„Am încredere în creşterea consumului de vin premium”

  • Later edit: puteți cumpăra vinurile Cramei Alira fără efort, offline sau online, în cadrul campaniei „Vinurile Dobrogei, altfel decât le știai”, de la Vinmag.Ro.

Fie că citeşte cărţi sau etichete alături de un pahar cu vin, fie că prinde mai mult curaj să cânte la chitară după un vin cu prietenii sau că încheie o zi de mers pe motocicletă cu un apus frumos din care nu lipseşte un pahar, toate pasiunile lui se leagă cumva cu vinul, ne-a mărturisit Marian Ivănescu, directorul comercial al cramei Alira. Este de câţiva ani în domeniu, însă prietenia cu vinul a fost dintotdeauna cumva „acolo”, spune el, iar acum se bucură că își hrănește pasiunea zi de zi.

Publicitate
IWCB

Este vorba, aşadar, de o congruenţă fericită job – pasiune, care se traduce printr-o implicare extrem de activă în promovarea brand-ului pe care îl reprezintă. Practic, din interiorul domeniului, îl vezi mai peste tot – de la discuţiile directe cu reprezentanţii HoReCa, principalul segment de piaţă căruia Alira i se adresează, la evenimentele proprii şi ale industriei. Marian Ivănescu coordonează tot ceea ce ţine de vânzările și promovarea cramei, iar rezultatele demonstrează eficacitatea muncii de echipă în care e implicat: în numai un an, vânzările producătorului de vin au crescut cu peste 90%, iar vizibilitatea în online ajunsese, la finalul lui 2015, de la locul 21, la locul 2.

marian_ivanescu_aliraElegant, evită răspunsurile la întrebările legate de strategiile şi obiectivele atinse de la venirea lui în WineRo (octombrie 2014) şi spune că, oricum, strategia globală comercială a companiei este prevăzută până în anul 2021. Exemple relevante sunt, cum spuneam mai sus, interacţiunea directă cu segmentele de piaţă vizate, comunicarea susţinută prin activări şi consecvenţa promovării în mediul online. Ca rezultate concrete, pe lângă creşterea vânzărilor menţionată, aş da un exemplu concret de promovare on-line: în urma unei lichidări de stoc a unui lot de rose din 2012, numărul de sticle vândute prin on-line shop-ul Alira, a crescut de la 500 la 2.000 într-o lună. „Financiar, poate că nu înseamnă prea mult pentru că vorbim de un discount, dar este un exemplu de creştere a volumului”. Marian Ivănescu se arată optimist şi în ceea ce priveşte sporirea vizibilităţii brand-ului datorată social media, având o pagină de facebook activă şi atractivă şi un număr de followers în creştere constantă (aproape 20.000).

Publicitate

Dar cum ajuns el la Alira și ce făcut în ultimii ani? Aflu, nu fără surprindere, că lucrează de numai de trei ani şi un pic în domeniu. După absolvirea de studii universitare și postuniversitare economice, s-a ocupat, timp de mai mulți ani, de administrarea de bugete de investiții pentru rețeaua de hypermarket-uri real, apoi a fost project manager şi pricing manager la Baumax. Experienţa şi „flerul” financiar l-au ajutat ulterior să estimeze corect preţurile sticlelor de vin produse la Vie Vin Vânju Mare şi aşa a ajuns aici, în momentul în care îşi dorea foarte mult să aibă libertatea de a concepe o strategie viabilă din punct de vedere economic pentru o companie.

A ieşit la un moment dat din industrie, cumva dezamăgit de „dezordinea” pieţei. Avea să revină nu peste mult timp convins de încrederea pe care i-a inspirat-o echipa de la WineRo, în special, Marc Dworkin, enologul Alira şi Dr. Karl Hauptmann, expert în economie şi business. I-a plăcut specificitatea vinurilor şi a avut încredere în potenţialul cramei (cine a gustat vinurile Alira cunoaşte probabil acea caracteristică a lor de „supracopt”, datorată strugurilor culeşi târziu, lucrărilor manuale şi atenţiei în vinificaţie, semnătura enologului Mark Dworkin). Marian este încrezător atât în ceea ce priveşte evoluţia cramei şi înţelegerea vinurilor de consumatori şi în general în ceea ce priveşte creşterea consumului de vin premium. „Chiar dacă acum piaţa locală per ansamblu are <<alte>> preferinţe, în timp, consumatorul cunoscător va sesiza diferenţele şi le va aprecia. Cred în creşterea consumului de vin premium. Studiile de impact la nivel european demonstrează o confirmare a unui trend uşor crescător, asta şi datorită faptului că vinul premium ajunge acum să fie mai uşor cunoscut şi înţeles de anumite categorii de consumatori”, conchide el.

vii_alira_wineroNoutăţi
Alira pregăteşte lansarea gamei de retail Flamma (pentru consumatorii „avizaţi”), cu vinuri ce vor avea preţuri de la 25 de lei, respectiv două cupaje: Merlot / Cabernet Sauvignon / Fetească Neagră şi Merlot / Cabernet Sauvignon baricat, precum şi un Sauvignon Blanc. De asemenea, construcţia cramei din Dobrogea, chiar între viile de la Aliman, urmează să fie finalizată către sfârşitul anului următor.

  • Later edit: puteți cumpăra vinurile Cramei Alira fără efort, offline sau online, în cadrul campaniei „Vinurile Dobrogei, altfel decât le știai”, de la Vinmag.Ro.

Flash interviu

– Marian, cum te-ai împrietenit tu cu vinul? A fost o întâmplare, ceva anume, care ţi-a indus pasiunea?
– Cred că m-am născut deja implicat în această prietenie. Pasiunea a fost acolo dintotdeauna, vârsta a fost cumva nepotrivită pentru consumul de alcool, până la un punct. Dintotdeauna mi-a plăcut să descopăr lucruri noi, iar vinul este unul dintre ele. La mine acasă, inclusiv în vremurile în care eram mai mult plecat, sigurele lucruri noi care se găseau erau sticlele cu vin. Cred că este moştenire de familie. Am auzit câteva poveşti din trecut care îl poziţionează pe străbunicul meu, pe Calea Moşilor, în Bucureştiul interbelic, alături de o baterie de vin şi o trupă de lăutari. Alţi oameni, alte vremuri, aceleaşi pasiuni.

– Care sunt cele mai interesante provocări pentru tine la WineRo, luând în considerare şi problemele din piață?
– Am provocări pe care mi le-am alocat singur. Ele ţin de eficientizarea proceselor interne, precum şi de performanţa pe care îmi doresc să o ating. Pentru moment vă pot spune că suntem pe drumul cel bun. Creșterile de anul trecut au permis dezvoltarea auto-sustenabilă a echipei Alira, începută în București spre finele anului și continuată recent în Cluj și Timișoara. Le mulțumesc colegilor pentru implicarea de care dau dovadă și le urez bun venit celor mai noi!

DSCN1049– Ai vinuri favorite, la modul general vorbind?
– Îmi place să citesc paginile fiecărui pahar cu vin. Deseori, prefer un vin necunoscut în schimbul unuia pe care îl apreciez deja. Mai am multe de degustat şi de învăţat despre vinuri ca să pot exprima categoric o preferinţă. Primul care îmi vine în minte, dacă mă gândesc la vinul preferat acum, este Luce 2006. Am avut fericita ocazie să îl întâlnesc anul trecut, în sticlă magnum, alături de Luce 2000 şi de alte vinuri excepţionale, dar acesta mi-a ramas în memorie pentru moment.

– Ce alte pasiuni mai are omul Marian Ivănescu? Ştiu ca mai eşti pasionat de motociclism – cum îl împaci cu vinul?
– Îmi place să aloc timp pasiunilor mele. Fericita situaţie prezentă implică una dintre ele ca job de zi cu zi – şi anume vinul. Cu toate acestea, aloc timp cititului, cochetez cu chitara electrică sau împart zilele libere între plimbări cu mototcicleta şi ciclismul de şosea. Toate se leagă cu vinul (vezi şapoul n.a.), găsesc întotdeauna contextul care îmi leagă pasiunile de vin. Oricare ar fi contextul, încurajez consumul responsabil de alcool, drept pentru care motociclismul şi vinul se pot completa, însă strict în ordinea amintită anterior: motociclism, apoi vin.

Numele cramei: Alira

  • Numele firmei: WineRo Crama SRL
  • Adresa: localităţile Rasova şi Aliman, jud. Constanţa
  • Mărci comerciale: Alira, Alira Grand Vin – horeca, Flamma – retail
  • Suprafaţă: 80 ha pe rod, plantaţii din 2006, pe rod din 2009, 2010, 2011
  • Soiuri: Merlot 43 ha, Cabernet Sauvignon 27 ha, Fetească Neagră 10 ha
  • Producție: 350.000 sticle / an
  • Caracterizare plantaţii. Regiunea viticolă Colinele Dobrogei face parte din Podișul Dobrogei, delimitat între Dunăre, Marea Neagră și frontiera cu Bulgaria. Particularități fizico-geografice: predominant relief de platou, ce alternează cu zone cu altitudine scăzută, sol caracterizat prin fragmentare, înveliş loessic și climat continental umed, propice stepei și silvostepei pontice și viei. Eco climat: cantitate mare de radiație globală (89 – 91kcal/cm) și de resurse heliotermice (IH = 2.37 – 2.45), în condițiile unor resurse hidrice dintre cele mai scăzute (CH =0.7 – 0.8). Regim de precipitații: scăzut (212 – 257 mm în perioada de vegetație). Particularități litologice: predomină depozite de loess, întrerupte de apariții de calcare cochilifere, de natură sarmatică. Loessul prezintă o textură luto-nisipoasă, iar pe versanți și pe solurile puternic erodate se întâlnesc rendzinele. Toate aceste caracteristici tehnice favorizează creșterea de viță-de-vie de o calitate superioară și a unor vinuri bogate, fructuoase.
  • Proprietari: Dr. Karl Hauptmann, Ghenadie Bobeică, Enolog consultant: Mark Dworkin, Enologi: Darius Pripon, Nicola Centonze. Director comercial: Marian Valentin Ivănescu
  • Contact societate: Calea Griviței nr.194, sector București, tel.: 021.63.72.273
  • Later edit: puteți cumpăra vinurile Cramei Alira fără efort, offline sau online, în cadrul campaniei „Vinurile Dobrogei, altfel decât le știai”, de la Vinmag.Ro.