Castel Vinum, o crama cu mare potential de „maturare“

villa_vinea_IMG_5090Nume nou pe harta vinului romanesc, producatorul din Tarnave Castel Vinum a reusit in nici doi ani ceea ce multi alti creatori de vin inca se zbat sa obtina: o doza de notorietate. Sigur, cei care cunosc povestea visului pe care l-a avut Heiner Oberrauch, proprietarul italian al domeniului de la Mica, vor spune ca istoria producatorului este mult mai veche. Au si ei dreptate, pentru ca punerea in practica a visului italianului din Tirolul de Sud a demarat la inceputul acestui mileniu, cand au fost facute primele teste de sol si primele achizitii de terenuri. Insa nu putem vorbi de istoria unui producator de vinuri fara ca vinurile sa fie prinse in ecuatie. Or, cum vinurile Villa Vinea au vazut lumina pietei in iunie 2012, cred ca e mai corect sa incepem evaluarea de aici.

Publicitate
IWCB

Vinuri cu personalitate

villa-vinea188La aparitie, vinurile producatorului din Mica au surprins. Veneau cu o personalitate aparte, in care erau puse in valoarea aciditatea specifica a zonei, mineralitatea solului si grija cu care s-a facut alegerea soiurilor. Materializarea surprizei a venit atunci cand vinurile necunoscutilor din Tarnave au obtinut 6 medalii de aur la IWCB 2012, iar confirmarea ei s-a produs cateva luni mai tarziu, cand, la Premiile de Excelenta Vinul.Ro 2012, Castel Vinum isi mai adauga in panoplie o medalie de aur si patru de argint. Un start lansat, am putea spune, insa nimic iesit din comun, daca ne gandim ca vinurile Villa Vinea sunt rodul unei colaborari fascinante intre consultantul italian Celestino Lucin, declarat in 2009 „Enologul anului” de publicatia italiana Gambero Rosso, si seful de crama Mihaly Denes, omul care s-a dedicat in totalitate viei si vinului. Cert este ca multe dintre vinurile aparute in 2012 si-au gasit rapid consumatori fideli, fie ca apartineau gamei Premium, fie ca erau din cea superioara, Selection. Si totusi, asa bune cum erau, o explicabila lipsa de notorietate a facut ca vanzarile sa nu atinga parametrii propusi, in cele sase luni de la lansare pe piata fiind vandute doar 13.000 de sticle.

Promovare, evenimente si multa alergatura

villa_vinea_IMG_5455Situatia nu parea de loc roz, mai ales in conditiile in care, in 2013, urma sa intre pe rod toate cele 32 de hectare de vie ale producatorului. Asa ca eforturile lui Marcel Farcas, director de vanzari si marketing, s-au intensificat. A inceput o ampla campanie de cucerire a notorietatii, axata in principal pe participarea la evenimente de promovare a vinului. Incepand cu toamna anului trecut vinurile Villa Vinea au putut fi regasite la „Toamna in Rosu”, „Primavara in Rosé” si „Vara in alb”, dar si la cea de-a opta editie a Targului International de Vinuri Goodwine. O frumoasa lovitura de imagine a fost data la finalul anului trecut, atunci cand Villa Vinea a devenit vinul casei in lantul de restaurante La Mama, pentru ca vinurile Poem sunt o creatie a producatorului din Mures. Recolta de medalii s-a imbogatit cu un aur si un argint la IWCB 2013 si o medalie de aur si 5 de argint la Premiile de Excelenta 2013. Chiar si numarul de vinuri a crescut, chiar daca, in 2012, cupajele super-premium Diamant, pe alb, si Rubin, pe rosu, nu au mai fost scoase. Odata pentru ca, in 2013, au aparut vinurile realizate din Riesling de Rin, in ambele game. Dar si pentru ca, in 2013, in locul vinului Diamant a aparut pe piata cupajul Smarald, un vin mai proaspat si mai prietenos decat fratele sau mai mare, destinat unui consum mult mai rapid. Vinea alb si-a recapatat identitatea, devenind, dupa cum ii spune soiului din care este realizat, Kerner, la fel si Vinea Rosu, care, incepand cu recolta 2012, se numeste Zweigelt. Pasi mici, poate, dar care, combinati cu deplasarile de maratonist ale lui Marcel Farcas, au facut ca vanzarile sa creasca exponential. Astfel ca, pana la sfarsitul anului, Castel Vinum estimeaza ca va depasi 50.000 de sticle vandute.  

Publicitate