15 minute in care a stat de vorba cu fiecare cumparator in parte, in conditii favorabile unor discutii de afaceri. S-au schimbat carti de vizita, s-au prezentat si s-au degustat vinuri, s-a vorbit concret despre preturi si toate detaliile aferente unei posibile colaborari. Din postura de cumparatori, la WSN au participat reteaua de hipermarketuri Carrefour, lantul de Hoteluri Continental, lantul de restaurante La Mama, restaurantul Charme, distribuitorul specializat pe HoReCa Bucuresti More Drinks, distribuitorul Slik Distribution, din Buzau, si magazinul de vinuri Boutique du Vin. Paradoxal, in conditiile in care peste 70% din producatorii de vin din Romania se plang ca nu vand destul, numarul producatorilor care au fost interesati a fost mai mic, doar sase crame bifand prezent la aceasta editie: Alcovin Macin, Casa Panciu (Crama Natura), Tenuta Colibasi, Villa Vinea, Vinicola Averesti, Vinex Odobesti. Productia aferenta celor 1.200 de ha insumate ale producatorilor participanti reprezinta mai putin de 5% din capacitatea de vanzare a cumparatorilor cu care acestia au stat la masa negocierilor. Rares Marinescu, reprezentantul Wine Syndicate, cel care a dezvoltat conceptul acestui targ afirma: „Cel mai important beneficiu pentru producatorii care au participat este calitatea timpului petrecut cu potentialii cumparatori. Daca le faci o vizita inopinata, ii prinzi intre doua probleme de pe agenda lor zilnica. Atentia lor in acest caz este limitata. Aici, la acest targ, ei au venit special pentru a discuta cu producatorii. Am observat ca au avut telefoanele inchise, ceea ce spune foarte mult despre seriozitatea cu care au abordat cumparatorii acest targ.“ „In conditiile in care se urmareste eficienta si asigurarea unor conditii optime pentru afaceri reale, numarul maxim de participanti nu poate fi mai mare de 12 pentru fiecare parte, cumparatori sau producatori“, a declarat Raluca Dumitrescu – Event Manager la Wine Syndicate.

Urmatoarea editie va avea loc in luna mai, imediat dupa varful de vanzari din perioada sarbatorilor Pascale, si va asigura premisele unor cresteri de volume pentru producatori in perioada de vara.

Cum ti se pare?

Dacă v-a plăcut acest articol, dacă vă plac evenimentele cu oameni frumoși sau dacă sunteți interesați de cultura wine & lifestyle, vă puteți abona (cu cadou garantat, discounturi și surprize) la revista tipărită aici...