Brandul Microsoft vinde vinul

Un producator sud-african de vinuri a scos pe piata un vin care poarta marca Microsoft. Compania Stormhoek, detinuta de trustul Orbital Wines, a lansat la sfarsitul lunii trecute pe piata un vin special pentru compania Microsoft, avand pe eticheta mascota albastra a Windows Vista, “Blue Monster”.
Vinul “Blue Monster Sauvignon Blanc Reserve” a fost numit asa dupa personajul animat creat de catre Hugh MacLeod, directorul de marketing al companiei Stormhoek.
MacLeod a creat personajul in joaca, realizand o caricatura cu trimitere la compania Microsoft, pe care a postat-o pe blogul sau. Desenul a avut foarte mare succes, el fiind downloadat de foarte multi utilizatori de internet, totul culminand cu achizitionarea caricaturii de catre renumita companie americana.
Potrivit lui MacLeod, succesul caricaturii a determinat compania producatoare de vinuri sa posteze caricatura pe eticheta a acestui vin, insa, spune el, nu s-a dorit niciodata comercializarea acestui brand catre publicul larg.
Initial, Stormhoek a trimis mostre gratuit din acest vin vizitatorilor blogului lui Hugh MacLoed, cu speranta ca astfel vor aparea pe acest blog comentarii si note de degustare. Acest demers a dus la dublarea vanzarilor Stormhoek si cresterea actiunilor acesteia la bursa cu 19%. In a doua faza, MacLoed a postat pe blogul sau un cupon de reducere pentru Threshers, un renumit lant de magazine de vinuri din Marea Britanie. Potrivit reprezentantilor magazinului, cuponul de reduceri a fost downloadat de catre milioane de persoane, vanzarile Stormhoek crescand cu 60%.
Cu toate acestea MacLoed a negat ca proiectul “vinul Microsoft” reprezinta un demers prentru dezvoltarea companiei Stormhoek.

Publicitate
Ravago