Afaceri cu petreceri the date. by Vlad Mihălăchioiu, cu Alira

Conceptul de petreceri the date a aniversat în luna mai trei ani de când adună în București și în țară sute de tineri care vor să se distreze într-un stil neconvențional, în locații speciale, alese atent pentru vibe-ul pe care îl transmit, în compania vinurilor Alira și a cocktailurilor care completează experiența personalizată. Antreprenorul Vlad Mihălăchioiu este responsabil de conceptul și de succesul the date., dar și de proiectul de antreprenoriat Bucharest Business Club, care este o rețea de networking între tineri antreprenori, din București și din țară. Am stat de vorbă cu el despre începuturile the date., tematicile petrecerilor și Bucharest Business Club.

Vlad Mihalachioiu, responsabilul de succesul the date. si Bucharest Business Club

Doar locații neconvenționale și tematici unice pentru the date.

– Cum a început povestea the date?

Cred că nu am povestit niciodată într-un interviu cum a apărut ideea. Spun asta pentru că, de obicei, cele mai bune idei apar într-un cadru oarecum banal. Era o seară de weekend petrecută în oraș și, odată ajunși acasă, am constatat că ne simțim puțin dezamăgiți. Adică, trăim în unul dintre cele mai vibrante orașe europene, suntem referință pentru viața de noapte… totuși, parcă lipsea ceva. Și, dacă ai mintea pregătită pentru antreprenoriat, e nevoie doar de o sămânță din care să crească ideea unor petreceri tematice cum nu făcea nimeni.

– Ce te inspiră în alegerea tematicilor și locațiilor unde se vor desfășura petrecerile?

În primul rând am căutat mereu locații neconvenționale care să găzduiască petrecerile the date. E ca atunci când spui că o poză transmite o mie de cuvinte. E un clișeu, desigur, dar simți că e locul potrivit de la prima vizită. Odată identificată locația (poate fi și în aer liber, nu ne limităm la clasic), începem brainstorming pentru tematică. Deja am o echipă care știe foarte bine cum lucrăm, ce așteptări s-au setat de la aceste petreceri, cine e publicul țintă. Ideile bune și punerea lor în practică sunt mereu un efort colectiv.

– Cât costă biletul și ce este inclus în el? Care a fost cea mai scumpă petrecere?

Prețul biletului – al brățării de acces, de fapt – începe la 30-35 lei și poate ajunge la 400 de lei. Trebuie să subliniez aici – și o să tot repet – oferim experiențe unice, nu evenimente de serie. Dacă mergi la film, primești contra unui cost similar experiența din sala de cinema alături de alte 50 de persoane. Noi vindem brățări de acces pentru evenimente gândite îndelung și puse în scenă ca și cum ești singurul spectator. E posibil să exagerez puțin, dar e important să înțelegem că evenimentul este mereu construit de la zero, adaptându-ne la locație. Cea mai scumpă este, desigur, petrecerea de Revelion – care se ține în locații premium, cu servicii pe măsură.

Succesul The Date nu se măsoară după încasări

–  Care a fost cea mai de succes petrecere? Nu neapărat din punct de vedere al încasărilor, cât al feedback-ului pe care l-ai primit de la cei care au participat.

Sunt multe petreceri care au rămas ca amintiri foarte plăcute în memoria mea. Succesul este subiectiv și nu e determinat de încasări. Eu mă bucur când muncesc mult pentru a livra un eveniment extraordinar – și primesc confirmarea că am făcut ce trebuie atunci când invitații se bucură de tot ce am pregătit pentru ei.

A fost un real success să umplem săli/arene la Cluj-Napoca și Timișoara încă de la prima ediție a petrecerilor în aceste orașe. Nu am replicat ceea ce învățasem la București, am mers acolo, am luat pulsul și am petrecut adaptat la noul public. Satisfacția e atunci când primești mesaje de genul: Când mai veniți la noi?

–  Meniul de băuturi este conceput special pentru fiecare party ?

Vinurile Alira, un ingredient important al retetei de succes “the date.”

Parte dintr-o experiență personalizată e și atenția acordată meniului de băuturi. Lucrăm cu un mixolog premiat pentru petrecerile the date, tocmai pentru că ne dorim să creăm referințe ca gust inițial și apoi ca experiență. Avem și un cocktail trademark, rețetă secretă, care se servește cu o pralină creată special pentru a-l acompania – e un echilibru de arome și senzații.

–  Ai început în București, apoi au apărut petrecerile în țară. O mișcare firească, aș zice, având ăn vedere succesul de care s-au bucurat. Care a fost evoluția?

Inițial organizam petrecerile trimestrial, ceea ce era normal pentru vremea respectivă. Era normal, pentru că eu schimbasem cu totul domeniul, învățam din mers și încercam să simt transformările din domeniu și așteptările participanților.

Treptat, am trecut la organizarea de petreceri lunare, ne-am extins și în țară și evident suntem foarte ocupați în luna decembrie, când organizăm o petrecere tematică și petrecerea de Revelion. Nu am crescut forțat frecvența, ne-am extins pe măsură ce căpătam încredere și experiență.

 

Bucharest Business Club – celălalt proiect al lui Vlad Mihălăchioiu – a ajuns la 60 de ediții săptămânale care reunesc antreprenori la sesiuni de networking și concursuri de creativitate, și care le oferă acces la know-how-ul unei baze de date diverse. Funcționează pe bază de membership fee (se încasează o singură dată) în valoare de 200 lei + tva, iar costul participării la o întâlnire este de 100 lei + tva (sunt diferențe foarte mici între țară și provincie). Există și evenimentele dedicate, precum tabere și târguri, acestea având costuri diferite, în funcție de locație și facilități.

Început la București (cum o arată și numele), BBC s-a extins în Cluj-Napoca, Timișoara și, mai nou, Galați-Brăila. “Se interacționează fiesc, fără constrângerile unei săli de meetinguri, fără presiunea de a dovedi constant că ești cel mai bun. La BBC o să găsești mereu oameni care să te inspire sau oameni cu care te poți identifica – toți greșim la un moment dat, dar împreună suntem mereu mai inspirați”, spune Mihălăchioiu.