Advertorial – Charme Reinventat

Proiect realizat cu sprijinul Senator Wine.

Acum aproape un deceniu, a vorbi despre Centrul Istoric al Bucurestiului parea, in cel mai bun caz, o gluma reusita. Aparusera, e drept, mai multe locatii decat se inregistrau la inceputul actualului mileniu, insa aromele de mici si de bere populara dominau o zona altminteri insalubra si deloc sistematizata. A incerca sa te gandesti la bun gust si la gastronomie intr-un asemenea spatiu parea de-a dreptul o utopie.

Si totusi, cineva a crezut in aceasta idee, aparuta, dupa cum afirma managerul Emil Manea, in timpul unui party. „A contat mult ca patronii au crezut in reorganizarea Centrului Istoric. Era un trend in toata lumea, Bucurestiul nu putea face exceptie”. Astfel, in iunie 2006, pe strada Smardan, la numarul 12, se deschidea Restaurantul Charme, care propunea ceva total diferit de peisajul Lipscanilor de altadata. Structurat pe doua niveluri, lounge si restaurant, Charme incerca sa contraatace omniprezenta ceafa cu cartofi prajiti cu preparate mediteraneene, servicii de calitate si o oferta diversificata de bauturi. Sigur, amenajarea mai lasa de dorit, mesele de sticla si scaunele usor incomode nu reprezentau cea mai buna alegere, insa savoarea preparatelor, amabilitatea personalului si, bineinteles, pozitionarea la un nivel superior al locatiei i-au creat repede o clientela. Alungata insa in mare masura de transeele create de lucrarile de restaurare a strazii, ce au tinut pe toata durata anului 2007. Din 2008, insa, lucrurile au reintrat in normalitate. Ba chiar au evoluat, daca amintim ca in acel an a aparut in bucatarie actualul chef, Augustin Paraschiv, care a ridicat nivelul de savoare al preparatelor. Redecorarea, un adevarat update, a mai adus un plus pentru Charme, care, astazi, in cei aproape 200 de metri de spatiu util, poate primi 80-90 de clienti. Vara, numarul clientilor poate creste cu inca 30, gratiei unei terase generoase si, ce e foarte important intr-un spatiu extrem de aglomerat, bine delimitata de lumea dezlantuita.

Rafinament pe farfurie

Un punct forte al restaurantului este meniul. Si cel de mancare, si cel de vinuri. Pana acum doi ani, cel de mancare se schimba o data pe an, insa in ultima vreme este revizuit la sase luni. Raman, insa, cateva feluri la care clientii nu vor sa renunte. Salata Santorini cu muschi de vitel feliat, ruccola proaspata, rosii cherry si sos cu otet balsamic de Modena, Piept de pui picant cu cinci ingrediente asiatice, Lasagna sau Muschi de vita invelit in frunze de vita de vie la cuptor in crusta de sare servit cu sos Bearnaise sunt doar cateva dintre ele. Unul, Clatite cu somon afumat si porumb, a fost chiar reintrodus, dupa cateva saptamani de absenta, cerut insistent de unii dintre cei mai constanti clienti ai restaurantului. Sunt, insa, foarte multe preparate care iti fac cu ochiul in meniul suficient de bine structurat. La Aperitive si salate iti iau ochii o Salata de cruditati cu piept de curcan si nuci sau un Tartar de somon si ton cu germeni de ceapa si cubulete de avocado, din Supe creme trebuie incercate macar Supa alsaciana de ceapa sau Supa de fructe de mare cu pulpa de rosii, usturoi, foi de dafin, sofran si sare de mare. Carnea e baza si acopera o paleta larga de gusturi, pentru ca gasesti pui, rata, vita, berbecut, porc, peste si fructe de mare. Pentru amatorii de trufe exista chiar si un Piure de cartofi noi cu trufe proaspete si sare de Himalaya. La capitolul Desert, oferta este mai redusa. Doar cantitativ, pentru ca Tarta de branza cu sos de fructe de padure sau Pannacotta cu sos de capsune si menta au deja clienti statornici, care nu pot intra la Charme fara sa le savureze.

Vin la pahar si petreceri tematice

Pentru ca detine si un spatiu tip Lounge, Charme are o oferta cel putin la fel de bogata si in ceea ce priveste bauturile. Cocktail-uri de toate felurile, fie ele Regular sau Large, Long Drinks, dar si suficiente etichete de Scotch, Bourbon, Rom, Vodca, Tequila, Cognac si Brandy, Gin, Absinth si bere. Surprinde, insa, varietatea de vinuri, pe care o regasesti intr-un meniu separat, poate si pentru ca se schimba ceva mai des decat cel de mancare. Mai mult, Charme este una dintre putinele locatii care s-a dotat cu Enomatic, astfel ca poti sa ceri si vinuri la pahar. E drept, nu pe toate, doar noua sortimente deocamdata, dar tot e ceva. Un motiv in plus pentru ca Charme sa fie o locatie cautata pentru petreceri corporate sau private, vernisaje, lansari de vinuri sau alte evenimente. Numai ca Charme nu se opreste aici. Iar daca mergeti prin Centrul Vechi si, la miez de noapte, veti vedea un stol de vrajitoare fugarit de o cireada de satiri, sa nu va speriati. Ar putea fi vorba de una dintre petrecerile tematice care vor avea loc lunar la Charme, incepand din primavara.