Adela Cătălina Bulic: din PR, în Wonderland. Pentru că inorogii există

Adela este unul dintre cei mai buni oameni de comunicare din domeniul ospitalităţii şi spun asta pentru că toate evenimentele și comunicările brand-urilor de care se ocupă sunt foarte reuşite: profesioniste, dar şi cool. La fel ca ea. De fapt, ceea ce face e mai complex, pentru că, pe lângă munca de PR, construieşte poveşti de la zero; se prezintă ca brand strategist, storyteller şi storymaker. Acum se ocupă de thehappyfew – firmă de hospitality consulting şi blog de slow travel şi e şi antreprenor – coproprietar al clătităriei Creperie D’Amour.

Publicitate
Domeniul Bogdan

“Să vezi un inorog e mare lucru. Pentru că sunt foarte rari, desigur, dar şi pentru că nu se arată oricui. Probabil că majoritatea oamenilor nu l-ar vedea nici dacă ar galopa în faţa lor. Ceea ce e bine, şi pentru ei, şi pentru noi cei few şi happy. La mine cred că a fost din cauza încăpăţânării de a crede în minuni şi de a trăi printre ele. Între timp am întâlnit şi alţi oameni care cred în inorogi. Pentru ei, the happy few, site-ul ăsta e loc de întâlnire şi playground”, aşa îşi prezintă Adela site-ul thehappyfew. Dar, deşi crede în inorogi, ea e unul dintre cei mai cu picioarele pe pământ oameni pe care eu i-am cunoscut.

Adela, spune-ne mai multe despre www.thehappyfew.ro
Este proiectul meu personal, o variantă relaxată de company website meets travel blog meets collection of wonders. Când am lansat proiectul de hospitality consulting, era nevoie de un site de prezentare, însă ultimul lucru pe care mi-l doream era unul care să se ia foarte în serios. Pe de altă parte, toată lumea care mă cunoaşte ştie că am un viciu mare: călătoriile. Doar că niciodată nu e timp să spui poveşti sau să răspunzi tuturor întrebarilor de genul: “unde să merg, să fie cu mare, cu castele şi fără oameni?” Aşa că am promis să pun totul în scris, cu poze şi iată www.thehappyfew.ro. E un proiect de nişă, blog de slow travel şi platformă de prezentare a serviciilor de consultanţă oferite. Acum am inclus şi servicii de tailored escapes pe câteva destinaţii, exact răspunsul la o întrebare precum cea de mai sus.

Publicitate
IPPU

De ce PR (și) de horeca?
Pentru că așa a fost să fie și pentru că e mare nevoie. 10 ani de PR sunt o aventură completă, am lucrat pe conturi din mai toate industriile și în era de dinaintea crizei şi după, cu coordonate și context schimbate total, atât de partea clientului, cât şi de partea comunicatorului, nu mai vorbim de media. E firesc să te specializezi pe o industrie; eu sunt pasionată de hospitality. Faptul că am avut şansa să lucrez cu mari specialişti şi să mă implic direct în proiecte definitorii, precum Epoque, Ramada, HORA a fost decisiv. Pentru un hotel sau restaurant e vital ca strategia de comunicare să fie integrată în management, să existe coerenţă şi consistenţă a discursului, de la pre-opening, la maturitate. PR-ul e doar o componentă strategică; trebuie să ne gândim întotdeauna la brand în ansamblu, căci un brand puternic creează loialitate, un brand cu o personalitate definită are o relaţie reală cu consumatorul, mizează pe valori comune şi vinde. În acest domeniu, unde reviews make you and reviews break you, comunicarea e la fel de importantă ca operaţionalul şi trebuie să se reflecte în operaţional.

Cele mai dragi proiecte…
Am multe, pentru că mă implic numai în ce cred. Hotel Epoque e special, am lucrat din stadiul de pre-opening, iar felul în care s-a impus e fantastic, un adevărat success story al proiectelor din ospitalitate. Creperie d’Amour e o mare iubire pentru că, dincolo de sentimentul de apartenență, sunt foarte mândră de brand şi de comunitatea formată în timp record pentru o afacere-hobby. Lansarea vinurilor Liliac, promovarea unor destinaţii atipice de călătorie – sunt multe proiecte de care m-am ataşat, deoarece, pe lângă provocările strategice, au necesitat construcţia poveştii de la zero.

Lacunele mari ale ospitalităţii românești ar fi…
Cultura de profil. Atitudinea. Respectul. Problemele palpabile: legislația, fluctuația personalului şi a calităţii serviciilor sunt expresii ale lipsei de cultură a ospitalităţii şi a atitudinii greşite, incomplete, nesincere. E nevoie de școli de specialitate, de formatori reali și de pasiune. Nu degeaba motto-ul HORA e “Bun simţ, bun gust, bună credință”.
Adela_4jpg

Ai avea niste recomandări pentru antreprenorii din domeniu?
Nu mă erijez în sfătuitor, dar ca antreprenor știu că atunci când ai o idee fixă, nu te laşi până nu o pui în practică, indiferent de riscuri. Ca om de brand, le-aş zice să investească într-un specialist, să nu înceapă economia tocmai la branding, căci un amator costă mai mult pe termen lung, iar amatorismele costă afacerea. Ca frate antreprenor le-aş zice să se înconjoare de oameni cu voinţă de implicare şi voie bună. Oaspetele are al şaselea simţ pentru fake-uri, fie ele servicii sau zambete. Şi neapărat să rămână la cârmă, nu la birou.

Câteva recomandări de locuri must try…
În România, fuga la bunici din când în când. Ca metaforă, ca stare. Câteva zile în Apuseni, un cules de căpşunică în octombrie, saltea de fân cosit, stele pe cer. Afară , Quinta do Lago în Algarve. The Yeatman în Porto. Două săptămâni la fermă în Chianti. Cules de scoici în Bretagne.

Cele mai mișto experienţe culinare?
ElBulli-ul lui Ferran Adria. Late breakfast la Il settimo cielo cu vedere la Canal Grande, în salonul de la etajul 7 la Bauer Il Palazzo. Stridiile venite în port la Cancale. Nuntaşi mâncând galettes completes într-o creperie lângă Trinite-sur-mer.

Cel mai bun vin pentru tine…
Vinul devine o poveste personală, legată de caracterul său, de asocierile induse, de stare. Îmi amintesc că, după o seară de degustări de vinuri, salam de mistreţ şi parmiggiano în Montepulciano, am plecat cu 4 sticle de Nobile de Gattavecchi, jurând că-i cel mai bun din lume. Am mai jurat de multe ori. Un Terre Nerre pe Etna, unde via creşte pe pante abrupte şi se hrăneşte cu minerale secrete din lavă, poate fi divin. Ce să mai vorbesc de un Old Tawny Port la apus, unde Douro se varsă în ocean, în Vila Nova de Gaia. Cel mai bun vin din lume e un vin bun băut într-un moment magic.
adela_bulic_4

Despre, pe scurt 
• Brand Strategist / Owner @ Thehappyfew
• Coproprietar Creperie D’Amour
• Membru fondator HORA (Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România)
• 10 ani experienţă PR şi comunicare, din care 6 Group Account Director la Presage Strategic Communications. Anterior, marketing şi comunicare BPI România, redactor şef First Class Magazine, translator
• Din portofoliu: Epoque, L’Atelier «art culinaire», Ramada, Trend Hospitality, Creperie d’Amour, HORA
• Know how: branding, PR / comunicare, copywriting, travel consulting / planning