Accent: Primavara – de 10 ori mai roz

Evenimentul de crestere a vizibilitatii vinurilor rose la mai multe restaurante din Capitala s-a incheiat de putin timp, la ora la care scriu aceste randuri. Suntem inca departe de a fi primit intreg feedback-ul de la partenerii implicati, alaturi de Vinul.Ro, in prima actiune concertata de promovare on-trade. Dar cateva concluzii pot fi trase, in urma observatiei directe, precum si „pe cifre”.

Publicitate

Odata cu „Primavara in rose”, lucruri interesante s-au developat cu claritate. Unele erau intuite de catre toti cei implicati in afacerea cu vinuri de calitate, altele erau doar banuite. Pe de-o parte, reactia publicului a fost una de satisfactie: selectia de rose-uri propusa spre delectare a fost considerata, de catre cei care au luat contact cu ea, drept un serviciu suplimentar furnizat de catre respectivele restaurante. Fie ca au incercat ulterior sau nu unul sau mai multe vinuri, consumatorii au apreciat efortul.

Pe de alta parte, managerii si lucratorii din restaurantele partenere au constatat cu proprii ochi – si uneori cu surprindere – ca nu au doar o clientela interesata de cafele, ape minerale, citronade si bere (asa cum exista prejudecata ca se intampla in Centrul Vechi al Capitalei). Odata „ofertati” cu o diversitate de rose-uri la preturi prietenoase, consumatorii s-au lasat antrenati: bauturi precum spumantele, care se vindeau doar la zile de nastere si la botezuri, au fost degustate si apreciate. Comenzile catre bucatarie au crescut, notele de plata si tips-urile au devenit mai generoase, restaurantele s-au populat cu clienti dornici sa experimenteze ceva nou si sa plateasca pentru aceasta oportunitate.

Publicitate
Caloian

Atmosfera in restaurantele participante la actiune – desi imposibil de masurat cu exactitate – s-a imbunatatit, a devenit mai sofisticata si ceva mai eleganta. Chiar daca uneori galagioase, grupurile mai mari sau mai mici de amatori de rose au creat acea senzatie reala si palpabila ca exista si in Romania public educat catre gusturile bune. ªi asta a atras alt public din aceeasi categorie, care s-a regasit in ambianta respectivelor restaurante. Multi clienti noi au fost castigati astfel.

Care, la randul lor, vor aduce clienti. Fireste ca aceasta prima actiune de promovare a vinului a avut si neajunsuri: de la afise care adeseori nu erau vizibile sau ospatari care se jenau sa poarte insemnele promotiei (papioane si mansete roz) pana la lipsa din stoc a unora dintre produse, ori insuficienta instalatiilor de racire pentru toate vinurile promovate, lipsa de cunoastere a produselor promovate de catre unii ospatari si altele. Cu toate astea si cu toate ca cifrele, in valoare absoluta, nu au fost spectaculoase, tendinta a fost clara: pe perioada de desfasurate a „Primaverii in rose”, in restaurantele partenere vanzarile au crescut de aproape zece ori.

La fel si satisfactia iubitorilor de vin.