Concursul internațional de vinuri VINARIUM, aflat anul acesta la cea de-a XXI-a ediție, răspunde noilor tendințe de interes de pe piața mondială și le anticipează pentru România prin introducerea unor noi categorii de jurizare. Potrivit lui Cătălin Păduraru, CEO-ul competiției, vinurile BIO, cele orange/amber, cele produse în amfore/qvevri și cele fără alcool vor fi luate în considerare distinct, în premieră, la evaluările care au loc între 23 și 26 mai la Ploiești. În afară de aceste tipologii de produse, VINARIUM continuă să dezvolte conceptul de „artă din jurul vinului” ENOVART, devenit între timp marcă înregistrată, cu o invitație adresată artiștilor sau amatorilor de „a crea grafică & trompe de l’oeil (“păcălirea ochiului”), laviu en vin, pe orice suport (perete, vase ceramică sau lemn, hârtie, pânză) sau obiecte de decor, artă pură – folosind materii specifice cramei (doage, butoaie, sticle de vin, dopuri de plută, amfore, pahare și lista continuă) sau unele desprinse din universul creator, ale cărui limite noi nici nu le putem intui”. În plus față de alte instrumente tehnologice avansate folosite la notarea probelor, la stocarea și prelucrarea datelor, după ce deja de mai mulți ani organizatorii competiției au implementat tehnologia neurofeedback-ului (seturi de senzori sunt instalate pe capetele unor evaluatori și corelează datele electromagnetice astfel captate cu punctajele acordate de aceștia), nici Inteligența Artificială nu rămâne anul acesta în afara preocupărilor VINARIUM: CEO-ul concursului a folosit instrumente AI pentru a crea un set de imagini pe care le-a folosit în promovarea evenimentului și a partenerilor, dintre care puteți vedea două mai jos.
Alte articole