„Abruzzo…Oil, Wine & Co”, o punte catre Romania

Proiectul „Abruzzo Oil, Wine & Co” se naste din dorinta de a stimula numeroasele intreprinderi mici si mijlocii din regiunea Abruzzo sa se masoare cu noile oportunitati de internationalizare, prin intalniri cu operatori economici interesati de patrunderea pe piata romaneasca a vinului si uleiului din regiunea Abruzzo. De multa vreme partener notabil in ceea ce priveste exporturile regiunii Abruzzo in alte sectoare, Romania reprezinta o zona de mare interes pentru exportul excelentei din domeniul traditiei enologice si gastronomice.

Publicitate
Oprisor

La randul sau, Abruzzo, o regiune incantatoare din partea centrala a Italiei, scaldata de Marea Adriatica si predominant muntoasa (1.262.000 de locuitori si o suprafata de 10.798 de km. patrati), se poate mandri cu o gama bogata de produse alimentare de calitate deosebita, cunoscute si apreciate de acum pe multe piete straine. Prin acest patrimoniu vinicol si gastronomic – declara Marco Verticelli, asesor pe probleme de agricultura al Regiunii Abruzzo – se deschid nu numai noi oportunitati de dezvoltare economica, ci si posibilitati de intarire a raporturilor internationale, cu consecinte benefice de natura politica si culturala”.
Promovat de Regiunea Abruzzo, prin intermediul ARSSA (Agentia Regionala pentru Servicii de Dezvoltare a Sectorului Agricol in Abruzzo), si de Institutul Italian pentru Comert Exterior (ICE), proiectul „Abruzzo Oil, Wine & Co.” prevede numeroase intalniri intre operatorii din Abruzzo si cei din Romania, precum si diverse activitati conexe ce au drept obiectiv implicarea institutionala si economica a Romaniei si totodata intarirea posibilitatilor de cooperare.

Evenimentul, organizat recent la Bucuresti, a avut ca scop prezentarea proiectului de promovare a produselor tipice din Regiunea Abruzzo ziaristilor, autoritatilor locale si operatorilor economici din domeniu. S-au furnizat informatii privitoare la sectorul agro-alimentar abruzzez si vor fi ilustrate diversele activitati organizate pentru promovarea ofertei regionale in Romania. La incheierea programului diminetii a fost organizata o degustare de produse tipice, in cursul careia operatorii locali au putut aprecia excelenta produselor alimentare din Abruzzo.

Publicitate

Pe langa evenimentul organizat, in cadrul programului „Abruzzo Oil, Wine & Co.” au mai fost organizate doua educational tours in Italia, cu vizite si degustari in crame din regiune; prima vizita s-a desfasurat in luna mai, cealalta este prevazuta sa aiba loc la sfarsitul lunii iunie.

Momentul culminant al proiectului va fi deschiderea, prevazuta pentru luna iulie, a unui show-room permanent la Bucuresti, unde vor fi expuse o gama larga de produse tipice si se vor organiza periodic degustari si evenimente promotionale.

„Abruzzo Oil, Wine&Co” reprezinta o oportunitate de business pentru ambele parti: operatorii romani vor putea interpreta proiectul ca pe o ocazie de a dezvolta noi filoane de afaceri, iar intreprinzatorii din regiunea Abruzzo vor avea posibilitatea de a profita de interesantele oportunitati pe care le ofera o piata aflata in plina dezvoltare, care a inregistrat in ultimii ani trenduri pozitive de crestere, urmand un curs care deocamdata nu da semne ca s-ar putea intrerupe.

Schimburile comerciale italo-romane in sectorul agroalimentar

La 31 decembrie 2006 Italia se afla pe primul loc in volumul total al schimburilor comerciale ale Romaniei cu 15,9% (10,6 miliarde de euro), respectiv pe primul loc la exporturi cu 17,9% (4,6 miliarde de euro) si la importuri cu 14,6% (circa 6 miliarde de euro), ceea ce reprezinta un sold in favoarea Italiei de 1,4 miliarde de euro.

Volumul schimburilor bilaterale in euro a inregistrat, fata de aceeasi perioada a anului 2005, o crestere de 13,8%, respectiv de 8,6% la export si 18,3% la import.

In cadrul schimburilor comerciale italo-romane, importurile de produse agroalimentare au atins o valoare de peste 120 de milioane de euro in 2006, inregistrand o crestere de 40% fata de anul 2005 si reprezentand 2% din totalul importurilor provenite din Italia.

Exporturile dinspre Romania catre Italia s-au cifrat in schimb la o valoare de 102 milioane de euro, in scadere cu 8,6 % fata de 2005.

Principalele produse italiene importate in Romania sunt cu precadere cele de larg consum: paste fainoase, in majoritate uscate, ulei de masline, conserve de rosii si legume, sucuri de fructe si biscuiti.

Intr-un clasament al produselor agroalimentare made in Italy (conform datelor furnizate de ISTAT pentru 2006) pe primele locuri se afla carnea si produsele din carne (35,9 milioane de euro, din care produse pe baza de carne prelucrata si conservata 2,2 milioane de euro), conservele de legume si fructe si sucurile de fructe (5,9 milioane de euro), uleiurile si grasimile (7,5 milioane de euro), cafeaua (6,7 milioane de euro), produsele de panificatie si biscuitii (5,7 milioane de euro), ciocolata, bomboanele (2,5 milioane de euro), produsele lactate si brinzeturile (1,6 milioane de euro). Italia a mai fost de asemenea principalul furnizor de paste fainoase (circa 2,7 milioane de euro), ulei de masline (3,1 milioane de euro), vinuri de masa si vinuri de calitate produse in regiuni delimitate (2,9 milioane de euro, din care peste 63% vin vrac) si vinuri spumoase (0,6 milioane de euro).