14 ani de ospitalitate „La Mama”

la mama 2In peisajul actual al industriei ospitalitatii, in care restaurantele, barurile sau cafenelele dispar la fel de repede cum apar, aniversarea a 14 ani reprezinta un adevarat record de longevitate. La aceasta „venerabila” varsta a ajuns conceptul de bucatarie „citadina romaneasca”, La Mama, dezvoltat de catre Catalin Mahu. De fapt, sfarsitul lunii februarie marcheaza 14 ani de la deschiderea primului restaurant al unei retele ce anul trecut a ajuns la cota opt.

Publicitate
Domeniul Bogdan

Acum 14 ani nu indrazneam sa ma gandesc ca voi ajunge aici, cu toate ca gandurile nerostite erau mari. Atunci cand le impartaseam prietenilor mei planurile mele in acest domeniu, nu ma priveau cu foarte multa incredere”, isi aminteste Catalin Mahu, subliniind ca motivatia sa a plecat din „dorinta de a dezvolta, din nevoia de a face mai mult, de a demonstra ca un astfel de concept are sens si succes”.

Potrivit proprietarului lantului de restaurante La Mama un factor foarte important in dezvoltarea conceptului a fost acela ca nu a fost privit ca o „afacere carciumareasca”: „Ca structura, nu sunt carciumar, eu sunt inginer! Pot sa spun cel mult ca sunt manager”.

Publicitate
IPPU

DSC_1259De 14 ani, La Mama nu numai ca vine cu o bucatarie gustoasa si corecta, dar ofera si un loc in care bucurestenii sa se simta bine. „Motivatia de a dezvolta reteaua de restaurante s-a bazat pe cererea tot mai mare de restaurante bune. Intotdeauna a fost nevoie de restaurante bune, dar nu la modul «ai un bucatar bun, care face mancare buna si te multumesti cu atat». Un restaurant bun nu este unul in care doar se mananca bine. Oamenii vin la restaurant ca sa se simta bine! In conceptul La Mama, secretul succesului a constat in faptul ca am reusit sa rezolvam ecuatia mancare buna, atmosfera placuta si relationare cu clientii”.

la mamaCatalin Mahu considera ca dezvoltarea unei relatii cat mai sincere cu proprii consumatori reprezinta unul dintre factorii de baza ai unei afaceri de durata in domeniul restaurantelor. „Este primordial pentru o astfel de afacere sa dezvolti o relatie cu clientii tai, deoarece comunicarea si promovarea pe care o fac acestia este mult mai buna decat alte tipuri de promovare, eu o numesc «marketing in farfurie»”, mai afirma proprietarul La Mama. Acesta mai sustine ca odata cu venirea crizei consumatorii au devenit mai selectivi, „insa acest lucru este de bun augur pentru restaurantele bune, pentru ca in momentul in care clientul alege sa se intoarca la tine, el iti ofera un vot de incredere”.

La 14 ani de existenta, matematica La Mama s-a putea rezuma si la cele cateva milioane bune de sarmale, ciorbe de burta, snitele sau gratare servite clientilor, insa la fel de important de retinut sunt si cele 8 restaurante deschise in Bucuresti pana in 2012 – alte doua urmeaza a fi deschise in 2013, un restaurant sezonier pe litoral, cei peste 5000 de clienti zilnici, sau cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, inregistrata in 2012, fara sa mai punem la socoteala si cele trei cafenele Cafepedia.