Catalin Mahu, La Mama: „Sustinem in special vinurile romanesti“

Ultimele zile ale lui februarie marcheaza aniversarea a 12 ani de la infiintarea primului restaurant La Mama. Pentru cei care-si aduc aminte, era un mic bistro de lemn, aproape de peretele stadionului Stefan cel Mare, unde s-a scris o pagina importanta din istoria serviciilor de restaurant din Bucuresti. Intr-un interviu-blitz, proprietarul lantului, Catalin Mahu, vorbeste despre evolutia brandului La Mama. La inceputul acestui an lantul de restaurante La Mama a incheiat un parteneriat pe durata a sase luni cu producatorul de vinuri Curtea Regala. Acest proiect consta intr-o serie de degustari si prezentari saptamanale de vinuri de la Curtea Regala, prezentari realizate de somelierii Sergiu Nedelea si Bogdan Dumitrescu.

Cate unitati cuprinde reteaua La Mama si care a fost calendarul inaugurarii acestora?

Sunt sapte restaurante in prezent… Pe 27 februarie am deschis La Mama – Stefan cel Mare; au urmat apoi La Mama – Delea Veche, pe 9 septembrie 2000; La Mama – Episcopiei (Ateneu) – pe 22 iunie 2002; La Mama – Orhideea – 24 septembrie 2003; La Mama – Feeria pe 12 aprilie 2006; La Mama – Piata Alba Iulia in iunie 2006 si La Mama – Mamaia, in iunie 2007.

Care sunt cele mai profitabile unitati din retea?

Procentual vorbind, restaurantele La Mama sunt cam la fel de profitabile, totusi nivelul incasarilor este diferit de la un restaurant la altul, motivatia fiind data de marimea acestora. Valoarea bonului mediu in restaurantele noastre este de aproximativ 15 euro, iar numarul de clienti de aproximativ 4000 zilnic.

Care este categoria principala de consumatori care viziteaza restaurantele La Mama?

Inca de la inceputuri ne-am adresat clientului tanar, dinamic, om de afaceri. Am incercat prin restaurantele noastre sa inlocuim lipsa mesei luate acasa, atat la pranz cat si seara.

Ati constatat o evolutie a gradului de educare al consumatorilor in anii trecuti de la infiintarea primului restaurant?

Exista o evolutie, bineinteles. Astazi consumatorul este mai atent la ceea ce mananca, doreste mancare de calitate, s-a diversificat gustul – de la mancarea asiatica pana la vita argentiniana, se consuma atat mancare libaneza, mediteraneeana, dar si sushi. Astfel, astazi este foarte important ca ceea ce oferi clientului sa fie de buna calitate.

Care este politica lantului cu referire la vin?

Facem degustari si prezentari de vinuri, sustinem in special vinurile romanesti (avem reprezentate aproape toate podgoriile noastre), tinem diverse cursuri de instruire cu ospatarii pentru a sti sa faca recomandari clientilor etc.

Care au fost cele mai importante masuri si strategii adoptate in perioada crizei financiare?

Am incercat sa ne pastram clientii si de aceea ne-am adaptat noilor necesitati. De asemenea, am pastrat personalul experimentat si loial companiei, am renegociat toate contractele pe care le puteam renegocia, am reanalizat structura cheltuielilor. De asemenea, am dezvoltat vanzarile la pachet, am realizat contracte cu diversi parteneri pentru cresterea vanzarilor si, in general, ne-am fixat obiective de crestere a vanzarilor, obiective pe care ni le-am si atins…

Care sunt strategiile de dezvoltare post-criza?

Cred ca aceasta criza inca nu s-a terminat. De aceea, strategiile pentru acest an se refera inca la o perioada de recesiune. Dorim sa oferim clientilor in continuare produse de calitate, la preturi corecte, intr-o atmosfera prietenoasa.