Cand sticlele de vin vorbesc 8 limbi straine

A informa cat mai complet consumatorii, a-i tine la curent cu ultimele noutati legate de produsele sale  – iata visul oricarui facator de vin. Dezvoltarea telefoniei mobile deschide noi perspective la capitolul maketing direct. Aplicatia numita Tagdevin a fost lansata oficial in Franta,  in urma cu un an. Pusa la punct de un cercetator de la Universitatea din Nantes, ofera un nou concept: a face sticlele „sa vorbeasca”. Pe loc!!

Publicitate
IPPU

Tagdevin functioneaza dupa urmatorul principiu: pe sticlele de vin este aplicat un cod de bare 2 D, de tipul QR code. In fapt, un patratel de 2 x 2 centimetri,  un fel de timbru cu „imprimeu” futurist, care poate fi lipit pe eticheta, pe contraeticheta sau direct pe sticla.

Patratelul poate fi „citit” cu ajutorul unui smart-phone (iphone, Blackberry) – e suficient ca clientul sa faca o poza codului respectiv. In acest fel, consumatorul este redirectionat instantaneu catre un website, de unde afla totul despre licoarea pe care intentioneaza sa o cumpere: informatii legate de regiunea unde se cultiva strugurii, soi, terroir, fisa tehnica, armonizare cu preparate gastronomice…  Nu lipsesc, desigur, fotografii si prezentari video.

Publicitate
IPPU

Direct, rapid, personalizat

Codul cu pricina ofera, prin urmare, comunicare directa, rapida, personalizata.  Datele pe care consumatorul le afla pe loc – fie cand cauta un vin la raft, fie cand deschide o sticla cu prietenii – sunt mult mai complete decat cele pe care le pot furniza clasicul cuplu eticheta/contraeticheta. In plus, noul cod suplimenteaza lipsa informatiilor specializate, atat de des reprosata de musterii, atunci cand ratacesc prin marile spatii comerciale. Importatorii pot si ei sa rasufle usurati…

Aplicatia cu pricina vizeaza atat consumatorul francez, cat si cel international: www.tagdevin.com este disponibila in 8 limbi (engleza, germana, chineza, spaniola, franceza, italiana, japoneza, portugheza, rusa).

Costurile sunt de 5 eurocenti pe sticla (pentru un lot de 20.000-35.000 de sticle), plus1.000-1.500 euro pentru crearea si traducerea site-ului personalizat, plus costurile de gazduire a site-ului (care sunt la fel ca pentru un website obisnuit).

Feedback de la client

Tagdevin mai ofera un avantaj: producatorul interesat are feedback de la consumator. Poate afla – cu o precizie de 30 metri! – din ce zona geografica i-au fost „citite” sticlele, de cate ori, si cand.

Acest tip de trasabilitate ii permite sa cunoasca mai bine obiceiurile de consum ale clientilor si locurile in care acestia isi fac, cu predilectie, cumparaturile.

Ii mai sunt accesibile si alte date, care ii permit sa-si tinteasca mai bine campaniile de comunicare. In plus, aplicatia poate atrage multi consumatori tineri sau persoane pasionate de tehnologie de ultima ora – care, statisticile o arata, sunt din ce in ce mai numeroase. La sfarsitul lui 2009, utilizatorii francezi de smarphone se ridicau la 3,5 milioane, din care 1,6 milioane utilizatori de iphone.

Text de: Loreta Budin

4 thoughts on “Cand sticlele de vin vorbesc 8 limbi straine

  1. acum ceva timp sa implementat solutia in Nord America dar citind direct codul de bare al vinului respectiv, folosind tot un iphone. este mai usor de utilizat pt ca nu foloseste o alta eticheta ci doar pe cea existenta cu codul de bare pe ea . Solutia cred ca este chiar si pe situl cu aplicatii de la Iphone. Singura problema este ca se pare ca nu recunoste in totalitate codul de bare asociat vinului chiar daca il are introdus in baza de date http://drync.com/blog/the-killer-wine-app-interface-typeahead-vs-barcodes/ Alte app pt iubitori de vinuri care au un Iphone http://www.brighthub.com/mobile/iphone/articles/80101.aspx

  2. Narcis,
    intr-adevar aplicatia de pe iPhome era anuntata in US de compania Constellation de la inceputul anului. Am regasit in AppStore si pt vinuri din Chile, Conosuur
    Functioneaza ? Aprtine App sau diversilor producatori?

  3. Foarte interesant. Eu am folosit aplicatia de Iphone in Spania si chiar functioneaza. Am gasit sticle cu astfel de eticheta intr-un magazin din centrul madridului.
    Apropo, puteti incerca sa generati diferite tipuri de qr codes cu ajutorul qrzilla.com

Comments are closed.