“Material girl and guys” – show deluxe sponsorizat de Alexandrion

Pentru romanii mai putin obisnuiti cu adevarata lume a luxului, cea care se incapataneaza sa arunce pe piata locala mai mult promisiuni decat produse, saptamana trecuta a avut loc un spectacol rarissim: o expozitie de arta si bijuterii initiata de Eleonora Fetsi, care a adunat in Sala Tronului din Muzeul National de Arta nu mai putin de 15 milioane de euro.

Expozitia a fost insotita de o degustare de brandy-uri speciale premium quality autohtone, cum sunt deja vinarsul Brancoveanu, invechit in butoaie de stejar, sau Afinata Saber, realizata la Radauti dupa o metoda traditionala. “Participarea noastra la aceasta manifestare a venit din dorinta crearii unei contraponderi romanesti, de cea mai buna calitate, la exponatele luxury aduse din afara”, a afirmat Dragos Dorobantu, brand manager Alexandrion.

Chiar daca micile frustrari din presa tabloida au dat un tur de forta printre piesele “de fitze”, expozitia a fost, in mare, dedicata frumusetii, nu preturilor, cu atat mai mult cu cat s-a desfasurat cu doar un pic inainte de ziua femeii. Pentru a avea o imagine cat de cat clara asupra dimensiunii evenimentului, trebuie precizat ca invitatii sunt designeri de notorietate mondiala, unii creand piese pentru case mari (inclusiv Ralph Lauren), insa care produc totul manual, la scara mica. Pentru a participa la acest show, multi dintre ei au fost nevoiti sa-si inchida magazinele din Grecia, pentru ca au adus aici mare parte din piesele pe care le mai aveau disponibile.

Preturile au fost, ce-i drept, pe masura – de la 4.000 la 170.000, cu cea mai mare parte dintre piese intre 20 si 40.000 de euro.

Una dintre cele mai seducatoare prezente, Christina Soubli, a prezentat mai multe colectii, dintre care una inspirata de opera lui Gustav Klimt, aducand aminte de traditia aurului de 22 de carate in bazinul mediteranean. Metal devenit fluid dinamic, aurul curge in snururi fixate neconventional, o piatra cu aparenta unui pentaedru se dovedeste a avea, in fapt, mii de fatete microscopice, alte pietre se reunesc in “buchete” – totul sub influenta intelepciunii estetice a Antichitatii de aur.

Loukas Mainas a popus primul ceas fabricat in Grecia – daca ei au inventat timpul, de ce sa fi avut nevoie de ceasuri pana acum?! – “Louann Watches”, o serie cu bratari de aligator sau aur, cu multe jocuri de diamant, aur alb, rosu sau galben si – rar – argint de cea mai buna calitate posibila. Alaturi de aceste ceasuri, pentru “material guys” au existat si bijuterii inspirate de orologerie, semnate de acelasi designer.

Nikos Stamatiadis a fost, probabil, designerul care a reusit sa incastreze cel mai bine diamantele mici, dar abundente, intr-o reinterpretare a stilului clasic grecesc, in timp ce Elena Votsi (provider al lui Ralph Lauren) s-a intors la jocul cu materii brute, la pietre semipretioase mari si aparent neslefuite, care au reusit sa puncteze elegant in mijlocul preciziei microscopice a celorlalti expozanti. Ca veni vorba de precizie, nu a lipsit nici un orologier de prestigiu international, Paul Picot, ai carui oficiali ne-au declarat ca sunt doar la un pas de a-si deschide o reprezentanta in Bucuresti, singurul lucru ramas de facut fiind sa gaseasca partenerul potrivit. Daca adaugati la toate acestea si o oferta incredibila de croaziere de 2 – 10 persoane pe yachturi de lux, precum si o expozitie a celor mai in voga pictori greci, veti avea o imagine completa (desi saraca vizual) asupra cadoului facut Bucurestiului in Saptamana femeilor.

Nu se stie inca – discretia fiind o regula nescrisa a pietei de lux de oriunde din lume – cate femei au fost facut fericite cu bijuteriile expuse, insa putem intui ca au fost destule, dat fiind ca mai multi designeri au recunoscut ca s-au gandit serios sa aduca o parte dintre colectii si in Romania.