Avanpremiera Prowein 2006

Au mai ramas mai putin de trei saptamani pana la cel mai mare salon de vinuri si bauturi spirtoase din Europa: ProWein Dusseldorf 2006: 26-28 martie.

Numarul expozantilor in 2006 a crescut fata de 2005 ajungand anul acesta la 3659, de la 2754. Totusi, ProWein 2005 ramane un record in materie de vizitatori, mai mult de 28.500, de acoperire mediatica – 660 de jurnalisti din lumea intreaga au prezentat zilnic cele mai importante informatii – si de evenimente surpriza: ultima zi a expozitiei a fost incununata de prezenta Printului Henrik de Danemarca.

Unul dintre secretele ProWein este organizarea impecabila. Spatiile de expunere sunt impartite in opt categorii, acoperind astfel toate domeniile legate de industria bauturilor alcoolice, accentul punandu-se insa pe vin, desigur. Anul acesta, ponderea expozantilor se concentreaza, ca in fiecare an de fapt, pe sectorul vinuri: 2648 de companii. Vinurile spumoase sunt si ele reprezentate de 481 de firme, iar bauturile alcoolice si-au dublat aproape numarul ofertantilor fata de editia precedenta: 298. Celelalte categorii ale manifestarii sunt: ape minerale, accesorii si materiale de expunere in spatiile de vanzare, servicii IT adaptate industriei, literatura de profil si servicii diverse. Remarcam ca si expozantii din sectorul de servicii, preponderent organizatori de evenimente si agentii de relatii publice, sunt de doua ori mai multi decat in 2005, respectiv 112 companii, fapt ce atesta categoric nevoia tot mai mare a acestui business de a beneficia de consultanta specializata in promovarea produselor.

Cu toate ca este in definitiv un targ de contractare, ProWein nu se limiteaza doar la intermedierea de relatii de afaceri, ci include in programul sau divers si multe evenimente destinate publicului larg si menite sa destinda atmosfera.

Pe langa degustarile si promotiile organizate in standurile expozantilor, organizatorii ProWein 2006 au pregatit o sala dedicata degustarii de vinuri si liqueur-uri, in permanenta la dispozitia vizitatorilor.

Aceasta este si aria de desfasurare a multor seminarii, proiectii de filme, concursuri de degustare si multe altele.

Daca anul trecut, delegatia romana a beneficiat de 20 de spatii de expunere impartite insa intre doar cateva firme, majoritatea foarte cunoscute pe piata de profil de la noi, in 2006 se face simtita prezenta multor firme noi, nume nu asa de sonore, dar care accepta provocarea intalnirii cu concurentii lor la nivel european. Prezenta companiilor romanesti la ProWein 2006 este co-finantata, in cadrul programului de promovare a exporturilor.