Caloian din belșug, o campanie cu ediții limitate HoReCa și cu joc  

Teutonii-olteni* de la Crama Oprișor au luat din nou prin surprindere piața, la începutul acestei primăveri: după mai mulți ani în care au promovat prin campanii la nivel național vinurile din gama Caloian, au dat la iveală – la distanță de numai câteva săptămâni – două noi etichete purtând același nume de gamă și având același preț cu restul, dar cu caracter de ediții speciale. Rose-ul obținut doar din struguri de Fetească neagră și un Zinfandel (soi roșu) vinificat în alb, ambele din recolta 2015, beneficiază de etichete individuale – diferite față de cele cu care consumatorii gamei erau obișnuiți. Am stat de vorbă cu Gabriel Roceanu, directorul general companiei care administrează viile și crama din Mehedinți, pentru a afla amănunte suplimentare.

Publicitate
Samburesti

– Ce e cu aceste două ediții speciale în gama Caloian? Rose-ul, înțeleg, e obținut exclusiv din struguri de Fetească neagră, dar Zinfandel-ul alb? Nu ați mai avut acest vin în gamă?

Caloian Rose - feteasca neagra (Large)Menținem continuitatea în obiceiurile noastre, de a crea vinuri noi an după an. Strugurii din Oltenia ne provoacă, viticultorii și oenologii își pun în valoare, astfel, pasiunea și măiestria. În gama Caloian aveam până astăzi un singur Rose consacrat, cupaj din soiuri roșii. Noutatea vine din alegerea făcută de către noi în timpul campaniei de recoltare din toamna anului 2015. Ne doream foarte mult și un altfel de rose, și iată că acum oferim  consumatorilor un rose din Fetească neagră 100%, “mono-varietal” – sau, mai scurt, “varietal” în limbajul comun al breslei vinarilor. Va urma curând un alt vin rose, integral vinificat dintr-un soi roșu, “varietal”, la fel, integrat în gama Caloian. Va fi o surpriză, pregătim lansarea în câteva săptămâni. Acestea sunt ediții limitate având serii de maximum 7.000 sticle. Două ar fi motivele importante pentru care am ales să producem un număr limitat de sticle din soiuri unice în segmentul rose. În primul rând, ne dorim ca aceste rose-uri să fie consumate acum, rapid, primăvara și până la finalul verii, foarte aproape de momentul îmbutelierii. Tinerețea și prospețimea sunt calităti evidente în majoritatea vinurilor rose, iar noi le dorim consumatorilor să poată savura acum complexitatea de arome pe care numai un vin rose foarte proaspăt le oferă. Al doilea motiv important este preocuparea noastră pentru opțiunile clientului de oriunde ar fi el. La ferma Cramei Oprișor cultivăm multe soiuri de struguri roșii. Fiecare poate furniza rose-uri inconfundabile. Ne asumăm efortul de a produce acum volume mici, din fiecare soi, pe care clientul le evaluează, iar noi primim feedback. Clientul alege, cumpără, gustă și simte cel mai bine în ce măsură acel soi unic din care este făcut rose-ul atinge nivelul lui de satisfacție. Ne angajăm într-un “joc” la finalul căruia “câștigătorul” este ales de către clienți drept cel mai apreciat soi unic pentru Caloian Rose Varietal pe care îl vom produce apoi consecvent an de an.

Publicitate
IPPU

Caloian Zinfandel verdeCaloian Zinfandel alb este acum recolta 2015, iar seria limitată păstrează ritmul cu anii precedenți. Este binecunoscut faptul că la Ferma Cramei Oprișor cultivăm un singur hectar din soiul Zinfandel. Noua etichetă reprezintă o remodelare a mesajului vizual pe care vinul Caloian îl transmite. Deocamdată numai pentru aceste ediții limitate Caloian, consumatorii vor avea în față transferul de la imaginea surprinsă fotografic către subtilitatea desenului.

– Unde vor fi distribuite aceste ediții speciale? Nu vă e teamă că riscați să produceți confuzie în rândul consumatorilor sau partenerilor de afaceri?

Edițiile limitate noi din gama Caloian recolta 2015 sunt destinate exclusiv către partenerii din rețeaua HoReCa. Orice inovație poartă cu ea riscuri. Însă nu avem absolut deloc motive de teamă, atâta timp cât Zinfandel și Rhein Riesling sunt deja cunoscute de către parteneri ca fiind ediții limitate și în anii precedenți. Noutatea absolută este proiectul nostru cu rose-urile varietale, pentru care echipa Cramei Oprișor se implică susținut în comunicarea către parteneri și către piață a acestui concept de “joc” despre care vorbeam mai sus, temeinic construit și, până la urmă, credem noi, foarte captivant.

– Apariția edițiilor speciale în gama Caloian va continua? Anul acesta sau în viitor? Dar în celelalte game?

Păstrând cadența “jocului”, vom continua anul acesta cu vinurile proaspete ale sezonului 2015. Unele dintre ele vor fi îmbuteliate în ediții limitate și vor fi lansate la momentul optim către piață. Evident că în gamele din portofoliul Cramei Oprișor va continua îmbutelierea vinurilor deja cunoscute de către public. Pe lângă acestea, pregătim surprize periodic, așa cum am obișnuit clienții noștri. Astăzi, în mijloc de martie, înainte de înmugurirea viilor, ar fi riscant să ofer o indicație precisă despre un anume vin sau soi pe care îl dorim integrat ca noutate de viitor în oricare dintre gamele Oprișor. Însă, cu siguranță, vom face vinuri inedite în fiecare an.

– Apropo de partenerii de afaceri despre care întrebam mai sus: am observat că, la Târgul de vinuri de la ProWein Dusseldorf, Crama Oprișor a fost însoțită de mai mulți parteneri de afaceri – distribuitori, manageri de locații HoReCa. A fost dorința lor să vină să vadă cel mai mare târg de vinuri din Europa, i-ați invitat voi? Cum?

Pe lângă activitățile curente de producție și vânzare, derulăm un concurs cu partenerii noștri de afaceri. Pe parcursul anului 2015, din rândul partenerilor distrubuitori, s-au detașat câștigătorii. Concret, la finalul anului, aceștia au furnizat cele mai bune performanțe, nu numai din vânzarea efectivș, dar și listări, implicare, comunicare cu clienții finali, acțiuni de promovare, consecvență în achiziții și plăți. Suntem foarte bucuroși că în mediul economic actual românesc există, iată, și companii care produc excelență în business și dezvoltare. Premiul concursului a fost învitația de a însoți echipa Cramei Oprișor la târgul ProWein Dusseldorf, unul dintre cele mai mari evenimente de acest gen din lume.

– Veți continua să organizați și în 2016 o campanie națională de promvoare a gamei Caloian la fel ca și în anii trecuți – prin degustări în localurile partenere, prin meniuri și flyere speciale, prin stickere lipite pe ușile acestor parteneri? Având în vedere că aceste noi ediții limitate sunt – așa cum le spune și numele – limitate, câte șanse au consumatorii obișnuiți să apuce să le deguste?

Desigur, odată cu începutul primăverii, în ziua de 1 Martie, a început campania “Caloian din Belșug”, cu susținere din partea Vinul.ro, care se va desfășura de-a lungul celor patru anotimpuri. Fiecare etapă va atrage atenția asupra câtorva vinuri dedicate spre degustare și promovare în anotimpul potrivit, cu menținerea intensă a comunicării în ambele sensuri – de la noi către locații și apoi de la locații către Crama Oprișor. Suntem conștienți de șansele reduse ale tuturor consumatorilor români obișnuiți de a gusta fiecare vinurile Cramei Oprișor în ediții limitate. În același timp, nu ne dorim să mutăm atenția noastră spre cantitate mare, în detrimentul calității. Am speranța că toti cei care vor dori vinul, îl vor avea. Iar dacă apar solicitări de la clienți după epuizarea stocului, atunci vom acorda acestor clienți posibilitatea de a fi printre primii care gustă urmatoarele ediții limitate. Tot ce facem noi, inclusiv construcția de parteneriate sănătoase bazate pe încredere, continuitate și implicare, are ca scop final mulțumirea publicului iubitor de vinuri.

* Crama Oprișor, care în prezent administrează via replantată și prelucrează recolta de pe 250 de hectare în județul Mehedinți, este o investiție a companiei Reh Kendermann, unul dintre cei mai mari distribuitori de vin de pe piața germană. Printre cele mai cunoscute mărci de pe piața românească se numără – în afară de Caloian – Măiastru, La Cetate, Cabernet “Eticheta roșie”, Drăgaică roșie, Rusalcă albă, Smerenie.