Brandul american Gallo a fost ales ca fiind cea mai puternica marca de vin din 2007, potrivit unui studiu realizat de compania Intangible Business, o firma de consultanta din Marea Britanie, specializata in evaluarea marcilor. Gallo a primit 17% din voturi, fiind urmata de marca Hardy’s (Statele Unite) care a avut cu trei procente mai putin si brandul Concha y Toro, cu 13,2% din voturi.
Peste 10.000 de marci de vinuri si spirtoase de pe toate continentele au facut obiectul acestui studiu. Clasamentul, numit „The Power 100”, se afla la a doua editie si este un studiu unic care implica o apreciere a celor mai puternice branduri de bauturi, la realizarea lui participand mai multi experti de talie internationala. Pentru crearea clasamentului au fost analizate diferite atribute, precum cota de piata, cresterea inregistrata si pozitionarea pe piata.
Primele 15 locuri sunt disputate de catre marcile americane (sase branduri) si australiene (sapte marci), binomul fiind „stricat” doar de aparitia marcilor Concha y Toro (Chile) si Torres (Spania).
In Romania, marcile Concha y Torro (locul 3) si Torres (locul 15) sunt importate de catre compania Cramele Halewood.
Cele mai puternice marci de vinuri din lume – 2007
1. Gallo, USA
2. Hardy’s, USA
3. Concha y Toro, Chile
4. Robert Mondavi, USA
5. Yellowtail, Australia
6. Jacob’s Creek, Australia
7. Lindemans, Australia
8. Sutter Home, USA
9. Blossom Hill, USA
10. Rosemount, Australia
11. Kendall Jackson, USA
12. Penfolds, Australia
13. Wolf Blass, Australia
14. Banrock Station, Australia
15. Torres, Spania