2024, Anul de Fetească: e curată, românească! O campanie națională de popularizare și vânzări marca Vinul.ro & partenerii, în HoReCa și retail

Lansări, conferințe, reuniuni de socializare, concursuri, degustări, dezbateri, semnalizări speciale la rafturile marelui retail, pe ușile și în meniurile restaurantelor TOT ANUL  >  “FETEASCĂ! E curată, românească” – cu această afirmație inițiem prima mișcare de promovare colectivă de anvergură națională a vinurilor produse din soiurile autohtone Fetească albă, Fetească regală și Fetească neagră. Acestor soiuri li se vor adăuga, pe parcurs, și altele tradiționale – după cum și rețelei de producție, comunicare și vânzări formată din partenerii Vinul.Ro i se vor adăuga noi companii și noi consumatori invitați să prețuiască și să aleagă vinurile bune românești. În afară de popularizare, campania vizează în mod direct ȘI creșterea vânzărilor.

Anul de Fetească și „Selecția Feteasca anului” la rafturi și în meniuri

Este o campanie integratoare – derulată fizic în retail și în HoReCa, dar și mai ales prin eforturi de comunicare – articole, comunicate de presă, participări la emisiuni radio-TV și podcasturi, postări în social media. „Aș îndrăzni să spun că e un fel de “proiect de țară pentru vinul românesc” – despre necesitatea căruia specialiștii vorbesc atât de mult, dar căruia nu i-au găsit o rezolvare concretă până acum. Noi simplificăm – util și cu respect – vinul românesc, focalizăm atenția publică prin această inițiativă” – Cezar Ioan, fondator și Publisher Vinul.Ro.  „Vrem să aducem Feteștile în inimile și pe buzele cât mai multor consumatori, dar și alte soiuri autohtone – ca “top of mind awareness”. Vizăm în primul rând categoria tineretului și a băutorilor nespecialiști – astfel încât toată comunicarea și toate activările vor ține cont de limbajul și de universul de interese comun acestor categorii pe care vrem să le atragem”.

Campania va avea la bază o listă limitată de vinuri reprezentative – “FETEASCA ANULUI / selecția Vinul.Ro” – care va fi promovată atât prin articole, cât și prin semnalizare fizică, la rafturi și la locațiile HoReCa partenere.

 

Sticlele din „FETEASCA ANULUI / selecția Vinul.Ro” vor purta autocolante distinctive, pentru a stârni un plus de interes

De ce Fetească?

Cuvântul “Fetească”, împărtășit de trei soiuri de struguri, este printre cele mai cunoscute nume autohtone de struguri pentru vin. Este, într-un fel, sinonim cu vinul în mentalul colectiv de la noi din țară – și vrem să-i securizăm o re-cunoaștere și o afinitate sporite. Una sau mai multe Fetești se regăsesc în plantațiile cu viță-de-vie din toate regiunile viticole ale României, ceea ce oferă o bază vastă de selecție a vinurilor, prețuri pentru toate buzunarele, diversitate a profilurilor aromatice și gustative, povești seducătoare și volume suficiente.

Barurile și restaurantele care găzduiesc campania „Fetească! E curată, românească” vor avea la intrare și pe mese materiale de semnalizare speciale, care să atragă atenția clienților asupra Feteștilor din meniu. Primele localuri care și-au anunțat adeziunea la mișcarea de idei dedicată vinurilor din soiuri tradiționale românești sunt partenerii tradiționali ai publicației – lanțul de restaurante La Mama și barul de vinuri Corks, din Capitală

Multitudinea de potențiali parteneri – producători, distribuitori, HoReCa-ri și retaileri – face și mai interesant proiectul, deoarece inițiativele, campaniile colective, sunt mult mai atrăgătoare, mai credibile și mai apreciate pentru publicul larg și pentru mass-media. O astfel de campanie are capacitatea de a coagula în mod concret și măsurabil energii care altfel s-ar cheltui în diverse proiecte cu miză individuală și cu efecte benefice mai reduse asupra ansamblului pieței.

De ce „curată, românească”?

Proiectul își propune – dincolo de popularizarea Feteștilor și a vinului românesc în general – să distrugă un mit dăunător: acela că vinul “industrial” ar fi făcut “cu chimicale” și ar fi cumva inferior celui “de țară”: “Așa cum am constatat, inamicul vinurilor bune este vinul prost. Și prejudecățile larg împărtășite – între ele, aceea că vinul așa-zis “bun, curat, de țară” ar fi mai bun decât cel produs în unități economice organizate, cu trasabilitate și tehnologie modernă, de către personal calificat prin studii solide în domeniu și prin practică (adeseori internațională) și beneficiind de recunoașteri legale și calitative în urma participării la concursuri de specialitate” – Cezar Ioan, fondator și Publisher Vinul.Ro.

Am demonstrat în trecut, cumpărând vinuri “de țară” și ducându-le la analize, că acestea sunt adeseori contrafăcute prin diferite metode și aduc prejudicii celor care le cumpără. Un aspect important de menționat e că doar vinul produs în sistemul industrial autorizat și certificat, în unități specializate, are potențialul pe termen lung de a deservi necesitățile interne și mai ales pe cele de export, generând prosperitate economică superioară pentru acest sector și contribuind la atragerea de turiști, la promovarea gastronomiei și a imaginii de țară, în general. Prin acest proiect, ne facem vocea producătorilor industriali onești pentru a demonta miturile dăunătoare și pentru a contribui la progresul acestui sector economic în ochii opiniei publice și ai partenerilor de afaceri din străinătate .

De ce Vinul.ro?

Încă de la înființarea sub acest nume, publicația Vinul.Ro a derulat proiecte de anvergură – uneori întinse pe mai mulți ani – pentru promovarea cu succes a unor idei și unor categorii de produse: “Revoluția Pleșcoi”, începută în 2005, a adus nu doar respectivii cârnați la celebritate națională și la vânzări mult sporite, ci a atras atenția în general asupra produselor alimentare tradiționale; “Cercul de Fetească” a adunat în total mii de persoane la degustarea și aprecierea vinurilor din soiuri autohtone și a generat mult conținut textual și vizual de calitate pe acest subiect; “Congresul național pentru gastronomia și vinurile din România” și Manifestul adoptat atunci au condus la legiferarea primei duminici din luna octombrie drept Zi națională dedicată acestui patrimoniu cultural și economic românesc. De asemenea, conferințele și ideile propagate, cărțile publicate și parteneriatele încheiate de Vinul.Ro, ca și anumite campanii punctuale, au avut o contribuție importantă la dezvoltarea culturii gustului în România.