Ce treaba are Top Gear cu vinurile?

Publicitate
Caloian

Cu ajutorul colegului George Mitea am descoperit o emisiune de televiziune, marca BBC, ce are drept scop apropierea publicului de lumea vinului, folosind o reteta apropiata de cea din pelicula Sideways: relatia dintre pasionatul/specialistul-degustator si neofitul, usor grobian, usor naiv, care pune egal intre vin si gradul ridicat al alcoolemiei.

Publicitate
Oprisor

Emisiunea „Oz and James’s Big Wine Adventure” ii are ca protagonisti pe Oz Clarke, unul dintre cei mai renumiti scriitori si critici de vinuri din Marea Britanie, impatimit al vinului frantuzesc, si James May, membru al trioului Top Gear. Actiunea programului de televiziune se concentreaza in jurul eforturilor, uneori disperate, ale lui Oz Clarke de a-l educa in ceea ce priveste cultura si consumul vinurilor pe James May, un elev nu tocmai model, interesat mai mult de consumul vinului, decat de discutiile despre acest domeniu.

Prima serie a acestei emisiuni a avut ca subiect vinul frantuzesc si a fost televizata incepand cu toamna anului 2006, periplul celor doi protagonisti in regiunile vitivinicole ale Frantei desfasurandu-se cu ajutorul unui Jaguar XJ-S decapotabil. Pentru cea de-a doua serie a programului, Clarke si May s-au deplasat pana in California, masina aleasa pentru vizitele la cramele din Napa Valley fiind un Ford Mustang.

In cea de-a treia serie, vinul nu mai reprezinta subiectul principal, realizatorii mutandu-si atentia catre alte tipuri de bauturi. Astfel, la volanul unui Rolls-Royce Corniche 1982, Clarke si May se concentreaza mai mult pe oferta de bauturi spirtoase oferite de producatorii din Marea Britanie.