Cei mai puternici din Champagne

champagne 152540896 ThinkStockSampania, vinul de Champagne, este o bautura care a suscitat mult interes de-a lungul timpului, bucurandu-se de lobby din partea multor celebritati si persoane publice. In ultima perioada se simte la nivel global o scadere a consumului de vin provenit din celebra regiune franceza. Pentru multi consumatori, in special pentru cei din pietele traditionaliste – cum este si cazul Romaniei, vinul efervescent reprezinta o bautura eminamente festiva, ocaziile de consum fiind foarte rare. Un alt factor care a contribuit la scaderea consumului de Champagne a fost cresterea in popularitate a unor vinuri efervescente provenite din alte regiuni, precum prosecco sau cava. Exista totusi si cativa producatori din Champagne care se pot declara fericiti! Acestia sunt lideri la capitolul vanzari, dar mai ales la capitolul notorietate. The Drinks Bussiness a facut un top 10 al celor mai puternici producatori din Champagne, principalul criteriu de departajare fiind volumul de vanzari inregistrat in anii 2011 si 2012.

Publicitate
Excursii

perrier jouet10. Perrier Jouet

Volum de vanzari in 2012: 246.133 cutii de 9l

Publicitate
IPPU

Evolutie fata de 2011: +16%

Acest producator si-a cultivat de-a lungul timpului o relatie cu mai multi designeri si artisti celebri. Cea mai notabila colaborare a fost cea din 2012, cu artistul japonez Makoto Azuma, care a creat eticheta pentru Belle Epoque Florale Edition, un tribut adus artistului Emile Galle. Aceasta a fost prima schimbare de eticheta in cei 100 de ani de istorie ai producatorului. Anul acesta, Perrier Jouet a inceput o campanie de promovare a „copacului de pahare”, design creat de artistul Tord Boontje.

Proprietarul marcii: Pernod Ricard

lanson9. Lanson

Volum de vanzari in 2012: 336.974 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: -4.4%

De doi ani, aceasta Casa incearca sa promoveze consumul de Champagne, punand accent pe gustul si stilul vinului, insa se pare ca noua abordare nu a dat rezultatele asteptate mai ales in piata HoReCa. Potrivit reprezentantilor Lanson cea mai mare rata de succes al noului mesaj are succes in la distribuitorii si in magazinele premium si ultrapremium. „Daca producatorii de Champagne ar avea distributie exclusiva prin aceste magazine, am observa cu surpriza ca vanzarile acestui tip de bautura ar inregistra niste cote uimitor de mari”, au anuntat reprezentantii Lanson. In termeni de marketing, Lanson va continua sa sponsorizeze turneul de la Winbledon si sa isi promoveze propriul dispozitiv de racire a sticlelor.

Proprietarul marcii: Lanson-BCC

 

Piper-Heidsieck8. Piper-Heidsieck

Volum de vanzari in 2012: 369.216 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: -18%

Piper-Hiedsieck se afla inca in plin proces de „recuperare” dupa ce proprietarul Remy Cointreau a cedat actiunile Grupului EPI, pentru 412 milioane de euro. Din cate se pare, toate eforturile facute in ultima vreme de catre Regis Camus, enologul cramei, s-au indreptat catre cresterea in calitate. Repozitionarea marcii si cresterea preturilor au avut ca efect scaderea vanzarilor in volume, lucru acceptat de catre reprezentantii Piper-Heidsieck. „Am crescut calitatea, dar si preturile. Am pierdut mai multe piete, insa nu vom mai fi in marile promotii de Craciun”, au anuntat acestia.

Proprietarul marcii: EPI

Pommery7. Pommery

Volum de vanzari in 2012: 410.000 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: 0%

Unul dintre cele mai importante subiecte privind vinul de Champagne vizeaza trecerea pe eticheta a datei de degorjare si a anilor de recolta. Pommery se opune acestui proiect. Nathalie Vranken, sotia proprietarului Paul- Francois Vranken, a precizat ca „noi incercam sa vindem un vis, nu marimi de sosete”. Cifrele din 2012, arata ca cifra de afaceri a companiei a scazut cu 4%, ajungand la 321,1 milioane de euro, iar vanzarile au scazut tot cu 4,7 procente.

Proprietarul marcii: Vranken Pommery Monopole

Taittinger6. Taittinger

Volum de vanzari in 2012: 466.000 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: +0.43%

Dintre toate produsele exceptionalei recolte 2002 din Champagne, se pare ca Taittinger Comtes de Champage a facut multe „victime” in randul colectionarilor si comerciantilor. In august 2012, cea mai mare platforma de tranzactionare a vinului, Liv-ex anunta ca tranzactiile cu Taittinger 2002 au reprezentat 98% din operatiunile cu sampanii din aceeasi recolta, pretul unei cutii de 6 sticle crescand intr-un an de la 11 la 351 euro. Unul dintre comercianti a apreciat aceasta tendinta ca fiind „o schimbare normala a mentalitatilor potrivit carora Champagne nu mai reprezinta doar un lucru festiv, ci este in acelasi timp si vin”. Cu siguranta, la cresterea pretului vinului Comtes de Champage 2002 a contribuit si criticul de vinuri Jancis Robinson MW, care a cotat vinul la 18/20.

Proprietarul marcii: Taittinger CCVC

Laurent-Perrier5. Laurent-Perrier

Volum de vanzari in 2012: 583.333 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: +0.57%

Laurent Perrier celebreaza anul acesta cea de-a 200-a aniversare, ocazie tocmai buna pentru lansarea unui cuvee special numit Grand Siecle Les Reserves, un amestec de mai multe recolte (1990, 1993 si 1995), imbuteliat doar la sticle magnum si jeroboam. La sfarsitul anului trecut, producatorul a inaugurat o noua crama pentru vinurile Grand Siecle, fiind formata din 14 tancuri, cu o capacitate 110 hectolitri fiecare. Din punct de vedere al promovarii, casa de Champagne se numara printre cei mai importanti sponsori ai expozitiei Chelsea Flower Show, cel mai mare eveniment horticol din Marea Britanie.

Proprietarul marcii: Group Laurent-Perrier

GH Mumm24. GH Mumm

Volum de vanzari in 2012: 664.028 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: +3.9%

Cea mai importanta stire ce vine de la Mumm este aceea ca liniile sale vor trece printr-un proces de schimbare a designului. Toate vinurile – brut, rose sau demiseci, vor avea etichete de culori diferite pentru a exprima mai bine stilul vinului – pergament, „roz delicat“ si sidef. Mai mult, faimoasa panglica va fi acum agatata de gatul sticlei si va fi ornata cu un vultur stilizat. Mumm a dezvoltat de curand si o aplicatie de mobil „Champagne Protocols”, care ofera utilizatorilor peste 100 de sfaturi despre „eticheta si arta servirii si degustarii vinului de Champagne”. Aplicatia a fost selectata de catre publicatia Sunday Times in topul celor mai bune 500 de aplicatii pentru mobil.

Proprietarul marcii: Pernod Ricard

Nicolas Feuillatte3. Nicolas Feuillatte

Volum de vanzari in 2012: 758.333 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: -5.2%

Anul trecut, cea mai mare cooperativa din Champagne a inregistrat „rezultate multumitoare”, odata cu venirea noului presedinte, Veronique Blin. Cifrele din 2012 ale acestei case arata un profit de 15,6 milioane de euro si o cifra de vanzari de 192,8 milioane de euro. „In ciuda acestui succes, suntem constienti de climatul economic actual si de faptul ca trebuie sa ramanem lucizi. Suntem determinati sa facem din aceasta cooperativa o structura fundamentala pentru apelatiunea Champagne”, a precizat Veronique Blin.

Proprietarul marcii: Centre Vinicole – Champagne Nicolas Feuillatte

Veuve Clicquot2. Veuve Clicquot

Volum de vanzari in 2012: 1.474.000 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: +1.6%

Nu este intamplator faptul ca Moet Hennessy detine primele doua cele mai puternice marci de Champagne ale acestui top. Dovada sta strategia inspirata care a stat la promovarea din ultima vreme a brandului Veuve Clicquot. Acest produs a primit titlul de „sampania casei” la restaurantul L’Atelier al lui Joel Robuchon, din Londra (doua stele Michelin), precum si alte zece restaurante ale acestuia din Las Vegas, Hong Kong, Paris, Tokyo, Macau sau Monaco. Enologul cramei, Dominique Demarville, a ales sa faca foloseasca pentru Prestige Cuvee recolta din 2004, refuzand-o pe mult laudata recolta 2002, pe motiv ca „este mult prea concentrata pentru stilul dorit de noi pentru cuvee”.

Proprietarul marcii: Moet Hennessy

Moet & Chandon1. Moet & Chandon

Volum de vanzari in 2012: 2.340.000 cutii de 9l

Evolutie fata de 2011: +6.1%

Cu toate ca nu se stie sigur daca Louis Vuitton Moet Hennessy intentioneaza sa cedeze actiunile ramase la aceasta Casa catre Diageo, Moet & Chandon continua sa aiba un succes impresionant pe piata, anul trecut veniturile acestei companii ajungand la 28,1 miliarde de euro. Cele mai cautate produse sunt cele rose si prestige cuvee-urile, acestea contribuind la cresterea cu sase procente a volumului de vanzari. Moet & Chandon va juca in continuare rolul de sponsor al principal al multor competitii sportive, printre care Aegon Championship sau ATP World Tour. Anul acesta, tenismanul Roger Federer a fost numit brandambasador Moet & Chandon, contractul avand o durata de 3 ani.

Proprietarul marcii: Moet Hennessy