Ana si Maria de la Jidvei, lansate oficial (galerie foto)

Dupa o prima prezenta la editia de primavara a targului GoodWine, unde au impresionat pe toata lumea datorita schimbarii de abordare in vinificare, cele mai noi vinuri de la Jidvei, Ana si Maria, au fost lansate oficial, in cadrul unui eveniment desfasurat la sfarsitul lunii mai, la Hotelul Marriott din Bucuresti.

Prezentarea celor patru vinuri din gama Owner’s Choice a fost initiata de catre Claudiu Necsulescu, proprietarul Jidvei, care a subliniat ca aparitia liniei marcheaza un moment important in evolutia cramei din Tarnave. „Este si un moment de suflet, deoarece vinurile poarta numele fiicelor mele, lucru ce ma obliga sa acord o atentie deosebita prezentarii gamei. Podgoria Jidvei are un potential deosebit, iar investitiile facute aici in ultimii 10 ani se ridica la peste 60 de milioane de euro. Un alt lucru cu care ne mandrim este faptul ca nu cumparam nici un kilogram de struguri, nici un litru de vin, iar acesta este principalul argument in favoarea calitatii vinurilor noastre”, a mai adaugat Claudiu Necsulescu.

Fiecare vin in parte a fost recomandat de cate un invitat special, cei prezenti fiind “ghidati” in degustare atat de catre  vinificatorii, Marc Dworkin si Ioan Buia, cat si de Dan Boboc, presedintele Asociatiei Degustatorilor Autorizati din Romania, si de Diana Pavelescu, degustator-expert ADAR. Enologul francez, noul consultant al cramei Jivdei, a declarat ca „a fost o surpriza nemaipomenita sa descopar Jidveiul si potentialul acestei zonei. Am intrat in aceasta noua aventura pentru a demonstra ca vinurile romanesti, in special cele de Jidvei, pot avea succes pe piata externa”.

Cele patru vinuri – Feteasca alba Maria, Pinot Gris Maria, Chardonnay Ana si Muscat Ottonel Ana, toate recolta 2011, se adreseaza, potrivit reprezentantilor Jidvei, segmentului premium. Iar intentiile acestora par, pana in acest moment, justificate atat de designul etichetelor, unul foarte elegant, cu o linie simpla, dar foarte atragatoare, cat si de calitatea vinurilor din sticla. Trei dintre vinuri au fost realizate impreuna cu vinificatorul Marc Dworkin, Feteasca alba, Pinot Gris si Chardonnay, iar cel de-al patrulea, un Muscat Ottonel, de catre enologul Ioan Buia.

Colaborarea cu Marc Dworkin a adus producatorului din Tarnave, al carui potential este unul foarte mare, o mult asteptata schimbare de stil. Cele patru vinuri au o tinuta expresiva, cu o constructie aromatica ce merge catre stilul clasic, complex, cu o rotunjime structurala, cu toate ca au o aciditate crocanta, tonica.